2023-11-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Xi Jing Ping-Pong besöker USA idag.. Ska träffa Bidén

Ryssland har ju säkert spannmålsleveranser via mark till Kina, mycket viktigt för Kina..

Den Judisk-Amerikanska förhoppningen om ett splittrat lydstats Ryssland hade MOSAT Kina.
Tänk er Amerikansk kontroll över alla de Ryska områdena och den uteblvina maten och energin till Kina

Hmm kommer Xi JingPing aldrig att acceptera.
Xi JingPing accepterar inte en strategisk förlust för Ryssland i Ukraina

Det får Bidén ställa sig i

Så det kommer att fortsätta vara en stalemate tills vidare.

Nu får det fan bli fred snart

Om fred i Ukraina önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens anfallskrig har förorsakat.
Citera
2023-11-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns många exempel då man tvingas invadera andra länder i självförsvar. USA har tvingats göra det många gånger.

OK. Om vi, för diskussionens skull, låtsas att den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot det till ryssland fredliga grannlandet Ukraina är "självförsvar" så kvarstår frågan VAD det är hen "försvarar" sig mot?

Vilket "hot" anser DU förelåg mot ryssland (innan den psykotiske dvärgen i kreml inledde sitt fullskaliga anfallskrig mot Ukraina)? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citera
2023-11-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad annars skulle det vara?
Annats skulle det ju vara aggressionskrig som Putin anklagas för.

Fantastiskt att du återkommer med en fråga!
Ditt resonemang är inte lönt att bemöta men med tanke på länderna du valt ut så är nog ursäkten kriget mot terror.

Återkomm gärna om du skulle finna något underlag till dina tolkningar\fantasier.
Citera
2023-11-15, 16:23
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du sa själv att detta var 3:e världskriget som pågår i form av ett informationskrig. Kan letar fram exakt hur du formulerade dig.
Detta är viktigt, detta är ett inforamtionskrig!

Nåväl, här sitter folk och postar inlägg om Rysslands motgångar och Ukrainas framgångar. Inte du dock!

Istället vill du nedspela/downplay/debunka, motsäga eller klassa ner på det ena eller andra sättet, det majoriteten som stödjer ett attackerat land. Olagligt per definition!
Brott mot Folkrätten. Utan tvekan.
Krigsbrott finns dokumenterat.

Det har du din fulla rätt att göra. Men det är också det du gör, hela tiden!
Har jag missat något inlägg från dig där du hyllar Ukrainska framgångar?
Har jag missat något inlägg från dig där du postar något om Ryska motgångar?
Har du i något inlägg kritiserat ryska regimen?
Har du invändningar mot Kremls kopplingar med nazister?

Skulle man kunna säga att du gärna sprider Kremls propaganda(informationskriget enl ovan).
Underblåser du det narrativ som Putin vill sprida i världen?
Lavrov i Indien, "Ryssland blev attackerat...."Var det så det gick till?
Fredförhandlingar, här och nu! Jovisst, och med detta menar du att Ryssland lämnar Ukraina och inte upprepar de löftesbrott under 30 år som du fått redovisat ovan tidigare?

Eller vill du fortsätta och vara Kremls megafon?
Moralkompassen hos varje vanlig svensk, borde följa Folkrätten. Eller?

Jo, ok, du har en poäng och jag har tänkt på det här också. Kanske är dumt att inte heja på egna laget så att säga. Dock har jag alltid sett Flashback som ändå ett relativt begränsat forum där man har möjlighet att få reda på hur saker och ting är egentligen. Det är ju det som är så fint med FB. Jag tänker att på det stora hela kanske inte våra diskussioner här inne påverkar folkets opinion i frågan nämnvärt. Därför kan vi kosta på oss att lägga propagandan åt sidan och diskutera som vuxna. Men vad vet jag, jag kanske har fel. Jag måste dock säga att ni på väst-propaganda-sidan gör ju ett rätt uselt jobb. Det är mest en massa bräkanden, ”du ljuger”, ”vatnik”, ”ryssråtta” etc. Det är sällan riktiga källor från oberoende observatörer eller analytiker. Intelligensmässigt är denna tråd ett riktigt jävla lågvattenmärke för FB.
Citera
2023-11-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Åh? Skulle du kanske kunna nämna ett par av de gångerna? Jag är ganska bra på historia och har bra koll på USA:s krig, men "självförsvar" har jag inget minne av. Om du nu inte menar "självförsvar" i den allmänna bemärkelsen "kampen mot den (Sovjetstödda) globala världskommunismen".

