2023-11-16, 07:03
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad hade du själv gjort då om du var Putin?
Du hade antagligen sugit på tummen med snuttefilten och låtit USA bygga militärbaser runt Ryssland som en liten ‘pussy’.
Putin drog linjen väldigt tydligt att NATO inte har på Rysslands gräns att göra överhuvudtaget.
Kan inte pro-ryssar bara släppa den tanken med att Ryssland känner sig hotade av Nato.

Det handlar om att Ryssland anser Ukraina vara ryskt och ingenting annat. De vill erövra landet.
Citera
2023-11-16, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Stepan Banderas, judens inspirator, hyllad av statshuvudet o av Azov nazzar

Jaha men han dog ju för åtskilliga decennier sedan och är ej relevant för denna tråd.
Citera
2023-11-16, 07:15
Medlem
Citat:
Du hade antagligen sugit på tummen med snuttefilten och låtit USA bygga militärbaser runt Ryssland som en liten ‘pussy’.
Putin drog linjen väldigt tydligt att NATO inte har på Rysslands gräns att göra överhuvudtaget.

Putin ska lära sig att hålla sig i Ryssland och skita i vad som händer utanför Ryssland. Detta är det nya säkerhetsläge.

Ja, du tycker det är orättvist men gissa hur många serber, islamister och ryssar som väst är beredda att döda för att han ska lära sig?
Citera
2023-11-16, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Intressant läge om 🇺🇸 under Trump drar sig ur Nato.

Då får vi se om och hur ett nu ganska splittrat Europa kan försvara sina gränser.

Kanske kan det tvingar Europa att enas och visa styrka.

Med Putin Ryssland som granne kommer det att bli nödvändigt.

Ukraina kommer att tvingas till förhandlingsbordet. Kommer med i EU. Men blir en viktig bundsförvant i gränsen mot Ryssland.

Vi får ett nytt Europa.

Ett stålbad där Norden kommer att vara en enad front mot Ryssland och en styrka i EU 🇪🇺.

Kris och utveckling.

Om USA är ute ur leken skulle Kina och Indien samt hela arabvärlden kunna stödja Ryssland.
Citera
2023-11-16, 07:17
Medlem
Citat:

Det saknar betydelse vad Putin vill och inte. Han ska ändå inte lägga sig i andra länders säkerhetspolitik.
Senast redigerad av Leland1979 2023-11-16 kl. 07:25.
Citera
2023-11-16, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Att USA skulle dra ur sig ur från NATO låter som en önskedröm för Ryssland. Både Europa och USA skulle bli svagare och med det ge Ryssland mer makt. Det här får mig att tro att det är just Ryssland som ligger bakom Trumps nuvarande tankar och ideer inom detta ämne.

Med det sagt, det känns lite tveksamt även om jag inte har några argument för att så sker, men jag inbillar mig att det inte kommer att tillåtas från USA's försvarsindustri och deras think tanks.

Jag har heller så mycket men förra gången Trump yrade om Nato så förklarade han sen att han älskade Nato men ville att Europa lever upp till budgetavtalet.
Högst rimligt och även detta har Putin hjälpt till att ta tag i.

Sen att den genomsnittliga amerikanen tror att de bokstavligen betalar för Norges försvar är en annan sak.
Citera
2023-11-16, 07:22
Medlem
Citat:
Alltså, varför skulle man överhuvudtaget tro på vad en domstol i Holland har att säga om Ryssland eller Ukraina?
Det verkar ju helt otroligt?!
Vad får dig att tro att just en snubbe i Holland levererar sanningen?
Det vore ju fantastiskt för världen att ha en sådan sanningskälla.

Holland är ett mycket mer tillförlitligt land än pisslandet i öst.
Citera
2023-11-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om USA är ute ur leken skulle Kina och Indien samt hela arabvärlden kunna stödja Ryssland.
I det scenariot skulle USA naturligtvis engagera sig igen.
Citera
2023-11-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Nej, jag har egentligen aldrig sagt att det var rätt av ryssen att invadera. Däremot säger jag att vi bör tvinga dem till att hitta en fredslösning på konflikten sen är jag emot att vi genom Ukraina för ett kostsamt proxykrig mot Ryssland. Vidare känner jag stor sorg för alla unga (Ukrainare och Ryssar) som får sätta livet till i ett fullständigt onödigt krig där väst har ett ansvar som åtminstone ligger på samma nivå som Rysslands. Vi stödjer inte Ukraina, vi stödjer kriget mot Ryssland! Vi skiter fullständigt i Ukraina och Ukrainare.

Tvivlar på att Ryssarna skulle gå med på att lämna Ukraina, betala krigsskadestånd, lämna ut de ansvariga samt rusta ner militärt och göra sig av med sina kärnvapen.
Citera
2023-11-16, 07:44
Medlem
Nytt krigsbrott av Putin och Ryssland utredes

Ny rapport: Ryssland planerade svälta ut Ukraina före kriget

Ryssland förberedde sig aktivt för att stjäla spannmål och svälta ut den ukrainska befolkningen flera månader innan invasionen började, skriver The Independent med hänvisning till en ny rapport från den juridiska människorättsfirman Global Rights Compliance.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=b32489135d5adf42c0753c923d09e e94

Läs och försök förstå vad proxykrig innebär i Putins värld.
Citera
2023-11-16, 07:44
Medlem
Citat:

Ryssland har haft gräns till Nato sen det bildades 1991 så den motiveringen faller direkt.

Om jag hade varit Putin hade jag nog försökt inse att Ryssland är tillräckligt stort redan så man behöver inte ockupera och annektera andra länders teritorier, samt att det fanns stora möjligheter att rusta upp och utveckla landet innom dess egna gränser.

Men Han ansåg nog att utmaningarna att aktivt bygga upp Ryssland var för stora så istället har hann lagt energi och resurser på att skapa en yttre fiende för att missleda sin befolkning, så han kunde ge dem någon typ av hopp.
Citera
2023-11-16, 07:48
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 16.11.23 were approximately:

personnel / about 315620 (+1130) persons / persons,
tanks ‒ 5388 (+11) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 10121 (+17) units,
artillery systems – 7683 (+36) units,
RSZV / MLRS – 892 (+8) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 585 (+3) units,
aircraft – 323 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5689 (+14),
cruise missiles ‒ 1563 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 22 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 10,060 (+40) units,
special equipment / special equipment ‒ 1084 (+1)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in