2023-11-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
När Sveriges statsminister drev Magdalena Andersson till tårar i dagens debatt gav hon detta som svar.

När ska detta ha ägt rum? Vilka var personerna, hur dog personerna, var det Hamas eller Israel som låg bakom attacken? Stämmer Magdalenas uppgifter? Finns det källor.

Något för journalister att gräva i.
För att ljuga framgångsrikt måste man ljuga trovärdigt. Men vad som anses trovärdigt varierar mellan olika länder, vilket som regel korrelerar till genomsnittlig begåvningsnivå. Hur många svenska poliser har inte genomlidit förhör med afrikansk man misstänkt för våldtäkt?:

"Jag har inte våldtagit henne! Jag har inte legat med henne! Jag har aldrig träffat henne! Dessutom så ville hon själv!"

Jamal Hamas lögn om 36 döda ingifta familjemedlemmar befinner sig på samma låga IQ-nivå. Ingen med tresiffrigt IQ tror på något så urbota genomskinligt. Det visar också hur illa integrerad Jamal Hamas är i det svenska samhället. Alla infödda svenskar förstår direkt att han ljuger. Jamal Hamas förstår inte varför vi förstår att han ljuger. Och det var nog ett stort misstag av Magdalena Andersson att hon låtsades tro på det. Endast de mest lågbegåvade sossarna tror på det.
Citera
2023-11-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Israel har dödat tusentals barn och högern vurmar för det. De är de riktiga terroristerna. Är du också en? Det är känslokallt!!

Och du verkar vara en riktig idiot.
Men oavsett,krig är hemskt.
Citera
2023-11-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Troligtvis av liknande anledningar varför du gråter över 1400 döda i Israel men inte över 14000 döda i Palestina.

Folk har olika uppfattningar om ont och gott. Allt hänger på vem man låtit släppa in i hjärnbalken.
Men det finns frågor som sticker hål på den egna bubblan.

Bästa journalistfrågan hittills, ställd till en Hamasledare: Varför har ni byggt 50 km tunnlar men inte ett enda skyddsrum?
Citera
2023-11-16, 01:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
När Sveriges statsminister drev Magdalena Andersson till tårar i dagens debatt gav hon detta som svar.

När ska detta ha ägt rum? Vilka var personerna, hur dog personerna, var det Hamas eller Israel som låg bakom attacken? Stämmer Magdalenas uppgifter? Finns det källor.

Något för journalister att gräva i.
Det var Maggans "How dare you" moment.

Vad jag förstår så varnar Israel först. Kunde de inte akta sig eller ville de till paradiset?
Citera
2023-11-16, 02:23
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Israel har dödat tusentals barn och högern vurmar för det. De är de riktiga terroristerna. Är du också en? Det är känslokallt!!

Det har dött 100 000 tals muslimer i krigen i Yemen och Syrien där muslimer strider mot muslimer. Varför protesteras det inte med jättedemonstrationer mot det?
Sanningen är att protesterna mot kriget mellan Hamas och Israel är protester MOT Israel. Inte FÖR Hamas/de boende på Gazaremsan. De kringliggande länderna vägrar att ta emot innevånarna i Gazaremsan och har låtit dom ruttna i flyktingläger sedan 1948. De struntar i sina arabiska bröder och systrar. De duger till att används som påtryckningsmedel mot Israel. Inget annat.
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2023-11-16 kl. 02:27.
Citera
2023-11-16, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Precis! Jag är särskilt irriterad på alla sk Sverigevänner som plötsligt tycker att antisemitismen är det värsta som hänt Sverige. De låter som om de är rena batikhäxorna.

Jag tycker att det är värre med idioterna som inte inser att samma terrorism som drabbar Israel även drabbar oss i Europa.

Det är samma fiende och samma slags äckliga djur som våldtar och mördar här som där.
Citera
2023-11-16, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Precis! Jag är särskilt irriterad på alla sk Sverigevänner som plötsligt tycker att antisemitismen är det värsta som hänt Sverige. De låter som om de är rena batikhäxorna.
Fast då är dom ju inte rasister. Dom gillar oftast bara inte muslimer som sympatiserar med politisk islam. Håll två tankar i huvudet. Sverigevänner brukar anklagas för att vara nazister. Varför då sympatisera med judarna? All vänster som nu "gråter" över offren i gaza, varför tror du dom gör det? Barn har dött i massor i Syrien, Afrika, Afghanistan men varför är det så synd om barnen nu? Jo för att det är judar som krigar. Israel-usa-judiska bankirer-konspirationen flödar på nätet.
Citera
2023-11-16, 03:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Den här tråden är inget för de med två tankar i huvudet på en gång!

Det går inte att försvara Hamas trrrosternas vansinnesdåd men inte heller Israels barbariska angrepp och urskiljningslösa dödande!

Finns ingen sida att ta ställning för!
Jo din egen. Hamas är jihadister. Först judar sedan är det kristnas tur.

Även om du inte ser dig som religös ses du som kufr som vägrar tro.
Islamister slåss mot otrogna

Angående de döda i Gaza
Play stupid games win stupid prizes.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-11-16 kl. 03:10.
Citera
2023-11-16, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneCrazy
Leta efter Jumaa, (efternamn?), som av texten på El-Hamas FB-sida skulle ha mördats nån gång. Hittar inga andra Jumaa just nu som även de publicerar att nån mördats. Jag tror han bluffar i bemärkelsen att det har nåt att göra med sista månadens händelser, de har kanske mördats, kanske dött, men det har inte hänt i närtid.
El-Hamas skriver två olika namn på sin sida. Rital/ Ratal Jumaa. På andra bilden där Ruba Juma skriver hon efternamnet Juma. Det verkar komplicerat. Hon publicerade sitt inlägg 30 oktober. Så det har gått ett par veckor.
Senast redigerad av MissBobby 2023-11-16 kl. 03:12. Anledning: Datum
Citera
2023-11-16, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jo din egen. Hamas är jihadister. Först judar sedan är det kristnas tur.

Yep. Och ju mindre sådana det finns, desto bättre.

De sjöng o dansade när det kablades ut att Hamas höll på att mörda och slakta civila judar i en terrorattack, (vad f.. är det med muslimer och tetrorattacker?)

Nu när räkningen kommer, gråter mongorna.
Citera
2023-11-16, 03:18
Medlem
Jag älskar hur Andersson tar ner sin armar från podiet och samtidigt backar bort några centimeter. Sedan står hon där och ser ut som en autistisk krigsskadat apatiskt flyktingbarn.

Och vi alla vet att de apatiska flyktingbarnen var en fluga under tidigt 00tal. Men man ser att Andersson tränat hemma på att försöka se apatisk ut
Senast redigerad av kastenhof 2023-11-16 kl. 03:21.
Citera
2023-11-16, 03:20
Medlem
Det handlar om en miljon väljare, Magda gråter när hon ser dessa går till nyans i stället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in