Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Jag tycker att genusvetenskap är tramsig pseudovetenskap har inte har på universitet att göra, det är allt.
Så hur en människa känner inom sig ska man försumma? Vi ska inte försöka utreda varför vissa pojkar känner sig som flickor och tvärtom. Bara kväsa det. Det är inte naturligt liksom. Är det argumentet?
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Har han sagt det rakt ut att han vill skapa nåt slags nytt imperium så visst, jag har inte hört detta men får jag hans egna ord på det så är det såklart så då. Fast om man då är medveten om att han när dessa imperialistiska ambitioner är det väl bra korkat att honom en klockren anledning/ursäkt att inleda en invasion av Ukraina genom att försöka expandera NATO in på gränsen och installera en pro-NATO-regering medelst färgrevolution kan man tycka. Alla fattar väl att det är fullt orealistiskt att kunna besegra hela Europa militärt med något slags oprovocerat anfallskrig.
Det är väl ganska vedertaget att det inte är omöjligt att lyckas. Han har redan lyckats splittra Europa med en massa lögner. Skulle han splittra Nato så kan ett anfall mot Europa vara fullt möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Men det är klart, tror man att mannen i Kreml skulle få för sig att invadera ändå oavsett vad som sker och även om man hållit vad man lovat tidigare och inte försökt installera militärbaser i grannländer så är det ju en annan sak, men det får vi aldrig veta nu ändå.
Varför ska Ryssland få ha åsikter om vad som sker i andra länder. Det är uteslutet att Nato någonsin skulle invadera Ryssland i syfte att förstöra Ryssland. Men tvärtom är ett faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Man kan ju tänka sig vad som skulle hända om Ryssland försökte installera en pro-Kreml-regering i Mexiko och få dem att ingå i ett "försvarssamarbete" t.ex, då skulle det nog vara andra tongångar i medierna när USA marscherade in på direkten och inte snackas om "den oprovocerade attacken" utan snarare ursäktas som en försvarshandling.
Jaså, det tror du? Utan bevis så är det ju endast indicier. Jag tror inte på detta. Det finns inga länder som vill alliera sig med Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Att starta krig är förstås aldrig försvarbart på några grunder utan rent neandertalsbeteende, det ursäktar heller inte några av Rysslands illdåd men man får ju vara pragmatisk för att undvika onödig blodspillan tycker jag, är man medveten om att nu Putin är så galen som alla säger så kan det väl inte komma som en överraskning att han inte drar sig för att utnyttja alla provokationer som ursäkt för att dra igång en invasion, speciellt om man medvetet petar på björnen så mycket det går. Tycker också att det är underligt att alla skriver om den "totalt oprovocerade attacken" när den tvärtom verkar vara totalt medvetet framprovocerad, men är man alldeles för identifierad med sina välprogrammerade åsikter kan det ju vara svårt att ta in information som inte passar in i mallarna för vad man ska/får tycka.
Så behandla Ryssland som galna är vägen att gå? Som vi gjorde under hela kalla kriget. Nej, rätt väg att Ryssland får ta lite jävla ansvar de också.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Sen kan jag mycket väl ändra mina åsikter om vad jag tror är de största orsakerna till detta tragiska krig genom intag av ny pålitlig oberoende information då jag självklart inte har full insikt i allting i denna frågan, noterar dock att tråden mestadels verkar vara full av "ryggdunkande" som redan har bestämt för den otroliga naiva inställningen att en sida är "100% ond" och en är "100% god" och allt som motsäger denna totalt svartvita världsbild framkallar en instinktiv reaktion där man anklagar allt ifrågasättande av de officiella narrativen i västliga medier för att vara "ryzztroll", "kamrat", "vatnik" och allt vad det heter...
Ok, är det störande för dig att det finns människor som har den sammanhållningen? Att vi står enade?
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Men för all del, alla får tycka vad man vill om saken. Jag har ingen agenda åt något håll även om det kan vara svårt att förstå för vissa att man kan flera motstridiga tankar i huvudet och tycka att båda sidors regeringar är totalt korrupta och krigshetande, försöker bara att undvika att lyssna blint på den ena sidans propaganda och försöka förstå helheten, även om det ibland kan slå över åt andra sidan av ren trötthet av att utsättas för så mycket desinformation på daglig basis, det kan jag erkänna.
Jag förstår att många känner så. Det är trötta på det mesta. Men att ta Rysslands sida är så inihelvete fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Fast vid närmare eftertanke är det nog bäst att man kryper tillbaka under den sten man kom från så "ordningen" kan bli återställd och konsensus upprättat igen...

Nejdå, såklart alla ska få ha en åsikt. Men min erfarenhet är att pro-ryssar ljuger igenom sina argument. Jag har inte sett ett enda riktigt argument i att det skulle vara ok för Ryssland att invadera. Att USA gjort det tidigare i historien är inget giltigt argument.
USA har faktiskt tidigare hjälpt till mot Tyskland två ggr. Ryssland gjorde det inte och hade inte lyft ett finger om inte Tyskland hade inlett Barbarossa. De hade bara letat efter andra möjligheter att expandera sitt land som de också gjorde efter vk2 med hela jävla warzawapaktsområdet.