2023-11-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Citera
2023-11-11, 22:58
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher

Passar inte Guillou? Det passar inte publiken, det hade inte dragit läsare eller tittare. Det är ingen slump med filmiska slut, och liknande dramaturgi i populärkulturen vet du, de som testar andra sätt misslyckas kapitalt.
Citera
2023-11-12, 11:48
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Läser Jan Guillou bra då?

Blev själv nyfiken och letade fram ljudboken. Har nu lyssnat första delen. Han är bra. Du har 2 timmar ungefär av händelserna innan Erik flyttar. Hade nästan helt glömt bort vissa karaktärer såsom Lillebrorsan, Fyrtornet, Boxarn, Geten, Folkskolebusarna osv.
Citera
2023-11-12, 11:57
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Blev själv nyfiken och letade fram ljudboken. Har nu lyssnat första delen. Han är bra. Du har 2 timmar ungefär av händelserna innan Erik flyttar. Hade nästan helt glömt bort vissa karaktärer såsom Lillebrorsan, Fyrtornet, Boxarn, Geten, Folkskolebusarna osv.
Just det, Fyrtornet med den gigantiska kuken och Boxarn som vägrar betala. Ska också läsa om boken inom kort.

Det jag hoppas mest på från boken(som ej var med i filmen), är när Erik;
Citera
2023-11-13, 11:51
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Just det, Fyrtornet med den gigantiska kuken och Boxarn som vägrar betala. Ska också läsa om boken inom kort.

Det jag hoppas mest på från boken(som ej var med i filmen), är när Erik;

Lyssnat vidare genom episoden om "Bävern" HAHA riktigt kul beskrivet. Den hade jag glömt. Hoppas han kommer med i serien.
Citera
2023-11-15, 01:22
Medlem
Puma006s avatar
Onödigt gå från film till serie, brukar inte bli bra.

Jag får vänta tills första avsnittet släpps på TV4play imorgon natt.................
Citera
2023-11-15, 05:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Onödigt gå från film till serie, brukar inte bli bra.

Jag får vänta tills första avsnittet släpps på TV4play imorgon natt.................
Första avsnittet släpptes förrförra veckan....
Citera
2023-11-15, 09:13
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han menar nog när det släpps gratis på TV4 Play (om det nu kommer att göra det, kanske med reklam efter att det har sänts på TV4). Just nu finns det på TV4 Play+ som kostar.
Citera
2023-11-15, 20:57
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag har inte skaffat TV4play+, ser på fria TV4play.
Jag skulle aldrig betala för att kunna se på något program före än många andra. Inte ens för att kunna se på något tvprogram som finns på betalkanaler.
96.4% av alla program är ju skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Han menar nog när det släpps gratis på TV4 Play (om det nu kommer att göra det, kanske med reklam efter att det har sänts på TV4). Just nu finns det på TV4 Play+ som kostar.
1 Anta inte saker, finns inget av mina inlägg där jag skrivit om mitt kön.
2 Inatt släpps det gratis på Tv4play, återstå att se om serien lever upp till filmen. Jag har ingen reklam på TV4play.
Citera
2023-11-15, 21:32
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Jag skulle aldrig betala för att kunna se på något program före än många andra. Inte ens för att kunna se på något tvprogram som finns på betalkanaler.

1 Anta inte saker, finns inget av mina inlägg där jag skrivit om mitt kön.
2 Inatt släpps det gratis på Tv4play, återstå att se om serien lever upp till filmen. Jag har ingen reklam på TV4play.
Då måste du använda en ad blocker utan att ge TV4 några intäkter. Då kan man ju lika gärna dra ned avsnitten och vara på väg mot det fjärde nu. De kan vara svåra att få tag på dock. scnlog.me har dem, men hastigheten är som gammaldags ADSL i 30KB/s (om man inte betalar för Premium) och tar över ett halvt dygn att få hem.
Senast redigerad av Pust 2023-11-15 kl. 21:35.
Citera
2023-11-16, 00:38
Bannlyst
Nä, nu tycker jag att den avviker för mycket från filmen..
Kronologiskt var det bättre när han tog ut hämnden på slutet.
Nu vet alla att han kan slåss och ändå kommer skitenhielm tillbaka och spelar översittare.
När ska han börja tävla i simning och det finska ludret får för mycket utrymme.
Han som spelar Pontis roomie ser ut som Per Moberg och passar inte för rollen.
Jag har sett avsnitt 4 ✌️
Citera
2023-11-16, 01:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jaha? Det ska jag notera i min svarta anteckningsbok där jag skriver in livsviktig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in