Om det inte var självförsvar, varför skulle USA invadera andra länder?
Det skulle eventuellt vara en variant av proxykriget i Ukraina så att vapenindustrin kontinuerligt får nya beställningar.
Men det är en konspirationsteori om det militär industriella komplexet i USA som är mycket kontroversiell.
Citera
2023-11-15, 16:42
Medlem
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/11/14/on-one-key-eastern-battlefield-the-russians-are-losing-14-vehicles-for-every-one-the-ukrainians-lose /?sh=f9949b658389

Vi kan nog räkna med att kackerlackorna har haft 14 gånger högre förluster i både materiel och manskap än Ukraina när de försökt ta Avdiivka.
Citera
2023-11-15, 16:45
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jo, ok, du har en poäng och jag har tänkt på det här också. Kanske är dumt att inte heja på egna laget så att säga. Dock har jag alltid sett Flashback som ändå ett relativt begränsat forum där man har möjlighet att få reda på hur saker och ting är egentligen. Det är ju det som är så fint med FB. Jag tänker att på det stora hela kanske inte våra diskussioner här inne påverkar folkets opinion i frågan nämnvärt. Därför kan vi kosta på oss att lägga propagandan åt sidan och diskutera som vuxna. Men vad vet jag, jag kanske har fel. Jag måste dock säga att ni på väst-propaganda-sidan gör ju ett rätt uselt jobb. Det är mest en massa bräkanden, ”du ljuger”, ”vatnik”, ”ryssråtta” etc. Det är sällan riktiga källor från oberoende observatörer eller analytiker. Intelligensmässigt är denna tråd ett riktigt jävla lågvattenmärke för FB.

Japp, värsta tråden någonsin, som någon avstängd sagt ett antal gånger.
Ändå kommer du tillbaka hit, gång efter gång? Gjorde han också.
Det är ju en fin tanke du har med FB. Hedrar dig. Den svenska opinionen tar smak av FB? Nä.

Jag gissar att du tillhör den yttre vänstra falangen i det politiska spektrat?
Det egna laget, traditionellt svenskt brukar det vara Folkrätten. Vänstra sidan brukar åberopa detta med Folkrätten i olika sammanhang.
Dock inte när det gäller Sovjetunionen. Varför då?

Uselt jobb? Vet inte om jag kan hålla med dig. Själv brukar jag presentera en hyfsat lång bakgrund, baserat på påståenden(från dig eller andra) eller fakta(länkar).
När det kommer till dina argument, har det visat sig att de landar i att du tror/tycker. Nazisten Zelensky är ett ex.

Olika namn i USA. Professorer, journalister, författare.
Vi har namnkunnigt folk hemma i Sverige. Varför kliva över den stora dammen??
Oscar Johnsson eller Martin Kragh borde duga åt oss. Eller?
De utbildar folk i hur man jobbar i Ryssland. De verkar kunna en hel del!

Slutligen. Du bidrar väl, i det sk informationskriget. Dock stödjer du inte våra svenska proffs på området, med dina inlägg om vad du tror eller tycker.
Jag undrar varför? Som svensk...borde du inte...
Är det politisk betingat?
Senast redigerad av Area55 2023-11-15 kl. 16:55.
Citera
2023-11-15, 16:51
Medlem
Citat:

Ett råd i viss välmening. Du skriver:

" Intelligensmässigt är denna tråd ett riktigt jävla lågvattenmärke för FB "

Jag noterade tidigare, när du skrev tidigare i denna tråd vid flera tillfällen, att du framförde att tråden är så dålig att den borde avslutas. Alltid efter att dina desinformationsförsök och fäktande i galet tempo misslyckats som nu.
Kan det vara så att det är tvärtom?

Du seglar ju nu som då under falsk flagg som en bedragare alltid gör. Utger dig falskeligen att vara neutral men framför plikttroget alltid det kleptokratstyrda Kreml torgför.
Metod M som i Marionetterna fungerar inte i ett informationssamhälle i eller mot demokratiska samhällen längre. Hur du än sliter med tangentbordet.

