2023-11-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Så Israels övertramp på Västbanken rättfärdigar Hamas/Gazas barnmördande i Israel och kidnappning av spädbarn efter man huggit ihjäl deras föräldrar menar du? och sen 10 000 raketer som hade dödat hur många oskyldiga Israeler som helst om de inte haft Iron Dome.

Du argumenterar som ett barn som inte kan förstå att ett fel inte rättfärdigar ett annat fel.

Den meningen går ju att applicera på det massmord som Israel nu utför?
Citera
2023-11-14, 22:22
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
De kommer aldrig få återvända det vet alla.

Israelerna vill att de ska komma hit och så ska vi få ta hand om saken.

Jag tycker att om man har någon form av vett över huvud taget så fördömer man Israel för att de nu aktivt pushar för att vi ska ta emot dem.

Fan ta Israel.

givetvis vill Israel inte ha dem som grannar längre. Av precis samma anledning vill inget muslimskt land i världen hjälpa dem heller. Hela världen bölar på Israels blockad men ingen pekar fingret på Egypten som inte gör ett skit fast de är grannar.

Jag tycker inte man kan klandra Israel i denna fråga. Svenska myndigheter som återigen skiter i Sveriges bästa är de som ska klandras.

Jag vill inte heller släppa in en massa människor som säkerligen tar med sig sitt Judehat och sina terror sympatier hit.
Citera
2023-11-14, 22:24
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Den meningen går ju att applicera på det massmord som Israel nu utför?

Jag hävdar att de inte utför ett massmord på civila i Gaza.

Bombar IDF västbanken?

De enda som massmördas är Hamas, och det tycker jag de förtjänar.
Citera
2023-11-14, 22:24
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
De kommer aldrig få återvända det vet alla.

Israelerna vill att de ska komma hit och så ska vi få ta hand om saken.

Jag tycker att om man har någon form av vett över huvud taget så fördömer man Israel för att de nu aktivt pushar för att vi ska ta emot dem.

Fan ta Israel.
Du saknar tyvärr förankring i verkligheten.
Vi kommer inte ta in fler än vi redan gör. Sossarna regerar inte.

Israel gör det enda rätta. Hade du själv böjt dig fram och dragit ner brallorna menar du? Låter inte så på allt som kommer ur dig...
Citera
2023-11-14, 22:25
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Har du ett begåvningshandikapp?
Jag anser att Israels agerande i Gaza liksom på Västbanken är vedervärdigt och på alla tänkbara sätt djupt antimänskligt. Var svaret tillräckligt tydligt?
Citera
2023-11-14, 22:27
Medlem
Citat:
givetvis vill Israel inte ha dem som grannar längre. Av precis samma anledning vill inget muslimskt land i världen hjälpa dem heller. Hela världen bölar på Israels blockad men ingen pekar fingret på Egypten som inte gör ett skit fast de är grannar.

Jag tycker inte man kan klandra Israel i denna fråga. Svenska myndigheter som återigen skiter i Sveriges bästa är de som ska klandras.

Jag vill inte heller släppa in en massa människor som säkerligen tar med sig sitt Judehat och sina terror sympatier hit.

Det går inte att stötta Israel i denna fråga eller vara för snäll. Israel måste fördömas.

Faktum är att ju mer Israelerna bombar, ju fler Palestinier kommer på vift, och ju fler kommer landa i Europa.

Vad kommer hända när de landar i ex. Tyskland, får Tyska papper och kommer på att de vill över gränsen mot Sverige, för att vi är så generösa här? De kommer släppas in med Tyska papper rakt av och sedan är de här.

Många i tråden måste också förstå att Israeliska intressen är inte Svenska intressen. Hurrar man när Israelerna fortsätter bomba, då får man leva med priset också.

I min mening finns det inget val än att ställa sig rakt emot Israel i denna fråga.
Citera
2023-11-14, 22:27
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Det finns väldigt enkla svar på dina 2 frågor:

1. Först måste man fråga sig vad målet är? Att eliminera Hamas är väl det korrekta svaret eller hur? Bra då håller vi med varandra änsålänge. Hamas är en idé och vad Israel gör nu är kontraproduktivt. För varje civil man dödar så skapar man sannolikt en ny Hamas anhängare.

Det korrekta svaret hade varit (om man verkligen ville bli av med Hamas och skapa fred i regionen) att avsluta ockupation/förtryck och allt annat skit man sysslar med i utbyte mot gisslan. Men man vill inte ha fred utan man vill genomföra etnisk rensning (kolla bara vad Smotrich sa så sent som idag).

