2023-04-14, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
För att hänga ut och trakassera en dissident, vad tror du?

Ja, Diamant är en av dessa som granskar folket och alt-media istället för makten.
Citera
2023-04-14, 08:31
Moderator
blomvattnares avatar
Rubriken justerad. "på Expressen" bort, "journalisten och författaren" dit.

/Mod
Citera
2023-04-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Går omkring där ute med ett djävla flin.
Undrar också vad hans konstiga leende beror på. Idag log han i SvT Aktuellt när han pratade om att los Suecos skulle få kraftigt sänkta straff och ledaren eventuellt bli frisläppt. (Bakgrund: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svensk-erkanner-tva-mord-i-spanien) Men jag kan inte se om det är ett nervöst leende som inte betyder något eller om han är glad över att kriminella invandrare slipper fängelsestraff.
Citera
2023-05-19, 11:30
Medlem
halaltarzans avatar
Såg av en slump omslaget på Icakuriren och blev lite nyfiken om någon läst vad Diamant skriver......

https://www.dintidning.se/icakuriren/

....och nej, jag blev inte så pass nyfiken så jag kommer gå och köpa tidningen.
Citera
2023-09-17, 18:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Han är oerhört påläst och kunnig gällande gängkonflikterna i Sverige, främst i Sthlm. Hans böcker är mycket läsvärda.

Han har intervjuats i flera olika poddar på sista tiden. Jag rekommenderar alla att lyssna på dessa. Sök på hans namn så får ni upp dem.
Citera
2023-09-18, 10:05
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han är oerhört påläst och kunnig gällande gängkonflikterna i Sverige, främst i Sthlm. Hans böcker är mycket läsvärda.

Han har intervjuats i flera olika poddar på sista tiden. Jag rekommenderar alla att lyssna på dessa. Sök på hans namn så får ni upp dem.

Tycker han gör ett bra jobb.
Intressanta artiklar och böcker.

Verkar som även buset har respekt för honom.
Han har fått till intervjuer med såna som normalt inte
pratar med journalister.

Kommer ihåg i början av hans karriär
på Expressen, han åkte till Malmö
för att visa hur lätt det var att köpa en pistol.
Ett jävla liv blev det, det var 2010.
Ett par timmar tog det för honom att köpa en
pistol i Malmö.

Går förmodligen ännu snabbare nu
Citera
2023-10-16, 08:15
Medlem
Han har gjort bort sig. Han skrev räven var gripen och visade sig vara falskt. Hans förtroende är kört i botten. Synd, fick hybris och ville ta det där stora scoopet. Gick åt skogen.
Citera
2023-10-16, 10:38
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Han har gjort bort sig. Han skrev räven var gripen och visade sig vara falskt. Hans förtroende är kört i botten. Synd, fick hybris och ville ta det där stora scoopet. Gick åt skogen.

Vi får se, jag hörde att han sagt att han är gripen.
Och han fått det från två oberoende källor.

Men som jag fattade är det inte offentligt
ännu för att landet
där han blev gripen inte
kommit ut med det via rätta kanaler.

Om det är Iran så kanske de vill hazzla med
det här gripandet, ett fångutbyte eller något.

Diamant är journalist , han kan inte bara publicera
100 procent garanterade saker.
Det ingår inte i hans jobb, det får domstolen göra.

Som jag fattar det så skjuter han om han fått
info om något från 2-3 oberoende källor.

Men om det här stämmer eller inte så lär
vi få reda på det inom 1-2 månader skull jag gissa på.

Om det är fel information, shit happens.
Han är fortfarande en av de bättre krimreportrarna.

Och om det stämmer så visar det verkligen att
han har bra kanaler.

Den som lever får se och höra....
Citera
2023-11-15, 23:26
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Hans bok tills alla dör är äckligt jävla dålig att jag bara kokar av ilska! Det är ju förfan som att sitta och läsa DN rubriceringar om gängskjutningar om och om igen. Dessutom blandar man ihop karaktärerna hela tiden och det är alldeles för mycket namn till höger och vänster! Nä, fyfan vad dålig. 1/10. (han får en 1 för att han trots allt skriver om ett intressant ämne, men i övrigt är boken usel rätt igenom).
Citera
2023-11-15, 23:29
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Jag får känslan av att Diamant tror att han är så himla fräck för att det just är han som berättar det också. Jag ryser lite när jag ser honom på aktuellt, man ser verkligen hur han njuter utav uppmärksamheten och tror att han är den ända i hela universum som har en speciell insyn i hur det kriminella avskummen i Sverige fungerar.

Tänk om din dåre Diamant och inse att det kriminella idioterna springer åttor runt dig!

Så. Behövde få ur mig detta.
Citera
2023-11-15, 23:38
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Jag ryser lite när jag ser honom på aktuellt, man ser verkligen hur han njuter utav uppmärksamheten och tror att han är den ända i hela universum som har en speciell insyn i hur det kriminella avskummen i Sverige fungerar. Tänk om din dåre Diamant och inse att det kriminella idioterna springer åttor runt dig!

Han är en klassisk Nyttig Idiot, för rävar, greker och andra "svenska medborgare".
Citera
2023-11-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Hans bok tills alla dör är äckligt jävla dålig att jag bara kokar av ilska! Det är ju förfan som att sitta och läsa DN rubriceringar om gängskjutningar om och om igen. Dessutom blandar man ihop karaktärerna hela tiden och det är alldeles för mycket namn till höger och vänster! Nä, fyfan vad dålig. 1/10. (han får en 1 för att han trots allt skriver om ett intressant ämne, men i övrigt är boken usel rätt igenom).

Nu har jag bara lyssnat på hans böcker och inte läst men tycker tvärt om att dom är väldigt pedagogiskt uppbyggda och han är väldigt bra på att förklara komplicerade upplägg på ett enkelt sätt. Jag tycker dom är mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in