Till sist ett boktips.
Läs Ingrid Carlbergs bok "Marionetterna"
Hon har lagt några år på att skriva den.
Läsvärd. Läs och reflektera.

Lycka till!
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-15 kl. 16:54.
Citera
2023-11-15, 16:54
Medlem
akademikerfyllos avatar
Det går inget vidare för Ukraina nu.

- Förlorar även i Avdeyevka:

Citat:
A former Ukrainian presidential adviser has warned that Kyiv's forces will not be able to hold on to Avdiivka, the Donetsk town where fierce fighting is raging.

https://www.newsweek.com/russia-ukraine-avdiivka-donetsk-1837675
- EU kan inte leverera sina 1 000 000 stycken 155 mm artillerigranater, som de lovat Ukraina det kommande året (vem kunde ana?)

Citat:
The European Union will miss its target of supplying Ukraine with 1 million artillery shells and missiles by next March, German Defence Minister Boris Pistorius said on Tuesday.

Arriving at a meeting of EU defence ministers in Brussels, Pistorius also questioned the wisdom of having set the target in March this year, with a 12-month deadline.

https://www.reuters.com/world/europe/eu-miss-goal-1-million-shells-ukraine-germanys-pistorius-2023-11-14/
- Ukrainsk överste sprängde Nordstream, och slängs under bussen av Zelensky:

Citat:
Roman Chervinsky, a decorated 48-year-old colonel who served in Ukraine’s Special Operations Forces, was the “coordinator” of the Nord Stream operation, people familiar with his role said, managing logistics and support for a six-person team that rented a sailboat under false identities and used deep-sea diving equipment to place explosive charges on the gas pipelines.

https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/11/11/nordstream-bombing-ukraine-chervinsky/

- Paasikivi börjar bli ett riktigt rysstroll:

Citat:
Motoffensiven har nu pågått i snart ett halvt år. Den ukrainska armén skulle ta sig förbi de ryska försvarslinjerna och röra sig över 10 mil ockuperat mark för att kunna stoppa ryssarna från att försörja sina förband, men det har misslyckats.

Ukrainas militärchef Valerij Zaluzjnyj skrev nyligen en essä där han konstaterade att kriget nått ett dödläge. Motoffensiven har inte nått de önskade resultat.

För att vi ska kunna bryta detta dödläge behöver vi något nytt, som krutet som kineserna uppfann och som vi fortfarande använder för att döda varandra, säger han till tidningen The Economist. [ min anm.]

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-planerades-den-ukrainska-motoffensiven-och-sa-blev-den--9qttfq

Ni rysshatare skulle ha lyssnat på oss realister. Vi förutspådde förlust redan från början. Hoppas att alla som svalt västpropagandan helt okritiskt har vett att skämmas nu. Eller vänta nu. Förmodligen inte.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-11-15 kl. 17:01.
Citera
2023-11-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det går inget vidare för Ukraina nu.

- Förlorar även i Avdeyevka:

- EU kan inte leverera sina 1 000 000 stycken 155 mm artillerigranater det kommande året (vem kunde ana? )

- Ukrainsk överste sprängde Nordstream, slängs under bussen av Zelensky:

- Paasikivi börjar bli ett riktigt rysstroll:

Ni rysshatare skulle ha lyssnat på oss realister. Vi förutspådde förlust redan från början. Hoppas att alla som svalt västpropagandan kritiskt har vett att skämmas nu. Eller vänta nu. Förmodligen inte.

Grattis!
Nytt rekord i trams och ot.
Och det vill inte säga lite när det gäller dig. Ja läget är kritiskt vid A men för ryssarna. Det är lite tvärtom det. I verkligheten.
Citera
2023-11-15, 17:04
Medlem
Citat:

Tänker du äntligen lägga propagandan åt sidan? Glädjande!
Citera
2023-11-15, 17:06
Medlem
fuskas avatar
Ryssland är till bredden fyllt med avskräde som kallas människor och nu dräller dom runt i Ukraina. Fy fan.

Här är två videos hur ryssar behandlar andra ryssar, man vågar ju inte ens föreställa sig hur dom behandlar ukr krigsfångar.
https://t.me/c/1213857563/31922

Fy fan

(Förlåt om det är en repost, men det visar så bra hur dom är.....som djur)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in