Man ger inte heller Palestinierna ett alternativ till Hamas. Västbanken är ett prima exempel. Ett område utan Hamas befolkas snabbt illegalt av judiska extremister som med våld (och uppbackning av militär) dödar palestinier och försätter dem på flykt (I strid mot internationell lag dessutom).

2) Det är en vidrig handling. Israel har kidnappat x1000 fler utan domar och många är barn. Man har även utfört en rad massakers på civila och bara att hålla 2,3 miljoner i ett utomhusfängelse är ett brott i sig. Så attacken från Hamas kom inte ur ett vakuum som många av dina gelikar försöker få det att se ut som. Skillnaden är jag till skillnad från dig kan påpeka även Israels brott. Något som du och dina gelikar är immuna mot och det är därför denna konflikt fortfarande pågår.
Sorry, du är ute och cyklar.
A) Argumentet att "för varje civil man dödar så skapar man en ny" faller platt. Alternativet du föreslår är "låt terrorsiterna hållas". Det är det Israel gjort i decennier nu och vi såg hur det gick. Israel gör alltså enligt evidens, det enda rätta. Du behöver förstå det.
B) Att eliminera en terroristorganisation kan inte, hur full du än dricker dig, klassas som etnisk rensning, så kom in i matchen?
C) "MAN" ger inga alternativ? Vad är det ens för fantasier. Palestinierna har en FRI VILJA och de väljer att stötta Hamas!
D) Lycka till att hitta ett enda bevis för 220.000 kidnappade palestinier. Varför ljuger du såhär mycket - vem tror du ska gå på dina lögner? Du drar bara skam över dig själv.
E) Vilka brott har du belägg för att Israel har begått sedan den 7 oktober? Än så länge har jag inte sett någon av er islamister visa detta, bara gapa och skrika allahuballahu
Citera
2023-11-14, 22:28
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jag anser att Israels agerande i Gaza liksom på Västbanken är vedervärdigt och på alla tänkbara sätt djupt antimänskligt. Var svaret tillräckligt tydligt?
Vad föreslår du att Israel skulle gjort? Menar du att det är fel att utrota Hamas? Menar du alltså att Hamas ska finnas kvar?
Citera
2023-11-14, 22:28
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Vilken spädbarn som är avhugget? Sprid inte lögner för helsik..
Ja om någon okuperar mitt land då även enligt dina påhittad Genève regler har jag allt rätt att göra motstånd och anfalla så hål tyst din okunnig

Jag ljuger inte och det vet du själv

Fast nu är det så att Hamas bröt mot konventionen 7 oktober. Därför så blir de nu förintade.

Men jag antar att du är en sån som anser att alla Israeler är stridande även spädbarn?
Citera
2023-11-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Du saknar tyvärr förankring i verkligheten.
Vi kommer inte ta in fler än vi redan gör. Sossarna regerar inte.

Israel gör det enda rätta. Hade du själv böjt dig fram och dragit ner brallorna menar du? Låter inte så på allt som kommer ur dig...

Förklara gärna hur de ska stoppas, när de landat i Tyskland, fått tyska papper och sedan går mot Sverige?

Det är skitlätt att komma igenom då.

Nej, ni är helt vilse som tror att de inte kommer komma igenom.

Ni satsade allt på att hurra när Israelerna bombade sönder dem, men ville inte tänka så långt på vad konsekvenserna skulle bli för oss när Israelerna börjar pusha att vi nu ska ta emot dem.
Citera
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Många i tråden måste också förstå att Israeliska intressen är inte Svenska intressen.
Här har du 100% fel.
Att utrota Hamas är inte bara Israels OCH Sveriges intresse - det är hela den fria världens intresse.
Hur i hela jävla helvetet kan du ens få för dig något annat?
Citera
Medlem
Citat:
Jag hävdar att de inte utför ett massmord på civila i Gaza.

Bombar IDF västbanken?

De enda som massmördas är Hamas, och det tycker jag de förtjänar.

Nehe så att droppa bomber till en storlek på 2 atombomber på en yta av 45 kvm med 2,3 miljoner människor och där 10 000 + döda inom loppet av 1 månad är inte massmord?

Israel hits Gaza Strip with the equivalent of two nuclear bombs

https://euromedmonitor.org/en/articl...e%20kilometres.

Du lever i en förnekelse. Erkänn bara att bara att israeler ser palestinier som djur och inget annat.

IDF behöver inte bomba Västbanken? Man får ju det man vill ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in