2023-11-16, 10:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
De här släktingarna, de måste ha sökt upp faran eller underlåtit att skydda sig mot faran tänker jag. De flesta har tagit sig söderut i Gaza och undkommer därmed bombningarna och gatustrider. Varför inte denna familj?
Citera
2023-11-16, 10:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av openstack
Han är inte ensam , har en kompis vars fru förlorade ett tjugiotal släktingar enbart första dagen

Vet du hur det går till? Bor de tätt samman hela släkten i samma hus i någon form av kollektivistiskt släkt-boende? Eller har flera familjer tillhörande samma släkt men i olika bostäder bombats samma dag fast de bor på olika ställen? Det är en uppriktig fråga för att försöka förstå den sociala och samhälleliga kontexten där på Gaza.
Citera
2023-11-16, 10:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Varför sparkar S inte ut Jamal Hamas omgående? Känns livsfarligt att ha en sådan karl i riksdagen.

På en tangent; Erdogan kanske hade en poäng trots allt…

Svar: Han drar in kanske runt 1 miljon röster till S...Ett ganska gott skäl att inte sparka honom eller hur?
Citera
2023-11-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De sparkar honom inte för att de stödjer honom ideologiskt och i Israel-Palestinafrågan. Men de vill låtsas vara mot Hamas i de svenska väljargrupperna. Samt viktigast Jamal tillhör ev viktig väljargrupp för dem.
Precis. S har lyckats med att äta kakan men också ha den kvar. Vinnare: S. Förlorare: Alla som vill ha ett islamistfritt Sverige.
Citera
2023-11-16, 11:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
En familj i arabländer är ju kusiner och kusiners barn osv osv, dom bor väll alla i samma jävla hydda.

Jag anser ju dock själv att min moster eller hennes barn ( mina kusiner ) är som min familj. blod går före allt. Nej, jag är inte en sandapa för det.
Kusiners barn tycker jag, sen kan man inte hålla koll låängre.
Citera
2023-11-16, 11:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu har vi bara en tweet från Hanif Bali som ger några detaljer om inte jag missat något, behövs nog att någon alternativ-media kartlägger denna familj i detalj innan vi får veta något. Man måste nog kunna arabiska.

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Precis. S har lyckats med att äta kakan men också ha den kvar. Vinnare: S. Förlorare: Alla som vill ha ett islamistfritt Sverige.

Ja men att vi har denna "Hamas-konflikt" nu i det vänsterliberala etablissemanget är ändå bättre än innan. För bara några år sedan resonerade M likadant. Hela sjuklövern stödde i praktisk politik islam medans de gentemot sina andra väljargrupper var mot terrorism och extremism. Så från 82 % islamiststöd 2018 är vi nu nere på kanske 55 % islamiststöd. Det går åt rätt håll.
Citera
2023-11-16, 11:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kusiners barn tycker jag, sen kan man inte hålla koll låängre.

Det är släkt inte familj.
Citera
2023-11-16, 12:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Yep. Och ju mindre sådana det finns, desto bättre.

De sjöng o dansade när det kablades ut att Hamas höll på att mörda och slakta civila judar i en terrorattack, (vad f.. är det med muslimer och tetrorattacker?)

Nu när räkningen kommer, gråter mongorna.
Det är ju inte terrorattacker det är ju jihad....
Därför jublar man.
Citera
2023-11-16, 12:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Jamal El-Haj har kritiserats för att ha deltagit på Palestinakonferens som enligt uppgifter har kopplingar till terrorstämplade Hamas.

När TV4 Nyheterna får tag i honom i riksdagen vill han inte svara på några frågor.

På frågan om han kan svara på vad han tycker om Hamas svarar han nej.

Vad beror det här på? Många undrar ju, det här skulle kunna bli en mindre kontrovers om du svarade på den här fråga, säger reportern.

- Jag vill inte kommentera de, tack.

Den fan kan alltså inte ta avstånd från Hamas
Citera
2023-11-16, 12:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja fick lite vatten på min kvarn angående ditt svar!

En tanke i ditt huvud, lyft blicken! Du tror alltså att Israels anläggande av nya parkering på Gazaremsan löser problemet?
Hur löstes problemet med nazisterna?

Du är förmodligen hjärntvättad av vänstern, många fattar heller inte att folk dör i krig.

Civila drabbas alltid värst.

Människor idag är så söndercurlade att de tror att fred är ett normaltillstånd, att inget ska få göra ont och att alla söker harmoni.

Hamas vill utrota alla judar från jordan till havet. Fö var det en palestinier som föreslog "den slutgiltiga lösningen" Det var också en palestinier som gjorde Jihad internationell.

Hur stoppar vi den här framfarten?
Citera
2023-11-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
De här släktingarna, de måste ha sökt upp faran eller underlåtit att skydda sig mot faran tänker jag. De flesta har tagit sig söderut i Gaza och undkommer därmed bombningarna och gatustrider. Varför inte denna familj?

De är självklart en mycket fattig familj, utan varken medel eller politiska kontakter.

Då fastnar man lätt mitt i smeten och kan inte ta sig till säkrare plats.
Citera
2023-11-16, 12:34
Medlem
Kaptagons avatar
Nu vill inte hamashajen isvara på frågan vad han tycker om Hamas. Svaret borde vara enkelt då Maggan lovat dyrt och heligt att hamashajen är den som har paraderat längst fram i ledet i kampen mot terrorgruppen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1187506
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in