2023-11-15, 06:39
Medlem
Finns det någon anledning till varför man inte fortsätter försöka på naturlig väg samtidigt som man gör ivf? Är det en rekommendation? Genuint nyfiken och kan ingenting om IVF därav min fråga. Fanni har ju svarat vid mer en ett tillfälle att de inte försöker på så sätt.
Sen förstår jag att man blir provocerade av folk som ger rådet att slappna av, inte tänka på det osv. Men för mig funkade det precis så med första barnet. Mätte efter ägglossning i ett helt år, hade stelt, påtvingat äl-sex månad efter månad. Orkade inte tillslut. Blev gravid månaden efter av - tänka sig!- naturligt, lustfyllt samlag.
Citera
2023-11-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Finns det någon anledning till varför man inte fortsätter försöka på naturlig väg samtidigt som man gör ivf? Är det en rekommendation? Genuint nyfiken och kan ingenting om IVF därav min fråga. Fanni har ju svarat vid mer en ett tillfälle att de inte försöker på så sätt.
Sen förstår jag att man blir provocerade av folk som ger rådet att slappna av, inte tänka på det osv. Men för mig funkade det precis så med första barnet. Mätte efter ägglossning i ett helt år, hade stelt, påtvingat äl-sex månad efter månad. Orkade inte tillslut. Blev gravid månaden efter av - tänka sig!- naturligt, lustfyllt samlag.
När jag gjorde ivf, dock för ett par år sen, så blev vi avrådda att ha oskyddat sex under pågående behandling pga risk för tvillinggravididet.
Alltså att inte ha sex runt ägglossning när vi också skulle sätta tillbaka ett embryo.
Men mellan återföringar fick vi inga sådana råd så då borde man nog försöka själv.
Citera
2023-11-15, 09:10
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Hanna vill visa Larisen världen! Börja med att visa något utanför Kappahl, Hm och BVC kanske.
Haha skrattade när jag såg henne lägga upp det. Hon ska visa Lara världen men är knappt ens ute på dagliga promenader? De flesta jag känner som fått barn har ägnat sig åt minst 2 timmars promenerande med vagnen varje dag, för att ge barnet frisk luft och själv komma ut lite. Medan Hanna har använt barnvagnen typ 3 ggr?
Men hon kommer säkert visa Lara en turistort i diktaturen Turkiet flera gånger i livet. Spännande!
Citera
2023-11-15, 09:31
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Haha skrattade när jag såg henne lägga upp det. Hon ska visa Lara världen men är knappt ens ute på dagliga promenader? De flesta jag känner som fått barn har ägnat sig åt minst 2 timmars promenerande med vagnen varje dag, för att ge barnet frisk luft och själv komma ut lite. Medan Hanna har använt barnvagnen typ 3 ggr?
Men hon kommer säkert visa Lara en turistort i diktaturen Turkiet flera gånger i livet. Spännande!

App app, glöm inte att Lara kommer få se massor av kyrkogården i Smålandsstenar! Hon måste ju lära känna storebrorsan.
Citera
2023-11-15, 12:53
Medlem
F frågar om hon ska göra en reel eller inlägg med en tutorial gällande hennes KrÄmIgA nUdLaR. HERREGUD VAD SKER
Citera
2023-11-15, 13:46
Medlem
Sitter här med mitt nudelpaket och väntar ivrigt.
Citera
2023-11-15, 14:05
Medlem
Hahahaha ett inlägg steg för steg hur hon gör dessa snabbnudlar?? 1: koka nudlar 2: ha i en klick creme fraiche 3: krydda med valfri krydda. Alltså jisses detta är fan humör på hög nivå
Citera
2023-11-15, 14:06
Medlem
Citat:

Lugn nu. Hon har inte skrivit att första steget är att ta fram ett paket nudlar!
Citera
2023-11-15, 14:28
Avslutad
Ville minnas att hon delat ”receptet” tidigare så gick in och kollade under ”recept” bland gamla stories. Och jodå, den 11 juli i år gjorde hon en liten story om det… slut på idéer verkligen…
Citera
2023-11-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Lugn nu. Hon har inte skrivit att första steget är att ta fram ett paket nudlar!

Okejrå, jag lade tillbaka paketet i skafferiet och ställde in creme fraichen i kylen igen. Den har förövrigt stått ute på köksön i typ tre dagar, sedan hon först nämnde att hon ska dela sitt recept på krämiga nudlar. Bara väntat och väntat.
Citera
2023-11-15, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Hahahaha ett inlägg steg för steg hur hon gör dessa snabbnudlar?? 1: koka nudlar 2: ha i en klick creme fraiche 3: krydda med valfri krydda. Alltså jisses detta är fan humör på hög nivå

Hahaha, alltså jag skriker rakt ut.

Snälla fanni kan du ge mig instruktioner för snabbnudlar.

Hennes hjärna är helt bombad. Hon och HT tävlar om första plats i matlagning.
Citera
2023-11-15, 14:59
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:

Detta är verkligen humor på högsta nivå 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in