2023-11-15, 07:46
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dö för Putin o familjen får ett kylskåp stulit från Ukraina....

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1724451064466800726?t=9E3kdi5gWSFIBxyV3VdQhw&s=19
Ryssarna är såna hycklare så det finns inte, ska dom göra ett propagandanummer av detta så får dom väl för fan tejpa över "LG life's good"
Citera
2023-11-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man bör komma ihåg att västeuropa har försökt invadera och förgöra Ryssland med ungefär hundra års mellanrum. Enorma summor och arméer har lagts på invasioner av Ryssland.
Karl XII, Napoleon och Hitler satsade allt och förlorade allt i sina invasionsförsök. De var dessutom alla på toppen av sin makt.
Alltså, nu försöker EU och NATO återigen att krossa Ryssland via ett proxykrig i Ukraina.
Helt sinnessjuka summor och materiell skickas till Ukraina för att krossa Ryssland. Men resultatet verkar bli som alla tidigare försök.
Även EU och NATO stod på höjden av sin makt för några år sedan när de valde att pressa fram ett nytt krig med Ryssland via NATO-medlemskap.
Man har fortfarande inte lärt av historien.
Jag säger det återigen, det kommer inte sluta väl för Europa.

Nu är det en gång för alla Ryssland som invaderat Ukraina och INTE TVÄRTOM. Få in det i era trånga små skallar nån gång - det här kriget är helt och hållet Putins rubbade projekt. Ingen har attackerat Ryssland, eller är intresserad av att göra det heller.
Citera
2023-11-15, 07:50
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Tycker du det ger er rätt att invadera Ukraina?

Nej, jag har egentligen aldrig sagt att det var rätt av ryssen att invadera. Däremot säger jag att vi bör tvinga dem till att hitta en fredslösning på konflikten sen är jag emot att vi genom Ukraina för ett kostsamt proxykrig mot Ryssland. Vidare känner jag stor sorg för alla unga (Ukrainare och Ryssar) som får sätta livet till i ett fullständigt onödigt krig där väst har ett ansvar som åtminstone ligger på samma nivå som Rysslands. Vi stödjer inte Ukraina, vi stödjer kriget mot Ryssland! Vi skiter fullständigt i Ukraina och Ukrainare.
Citera
2023-11-15, 07:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
58 artillerisystem på ett dygn!? Måste vara nytt rekord.

Det är nytt rekord enligt Ragnar Gudmundsson som håller ett öga på den statistiken. Förra rekordet låg på 48 system.

https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_wdrgjv1iyc?s=nw4AfItY9uY
Citera
2023-11-15, 07:56
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En sista gång. Om korruptionen blir värre och värre är inget man går omkring och tycker. Det är ett faktiskt sakförhållande om det är så eller inte. Lika som att tycka att Kebnekajse är världens högsta berg, eller att Dostojevskij målade Mona-Lisa.

Du kan möjligen tro att Ukrainas korruption blir värre, då anger man det, ’så här tror jag att det ligger til’l. Men du postade ett inlägg och påstod att det är så.

Sen lade du tre länkar som på inget sätt stödde detta påstående. Då hamnar du heltcenkelt i facket lögnare. Igen.

Släpp det nu, lögnare.

Ok, du vinner! Jag tror att korruptionen i Ukraina iom kriget bara blivit värre. Det verkar vara väldigt svårt att redovisa stora delar av stödet samtidigt som det finns massor med vittnesuppgifter om tunga vapensystem som säljs på svarta marknaden. Jag tycker också att alla korruptionsskandaler som florerar kring Zelinsky i närtid också tyder på en omfattande korruption.

Är du nöjd nu? Mitt tyckande, mina åsikter och jag har argumenterar för varför jag tycker som jag gör.
Citera
2023-11-15, 07:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Däremot säger jag att vi bör tvinga dem till att hitta en fredslösning på konflikten

Du menar förhandla med Ryssarna? Ingen ide, dom håller inga avtal så det är helt lönlöst.

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1724427557016043668
Citat:
o those who have missed the previous 30 years, here is a short list of the results of negotiations with Russia that it never respected:

1. The Budapest Memorandum of 1994. Russia agreed to “respect independence, sovereignty, and the existing borders of Ukraine” as well as “refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine”. Breached by Russia invading Crimea in 2014.

2. The Russian-Ukrainian Friendship Treaty of 1997. Russia agreed to respect Ukraine’s territorial integrity and “reaffirmed the inviolability of the borders” between the two countries. Russia breached it in 2014.

3. The OSCE Istanbul Summit in 1999. Russia committed to withdrawing its troops from Moldova’s Transdniestrian region and Georgia until the end of 2002. That never happened.

4. The 2008 Georgia ceasefire agreement following Russian aggression against the country. Russia agreed that “Russian military forces must withdraw to the lines prior to the start of hostilities”. That never happened.

