2020-02-16, 22:04
Medlem
Jobbar nu på SVT.
Citera
2020-12-15, 22:49
Medlem
Charlotte friborg är chef för svt-nyheterna sedan 2016, året efter rekryteras diamanten. Inbillar jag mig, var det hon eller ngn annan jornalist som hade kopplar till islamism genom sin konvertitdotter och svärson.. för mig att det var ngn koppling till uppsala nya tidning men hittar inget vid sök.
Citera
2021-05-10, 00:00
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=673RjqlqS2M

Han ställer upp på intervju på DLGST, där dem pratar om hans senaste boksläpp.
Citera
2021-06-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
https://www.youtube.com/watch?v=673RjqlqS2M

Han ställer upp på intervju på DLGST, där dem pratar om hans senaste boksläpp.

Ja, nu kommer han tjäna pengar på sin skildring av gangsterkonflikten. Men är det ingen risk att hans skildrade gangsters vill ha en del av kakan? ”Äta av paran”...

Det är kanske först när journalister själva börjar drabbas av det ökade våldet som det eventuellt börjar hända något. Om journalisterna får börja uppleva ”något äkta från verkligheten” nånstans på väg till och från public-service-bunkern på Gärdet och deras övriga tillhåll. Då kanske de börjar gå på de nu så kritikskyddade politikerna.
Citera
2021-07-04, 17:11
Bannlyst
En motbjudande typ som beskrivit IS-kvinns som "offer". Han är känd för att ha gjort hembesök hos en av Granskning Sveriges bästa. Ett avskum och givetvis arbetar han på SVT efter att ha lämnat Expressen. Jag stör mig även på hans utseende. Går omkring där ute med ett djävla flin.
Citera
2021-07-24, 09:58
Medlem
allegragellers avatar
”Tills alla dör” av Diamant Salihu - otroligt bra bok om Rinkebygängen. Finns som ljudbok, inläst av Gerhard Hobersdorfer, för den som har svårt att koncentrera sig på att läsa bokstäver. Det är liksom inte snabba cash; det är ren och skär idioti.
Citera
2021-09-02, 11:32
Medlem
Ograsts avatar
Tycker att det uppmärksammas för lite att Diamant själv är dömd för vapenbrott. Speciellt nu när han lyfta fram som något slags expert på gängkonflikter.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-falls-for-vapenbrott-1/
Citera
2021-09-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Tycker att det uppmärksammas för lite att Diamant själv är dömd för vapenbrott. Speciellt nu när han lyfta fram som något slags expert på gängkonflikter.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-falls-for-vapenbrott-1/

Läste du ens artikeln? Det är lite skillnad på vapenbrott och vapenbrott.
Citera
2021-11-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag gick i någon klass under honom på Maserskolan i Borlänge, och jag ska inte säga att jag kände honom men det jag hörde/såg av honom var bara positivt. Verkade vara en seriös och driven kille, lite så där "lärarnas favorit"-aktig.

Det här är dock baserat mer på min känsla av än att jag faktiskt kände/hade bra koll på honom.

Edit: 12 000:e inlägget! Och det är fredag!

Jag får också känslan av att det är en sympatisk och kompetent kille. Jag har läst halva boken och tycker den är jättebra hittills.
Citera
2021-12-08, 08:42
Medlem
TompaOs avatar
Vet inte om det bidrar så mycket till tråden men jag blir provocerad av hans karaktäristiska alban-rövhaka
Citera
2023-04-13, 21:50
Medlem
LasseFranGnestas avatar
han verkar vara en serriös kille som faktiskt är oroad över utvecklingen i sverige och försöker gå till botten med det som politikerna inte klarar av. Han verkar också ganska orädd som går in i dessa områden och skriver om faktiska personer och kastar ljus över detta som drabbar vårt land. Jag tror även att dessa killar som är inblandade innerst inne inte vill vara i den situationen och känner att dom kan lätta på hjärtat till Diamant.

Jag tycker det har varit väldigt mkt skitsnack i tråden då Diamant faktiskt verkar vilja väl och verkar vara en hygglig kille. Jag vill lägga till att jag inte känner honom och har aldrig träffat honom och har inte läst hans bok utan bara hört poddar och youtube klipp.

Mvh
Lasse
Citera
2023-04-14, 00:48
Medlem
Träffat honom en gång som hastigast. Kändes rätt lågmäld och allvarlig. Han är inte obegåvad, han vet att Sverige har stora problem som inte ser ut att ha nån enkel lösning eller ens lösning alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in