2023-11-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Hur tycker du själv att det går? kan du inte bjuda på lite copeium nu när Hamas uppenbarligen piskas hårdare än en muslimsk kvinna som råkat sätta på sig hijaben lite snett
Hamas har ju dödat 490+ idf och fortfarande kan inte de vinna med usa bakom sig mot en liten grupp 😂😂😂😂skämmigt som sagt Allah är störst Han skämmer er varje dag
Citera
2023-11-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadlarOchTe
Alltid samma skitsnack om att gömma sig bakom civila när ni förlorar, det är bara pinsamt när 2 stormakter som usa och Israel inte kan vinna utan måste ta vinsten med lögner, det är inte hamas som dödat 4000 barn, har du inte sett hur världen demonstrerar mot Israel, alla hatar de de har förlorat för länge sen zionister och dess anhängare är körda

Det var en herrans mycket hamassvammel.

Jag bryr mig inte om vem som vinner. Jag tycker bara det är intressant att följa kriget.

Men svara på frågan.

Varför har det blivit extremt mycket strider runt detta sjukhus?
Det var inte lika mycket krig runt Al-Shatee medical center eller Al Salama Clinich, eller Al Remal Clinic center.

Så varför just runt detta? Om det inte är så att Hamas opererar från eller nära sjukhuset?

Att Hamas har opererat bland civila och agerar som civila det vet alla redan. Det är bara att titta på Hamas egna filmer.
Citera
2023-11-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När man tänker på saken är det en logisk slutsats att sjukhuset är en del av Hamas. Sjukhusets storlek, där det redan finns elektricitet och reservgeneratorer. Nära till allt med perfekt läge mitt i Gaza city.

Vi ser inte bara staplade bebisar. Vi ser att det är många män på sjukhuset, som bara går omkring. Det kan vara Hamasfok som vaktar så att civila inte ska smita ut till en säkrare plats. Många Hamas vill smälta in bland kvinnor och barn nu när efterräkningens tid kommer.

Jag undrar vem som hjälp Hamas att bygga upp skiten. Araber är sällan byggarbetare, och det måste till kvalificerad arbetskraft med kvalificerad ledning för att bygga denna infrastruktur i underjorden.

Jag spekulerar i att sjukhuset är typ T centralen. Därifrån utgår ett komplicerat tunnelsystem där ändstationerna är vid havet, och i byarna mot Israel gränser. Det IDF har åstadkommit är att täppa till utgångarna där tunnlarna slutar. Vi noterar att tunnlarna binder samman allt från skolor och administrativa byggnader till avfyrningsställen för raketer. Sen går det inte att hålla tunnlar och hur de ser ut hemligt på en liten ort som Gaza.

Låter mycket rimligt.
Nära hamnen också så de har säkerligen mottagit krigsmaterial där och skickat material direkt ner i tunnlarna och kan distribuera vidare det därifrån.
"humanitarian aid" från Qatar och Iran? Som är vapen och ammunition?
Citera
2023-11-15, 13:25
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Alltid samma skitsnack om att gömma sig bakom civila när ni förlorar, det är bara pinsamt när 2 stormakter som usa och Israel inte kan vinna utan måste ta vinsten med lögner, det är inte hamas som dödat 4000 barn, har du inte sett hur världen demonstrerar mot Israel, alla hatar de de har förlorat för länge sen zionister och dess anhängare är körda
Hur många barn har Hamas dödat då?
Försvarar du slakten av 1400 civila den 7 okt?
Citera
2023-11-15, 13:26
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Tyvärr är Palestina-lögnerna genomskinliga efter det senaste attentatet mot Israel.

Nu vet alla vi som var osäkra vilket jävla pack Hamas är. Jag förstår först nu varför Israel måste vara så hårdhänta.

Jag förstår först nu även att folk i väst som stöttar Hamas är likställda med nazister och till slut trillade även omfattningen av problemet ner.

Lyssna på TV/radio och försök förstå vad som sägs - och INTE sägs.

En tid nu har Israel anfallit ett sjukhus och det ”har varit strider”. STRIDER! Det betyder att det är folk i sjukhuset som skjuter tillbaks. Varför är det folk i sjukhuset som skjuter???

Alltså är det Hamas som begår krigsbrotten.