5. The Ilovaysk “Green Corridor” in August 2014 and other “humanitarian” death corridors. Russia pledged to let Ukrainian forces leave the encircled town of Ilovaysk in the east of Ukraine, but instead opened fire and killed 366 Ukrainian troops. In the following years, Russia attacked numerous humanitarian corridors in Syria.

6. The “Minsk” agreements of 2014 and 2015. Russia agreed to cease the fire in the east of Ukraine. There had been 200 rounds of talks and 20 attempts to enforce a ceasefire, all of which the Russian side promptly violated. On February 24th, 2022, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine.

7. The 2022 Black Sea Grain Initiative. Russia pledged to “provide maximum assurances regarding a safe and secure environment for all vessels engaged in this initiative." It then hindered the initiative's operation for months before withdrawing unilaterally a year later.

NB: I am only focused on deals made with Russia to address specific issues and conflicts. I am not mentioning almost 400 international treaties that Russia has breached since 2014.

There are no conclusions to be drawn here, except that no one can seriously use the words "Russia" and "negotiations" in the same phrase.

Putin is a habitual liar who promised international leaders that he would not attack Ukraine days before his invasion in February 2022.

Russia's tactic has remained consistent in its many wars over the last three decades: kill, grab, lie, and deny.

Why would anyone genuinely believe that Russia in 2023 is any different from Russia in 1994, 1997, 1999, 2008, 2014, 2015, and 2022?
Citera
2023-11-15, 08:01
Medlem
Citat:
Nej, jag har egentligen aldrig sagt att det var rätt av ryssen att invadera. Däremot säger jag att vi bör tvinga dem till att hitta en fredslösning på konflikten sen är jag emot att vi genom Ukraina för ett kostsamt proxykrig mot Ryssland. Vidare känner jag stor sorg för alla unga (Ukrainare och Ryssar) som får sätta livet till i ett fullständigt onödigt krig där väst har ett ansvar som åtminstone ligger på samma nivå som Rysslands. Vi stödjer inte Ukraina, vi stödjer kriget mot Ryssland! Vi skiter fullständigt i Ukraina och Ukrainare.
Om du med "vi" menar ryssarna så stämmer det kanske.
Ja, vi bör tvinga dom till fred och med "dom" menar vi givetvis ryssarna som till 100% bättre ansvar för konflikten. Lämna Ukraina och håll överenskommna gränser så kan båda länderna leva i parallella världar.
Citera
2023-11-15, 08:03
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Fan snackar du om, Ryssarna flyr som råttor i Cherson oblast, Avdiivka har varit omringat ett halvår nu, ändå håller Ukrainarna stånd.

Kanske är fel på Vatnikinfo och Kinesisk propaganda snarare?
Varför gav ni Kineser ut en ny karta med flera områden i Ryssland markerade som Kinesiska?

Om du tittar på deepstatemap så ser du att det man tagit i Cherson knappt påverkat de ryska ställningarna. Ukraina har visserligen gått över Dnieper men i deltat och de ryska ställningarna har fortfarande vatten mellan sig och det Ukrainska brohuvudet. Och nej, de flyr inte som råttor. Finns inget som tyder på det.
Citera
2023-11-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ok, du vinner! Jag tror att korruptionen i Ukraina iom kriget bara blivit värre. Det verkar vara väldigt svårt att redovisa stora delar av stödet samtidigt som det finns massor med vittnesuppgifter om tunga vapensystem som säljs på svarta marknaden. Jag tycker också att alla korruptionsskandaler som florerar kring Zelinsky i närtid också tyder på en omfattande korruption.

Är du nöjd nu? Mitt tyckande, mina åsikter och jag har argumenterar för varför jag tycker som jag gör.

Allt som du kritiserar Ukraina för är så mycket värre i ryssland. Märks så tydligen vilken sida du är på och vilken sida du hatar.
Citera
2023-11-15, 08:05
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Om du med "vi" menar ryssarna så stämmer det kanske.
Ja, vi bör tvinga dom till fred och med "dom" menar vi givetvis ryssarna som till 100% bättre ansvar för konflikten. Lämna Ukraina och håll överenskommna gränser så kan båda länderna leva i parallella världar.

Du känner till att landsgränser ofta ändrats bara de senaste 100 åren? Ingen jättegrej och absolut inte värt att utrota två länders unga befolkning för. Det som sker är sanslöst. Jag har skrivit inlägg tidigare om hur man borde löst detta istället.
Citera
2023-11-15, 08:06
Medlem
Citat:

Citat:
Vi stödjer inte Ukraina, vi stödjer kriget mot Ryssland! Vi skiter fullständigt i Ukraina och Ukrainare.

Stoppa din desinformation.
Vi stöder Ukraina och de går med i EU och Nato, eftersom Rysslands imperialistiska territoriella annektering måste stoppas:

https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13729693/danmark-abner-ambassadekontor-i-mykolaiv?publisherId=2012662&lang=da
Citera
2023-11-15, 08:07
Medlem
Citat:

Nej.

Sluta gå Putins ärenden. Det är hans krig, ingen annans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in