2023-11-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det går inget vidare för Ukraina nu.

- Förlorar även i Avdeyevka:

- EU kan inte leverera sina 1 000 000 stycken 155 mm artillerigranater, som de lovat Ukraina det kommande året (vem kunde ana?)

- Ukrainsk överste sprängde Nordstream, och slängs under bussen av Zelensky:

- Paasikivi börjar bli ett riktigt rysstroll:

Ni rysshatare skulle ha lyssnat på oss realister. Vi förutspådde förlust redan från början. Hoppas att alla som svalt västpropagandan helt okritiskt har vett att skämmas nu. Eller vänta nu. Förmodligen inte.
De har inte svalt propaganda - de skapar propagandan helt själva. Det är som ett självspelande piano.
Meningslöst med fakta som motsäger de som lever i en ekokammare.
Ska bli intressant att följa upp denna TS om ett halvår eller ett år.
Showen här kommer att fortsätta även om Putin aka den psykotiske dvärgen i Kreml, installerar en marionettregim i Kiev och Zelensky har flyttat utomlands, "kampen går vidare i någon by vid polska gränsen typ". "Vi har en exilregering i London och nu jävlar ska orcherna dödas!"
Citera
2023-11-15, 17:13
Medlem
raskenss avatar
Citat:

- EU kan inte leverera sina 1 000 000 stycken 155 mm artillerigranater, som de lovat Ukraina det kommande året (vem kunde ana?)

Ni rysshatare skulle ha lyssnat på oss realister. Vi förutspådde förlust redan från början. Hoppas att alla som svalt västpropagandan helt okritiskt har vett att skämmas nu. Eller vänta nu. Förmodligen inte.

EU ska leverera 300.000 155mm granater till mars nästa år. Problemet ligger i att Fabrikerna i europa har åtaganden till andra länder som också vill ha sina beställningar. Tråkigt de inte styr om produktionen men det finns kontrakt. Nu tror jag att det görs saker bakom kulisserna. Kan nog pressas ut 2 miljoner kranater om vi spottar i nävarna.

Sen pumpar vi in stora mängder AT-4 robotar och annat godis som ser till att ryssarna får bonk i röven. Du vet väl om att vi numera har gått om USA som givare av krigsmateriel.

Om det skulle visa sig att det är Ukrinska krigare som sprängt NS så ska dom få tapperhetsmedalj! Heroisk bravad.
Citera
2023-11-15, 17:23
Medlem
Citat:

Lilla du det går inte bra för ditt kära ryssland.
Nu har även ni ryssar erkänt att Ukraina korsat floden och avancerar framåt.
Kallar du detta för att det går bra för er ryssar?
Citera
2023-11-15, 17:27
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:

Men se där, fyllot raglar in med trams och of topic som vanligt

När vatniksen kör som hårdast med sina påståenden så vet vi alla att ryzzen blir RBM:ade (rånbögmördade) på slagfältet vilket rapporteringen senaste veckan med all tydlighet visar
Citera
2023-11-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
OK. Om vi, för diskussionens skull, låtsas att den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot det till ryssland fredliga grannlandet Ukraina är "självförsvar" så kvarstår frågan VAD det är hen "försvarar" sig mot?

Vilket "hot" anser DU förelåg mot ryssland (innan den psykotiske dvärgen i kreml inledde sitt fullskaliga anfallskrig mot Ukraina)? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Ukraina byggde av någon anledning upp Europas största försvar och dessutom ansökte om NATO medlemskap. Det var rätt så aggresivt gentemot Ryssland.
Planen var att göra det omöjligt för Ryssland att försvara sig mot Ukraina.

Då blev det riktig realpolitik av det hela och allt vad diplomati heter kastades ut genom fönstret.
Om Europa och USA hade haft skickligare diplomater som förstod det simpla sambandet så hade det inte hänt.

För att dölja sin inkompetens blev man tvungen att börja kalla Putin för en galen diktator som vill erövra hela Europa. Det hela var högst rationellt beteende från Putins sida.
Citera
2023-11-15, 17:50
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Japp, värsta tråden någonsin, som någon avstängd sagt ett antal gånger.
Ändå kommer du tillbaka hit, gång efter gång? Gjorde han också.
Det är ju en fin tanke du har med FB. Hedrar dig. Den svenska opinionen tar smak av FB? Nä.

Jag gissar att du tillhör den yttre vänstra falangen i det politiska spektrat?
Det egna laget, traditionellt svenskt brukar det vara Folkrätten. Vänstra sidan brukar åberopa detta med Folkrätten i olika sammanhang.
Dock inte när det gäller Sovjetunionen. Varför då?

