• 1
  • 2
2023-11-15, 10:46
Medlem
wwrs avatar
SD ställer sig nu bakom klimatmålen.

https://www.dn.se/sverige/sd-staller...lutslapp-2045/

Det diskuteras här

(FB) SD står nu bakom klimatmålen

SD har enligt min uppfattning svikit nästan alla sina ursprungliga målsättningar. Vilka svek har SD begått?

* EU-motståndet lades ned

* SD vill att vi går med I NATO

* SD godtar vinster i välfärden

* Partiet godtar numera homoadoption

* De ville sänka abortgränsen till 12 veckor men har ändrat sig, vad jag förstått

* De fick flest röster i regeringsunderlaget i senaste valet men insisterade inte på att erhålla ministerposter utan stöder de globala partierna

* De har i praktiken inte fått igenom några påtagliga förändringar i invandringspolitiken

(* De lovade sänka dieselpriset med 10 kronor, vilket inte infriades.)

... Vad mer?
Senast redigerad av wwr 2023-11-15 kl. 11:03.
Citera
2023-11-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
SD ställer sig nu bakom klimatmålen.

https://www.dn.se/sverige/sd-staller...lutslapp-2045/

Det diskuteras här

(FB) SD står nu bakom klimatmålen

SD har enligt min uppfattning svikit nästan alla sina ursprungliga målsättningar. Vilka svek har SD begått?

* EU-motståndet lades ned

* SD vill att vi går med I NATO

* SD godtar vinster i välfärden

* De ville sänka abortgränsen till 12 veckor men har ändrat sig, vad jag förstått

* De fick flest röster i regeringsunderlaget i senaste valet men insisterade inte på att erhålla ministerposter utan stöder de globala partierna

* De har i praktiken inte fått igenom några påtagliga förändringar i invandringspolitiken

...Vad mer?
Nu röstade jag inte på SD men är faktiskt glad att de finns med i regeringsarbetet.

Jag tror att SD inser att det är bättre att hålla samman regeringen än att splittra den och därmed släppa fram S.

SD lever i en politisk realitet; hade de haft egen majoritet hade de naturligtvis kunnat leva upp till sina löften.

I verkligheten har de bara c:a 20 procent av rösterna.
Citera
2023-11-15, 11:00
Medlem
Ganonitos avatar
Återvandringen. De har gått från att vilja ha tvingande återvandring till att den ska vara frivillig.
Citera
2023-11-15, 11:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag gick med i SD 2008. Det är ett helt annat parti som vi ser idag. Jag känner inte igen partiet längre. Jag har inga problem med att man utvecklar partiprogrammet, men den röda tråden för mig var när man svek först i EU-frågan och sedan Nato-frågan. Jag ser AFS stå betydligt närmare SD för 10 år sedan än vad SD idag gör.
Citera
2023-11-15, 14:24
Medlem
Det ska bli intressant att se om det uppstår någon "klimateffekt" i nästa opinionsundersökning.
Citera
2023-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag gick med i SD 2008. Det är ett helt annat parti som vi ser idag. Jag känner inte igen partiet längre. Jag har inga problem med att man utvecklar partiprogrammet, men den röda tråden för mig var när man svek först i EU-frågan och sedan Nato-frågan. Jag ser AFS stå betydligt närmare SD för 10 år sedan än vad SD idag gör.
Jag lyssnade på partiledardebatten idag. Där märktes det att det bara finns ett EU-kritiskt parti i riksdagen. Så du kan fortfarande rösta för ett utträde ur EU.
Citera
2023-11-15, 14:31
Bannlyst
Dom måste köra återvandringen. Det är därför vi röstade fram dom. Nu kommer det uppgifter att dom kör netto-plus på dessa babianer. Helt emot Svenska folkets vilja.
Citera
2023-11-15, 14:40
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2023-11-15, 14:48
Medlem
EnsamStatys avatar
Deras politik som de driver har blivit för mainstream för att locka fler väljare.

Jag är glad att stödet är stort för dem och att de kunnat påverka politiken, men nästa val blir det helt klart en röst på AfS.
Citera
2023-11-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Dom måste köra återvandringen. Det är därför vi röstade fram dom. Nu kommer det uppgifter att dom kör netto-plus på dessa babianer. Helt emot Svenska folkets vilja.
Samtidigt: Här i verkligheten. SD har bara 20 procent av rösterna.
Citera
2023-11-15, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Samtidigt: Här i verkligheten. SD har bara 20 procent av rösterna.

Huvudanledningen från att jag gått från vänster är bara för att få ut invandrarna från Sverige. Det vore bra om sossarna skulle göra det, men det verkar dom inte kunna just nu. Därför kräver jag att dom uppfyller sitt uppdrag. Och sosseväljarna tycker det också, men är för fega för att att göra det, oavsett om det blir brutalt. Rädda för media skulle jag tro.
Citera
2023-11-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Huvudanledningen från att jag gått från vänster är bara för att få ut invandrarna från Sverige. Det vore bra om sossarna skulle göra det, men det verkar dom inte kunna just nu. Därför kräver jag att dom uppfyller sitt uppdrag. Och sosseväljarna tycker det också, men är för fega för att att göra det, oavsett om det blir brutalt. Rädda för media skulle jag tro.
Nja sossarna har väl svängt ganska mycket i den frågan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in