Vidare har man till slut förstått att när det till exempel sägs att sjukhusen får slut på bränsle till elagregaten på sjukhusen så är det för att Hamas tagit den och stoppar vidare leveranser!!! Det sa de äntligen rakt ut på svensk sosse-radio. Äntligen har de börjat rapportera någorlunda neutralt.

Ber alla om ursäkt för att jag varit så trög och ointresserad.
Citera
2023-11-15, 13:27
Medlem
Citat:
Hamas har ju dödat 490+ idf och fortfarande kan inte de vinna med usa bakom sig mot en liten grupp 😂😂😂😂skämmigt som sagt Allah är störst Han skämmer er varje dag

Ena sekunden: Israel bombar för mycket
Andra sekunden: Israel lyckas inte vinna

Hade de bombat, som de vill så hade hela Gaza vart en öken idag. Men de måste gå varsamt fram pga de civila och gisslan.
Citera
2023-11-15, 13:28
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Hur länga kan väst fortsätta se på? Netanyahu är ju värre än Putin.
Citera
2023-11-15, 13:30
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Ena sekunden: Israel bombar för mycket
Andra sekunden: Israel lyckas inte vinna

Hade de bombat, som de vill så hade hela Gaza vart en öken idag. Men de måste gå varsamt fram pga de civila och gisslan.
Vad i hela friden är det som får dig att tro att Israel inte lyckas vinna? Du är ju ett rejält skämt Har du sett på kartorna hur Israels framryckningar går? De verkar INTE ha problem att röka ut HBTQ-riddarna direkt...
Citera
2023-11-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Tyvärr är Palestina-lögnerna genomskinliga efter det senaste attentatet mot Israel.

Nu vet alla vi som var osäkra vilket jävla pack Hamas är. Jag förstår först nu varför Israel måste vara så hårdhänta.

Jag förstår först nu även att folk i väst som stöttar Hamas är likställda med nazister och till slut trillade även omfattningen av problemet ner.

Lyssna på TV/radio och försök förstå vad som sägs - och INTE sägs.

En tid nu har Israel anfallit ett sjukhus och det ”har varit strider”. STRIDER! Det betyder att det är folk i sjukhuset som skjuter tillbaks. Varför är det folk i sjukhuset som skjuter???

Alltså är det Hamas som begår krigsbrotten.

Vidare har man till slut förstått att när det till exempel sägs att sjukhusen får slut på bränsle till elagregaten på sjukhusen så är det för att Hamas tagit den och stoppar vidare leveranser!!! Det sa de äntligen rakt ut på svensk sosse-radio. Äntligen har de börjat rapportera någorlunda neutralt.

Ber alla om ursäkt för att jag varit så trög och ointresserad.

Folk i koma reser sig tillsammans med läkare och börjar peppra

Nej men skönt att se att det ändå är folk som kan dra samma slutsats. Självklart utgår Hamas därifrån annars skulle de inte vara intressant för Israel och det skulle inte vara strider där.

Israel vet att mycket av västmedia lyssnar på Hamas propaganda så de är självklart så varsamma de kan vara. Det är inte så att de gå in i hem och våldtar och bränner bebisar....
Citera
2023-11-15, 13:33
Medlem
IDF releases footage of troops bringing humanitarian aid to Shifa Hospital.

https://twitter.com/manniefabian/sta...28335253553246

Om man bryr sig om palestinier kanske det bästa är att Shifa Hospital styrs av Israel och inte terrorister?
Då kanske palestinierna kan få hjälp på riktigt? Men det är ju såklart om man bryr sig om palestinierna.
Citera
2023-11-15, 13:33
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Israel vet att mycket av västmedia lyssnar på Hamas propaganda så de är självklart så varsamma de kan vara. Det är inte så att de gå in i hem och våldtar och bränner bebisar....
Menar du Hamas? Det finns bevis på att hamas gjort just det du beskriver, så jag antar att du menar något annat?
Citera
2023-11-15, 13:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja hur går det för Israel?😂😂😂😂
Hamas motstånd är ju ett skämt.
Israelerna går nu rum för rum och tvingar ut alla män ur sjukhuset.
Hamas gömmer sig som råttor bland civilbefolkningen.
Tycker du att det är att vinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in