Uselt jobb? Vet inte om jag kan hålla med dig. Själv brukar jag presentera en hyfsat lång bakgrund, baserat på påståenden(från dig eller andra) eller fakta(länkar).
När det kommer till dina argument, har det visat sig att de landar i att du tror/tycker. Nazisten Zelensky är ett ex.

Olika namn i USA. Professorer, journalister, författare.
Vi har namnkunnigt folk hemma i Sverige. Varför kliva över den stora dammen??
Oscar Johnsson eller Martin Kragh borde duga åt oss. Eller?
De utbildar folk i hur man jobbar i Ryssland. De verkar kunna en hel del!

Slutligen. Du bidrar väl, i det sk informationskriget. Dock stödjer du inte våra svenska proffs på området, med dina inlägg om vad du tror eller tycker.
Jag undrar varför? Som svensk...borde du inte...
Är det politisk betingat?

Du gör en analys.. dock är den tyvärr fel. Jag är absolut inte vänster och har aldrig varit. Tro det eller ej men jag har aldrig sett något bra med varken Sovjet eller Ryssland. Det som stör mig är att jag i Ukraina ser ett fruktansvärt land som tyvärr bör med allt för mycket av sitt Sovjetiska arv. Det finns andra kunniga på området som nu inte får komma till tals, blir cancellerade. Freds och USA-forskaren Frida Stranne är ju just ett sådant exempel. Skulle jag jobba med detta professionellt skulle jag nog bara hålla käft och spela med i propagandan. Vem vill bli cancellerad liksom? Tyvärr leder denna nivå av propaganda till hjärntvätt. Jag tycker många av er blivit hjärntvättade till den grad att ni inte kan tänka kritiskt längre.
Citera
2023-11-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Fantastiskt att du återkommer med en fråga!
Ditt resonemang är inte lönt att bemöta men med tanke på länderna du valt ut så är nog ursäkten kriget mot terror.

Återkomm gärna om du skulle finna något underlag till dina tolkningar\fantasier.

Ryssland bedriver krig mot terrorn då då.
Ukraina besköt ju faktiskt sin egen befolkning med artilleri och gör det fortfarande i Donetsk.
Är det bara USA som har frikort att invadera andra länder? Det verkar ju inte riktigt klokt.
Citera
2023-11-15, 17:51
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Snygg cherry-picking. Det går att hitta fler dåliga nyheter om Ryssland för övrigt.
Jag tror för övrigt att jag hatar Ryssland extra mycket pga dig och Moretex.
Sen är du komplett oseriös och du har väl inte vett att skämmas för ditt tidigare tramsande och felaktiga profetsior?
Citera
2023-11-15, 17:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ryssland bedriver krig mot terrorn då då.
Ukraina besköt ju faktiskt sin egen befolkning med artilleri och gör det fortfarande i Donetsk.
Är det bara USA som har frikort att invadera andra länder? Det verkar ju inte riktigt klokt.
Mycket falsk ryktesspridning i dina inlägg. Är det omöjligt för dig att inte tramsa genom att ta upp påståenden som debunkas om och om igen?
Citera
2023-11-15, 17:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Video med skön musik.
Ukraina spränger två ryska baracker 36km från fronten.
Som bonus får vi även se en aspirerande rysk kosmonaut.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1724502654053703918
Citera
2023-11-15, 17:56
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ett råd i viss välmening. Du skriver:

" Intelligensmässigt är denna tråd ett riktigt jävla lågvattenmärke för FB "

Jag noterade tidigare, när du skrev tidigare i denna tråd vid flera tillfällen, att du framförde att tråden är så dålig att den borde avslutas. Alltid efter att dina desinformationsförsök och fäktande i galet tempo misslyckats som nu.
Kan det vara så att det är tvärtom?

Du seglar ju nu som då under falsk flagg som en bedragare alltid gör. Utger dig falskeligen att vara neutral men framför plikttroget alltid det kleptokratstyrda Kreml torgför.
Metod M som i Marionetterna fungerar inte i ett informationssamhälle i eller mot demokratiska samhällen längre. Hur du än sliter med tangentbordet.

Till sist ett boktips.
Läs Ingrid Carlbergs bok "Marionetterna"
Hon har lagt några år på att skriva den.
Läsvärd. Läs och reflektera.

Lycka till!

Ok, ska kolla upp ditt boktips. Men annars jäkligt tröttsam attityd. Verkar vara viktigare för er att vara en megafon för uppenbar krigspropaganda än att ha en vettig diskussion.
Citera
2023-11-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns många exempel då man tvingas invadera andra länder i självförsvar. USA har tvingats göra det många gånger.

Och det här var ett sånt tillfälle menar du? Det där skulle behöva utvecklas, men det är sannolikt för mycket att be om.

Det är bättre att du tuggar i dig verkligheten - det är ett simpelt invasionskrig signerat Putin, eftersom inget hot öht förelåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in