2023-11-14, 17:12
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Inbördeskrig i Europa. Vad menas ens med det? Som bekant är Europa inget land. Eller tror du att kaozbabbarna kommer sluta sig samman över landsgränserna och sedan försöka eliminera alla EUs försvarsmakter? Rena fantasierna. Iofs en rolig fantasi som har utvecklats i romanerna av Arne Weinz. Läs dem, lättuggad kiosklitteratur men väldigt underhållande

Vanliga svenskar besitter ett stort våldskapital. Sverige har extremt många jägare och om jag inte missminner mig så har de flesta jägare 2-3 vapen och somliga har fler. Det är alltså vapen som kan tänkas användas i en väpnad konflikt. Nu säger jag inte att svenska jägare kommer använda sina vapen mot den svenska staten utan konstaterar bara fakta.

De analfabetiska afghanerna kunde stå emot 20 år, och sedan vinna, mot den amerikanska ockupationsmakten och det säger en hel del.

Men har verkligen utvecklingen i Tyskland, Frankrike och Storbritannien gått dig om intet om du nu har missat utvecklingen här på hemmaplan?
Citera
2023-11-14, 17:13
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Elon Musk är en av världens mest högpresterande människor. Han var med och skapade PayPal och jag tror han fick runt $10 miljoner efter att PayPal såldes. En summa som hade gjort att de flesta av oss här på Flashback aldrig hade gått till jobbet igen,

Nej, han fick cirka 180 miljoner dollar från försäljningen av Paypal.

Det står att läsa här (lite nedåt i texten):
https://marketrealist.com/p/did-elon-musk-create-paypal/
Citera
2023-11-14, 17:21
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

3. Inbördeskrig blir det bara OM den pågående utvecklingen stoppas helt och blattarna samt afrikanerna tvingas ut för då kommer landsförrädarna inom S, C, V och Mp bli tvungna att välja mellan att acceptera faktum eller ta till våld. De har tagit till våld förr och är de villiga att importera terror till Sverige för sin egen makts skull är de nog också villiga att avrätta folk i dikena. När det finska frihetskriget startade 1918 och så började kommunisterna systematiskt att avrätta folk, både de som hade positioner i samhället men även vanliga människor av "medel- och överklass". Exemplet är en läkarstudent som blev skjuten i bakhuvudet och lagd i en isvak. S, C, V och Mp är kapabla till detta OM de är tvungna.

Det kan mycket väl bli oroligheter då men om försvarsmakten gör sitt jobb och ser till att upprätthålla ordningen så kan det gå.

Frågan är vad som sker ifall ingenting görs? Blir vi ett Brasilien, El Salvador, Sydafrika eller som dagens Kalifornia? Oavsett så är det ingen munter utveckling för oss svenskar. Framtiden kommer dock visa att mångkulturen var en jävligt dålig idé för det är ett faktum att sedan 1990-talet så har blattarna visat sig vara en jävligt dålig affär för oss svenskar.
Citera
2023-11-14, 17:33
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Varför skriver han inte vad han menar då?

Han uttrycker sig istället bokstavligen talat som om han tror att europa är ett land.

För att det är Twitter/X, där syftet är att skriva korta (säljande och populistiska) meddelanden, inte att vara totalt precis og vetenskapligt korrekt i vart enda ord man skriver? Kanske?

Ni hänger er upp i små oviktiga detaljer, det är sådana som er som inte kan förstå Trump heller, ni förstår inte enkla populistiska meddelande där meningen inte är att vara super-exakt i vart enda ord liksom. Och syftet med det är HELA TOTALBILDEN av dessa populistiska meddelanden, alltså nästan "the spirit" av det man säger, och ni förstår er inte på "the spirit." Anden.

Ni verkar också lite autistiska själva när ni attackerar ett enda ord i meddelandet, men tydligen inte klarar av att se den generella meningen i det han säger.
Citera
2023-11-14, 17:36
Medlem
Citat:
Det kan mycket väl bli oroligheter då men om försvarsmakten gör sitt jobb och ser till att upprätthålla ordningen så kan det gå.

Frågan är vad som sker ifall ingenting görs? Blir vi ett Brasilien, El Salvador, Sydafrika eller som dagens Kalifornia? Oavsett så är det ingen munter utveckling för oss svenskar. Framtiden kommer dock visa att mångkulturen var en jävligt dålig idé för det är ett faktum att sedan 1990-talet så har blattarna visat sig vara en jävligt dålig affär för oss svenskar.
El Salvador har skapat ett supermaxfängelse för tusentals fångar huserade under hög säkerhet och med hårda metoder. Dylika metoder är M:are för fega för, de är en samling sillmjölkar som bara skrattar åt låginkomssttagare och SD har inte tillräckligt med stöd för att få igenom dylika förslag.

Försvarsmakten leds av en chef som är ihop med svensk polismakts yttersta symtom på dysfunktion. Horan har sugit sig genom hela befälskedjan inom polisen, lyckades med ÖB och vill försöka sin tur på justitiedepartementet. Försvarsmakten har annonserat på arabiska och har börjat utplacera muslimer vid olika regementen som officerare. Så, NEJ jag tror inte att försvarsmakten kommer att vara en garant för ett svenskt Sverige utan blatteförespråkarna försöker ersätta erfarna svenskar med fulblattar som är villiga att avrätta folk om Morgan Johansson ger tecken för det.

I "bästa" fall blir Sverige ett Brasilien med skilda strata för olika raser och inkomstgrupper, i sämsta fall ett Sydafrika där blattarna tar över och svenskarna gradvis hamnar i reservat av eget val och förmåga OM inget görs. SD vill, M är ambivalenta, L är mer intresserade av perversiteter och Kd har sålt ut sig till kinesiska vindkraftsintressen istället för kärnkraft.
Senast redigerad av Abetterworld 2023-11-14 kl. 17:40.
Citera
2023-11-14, 17:41
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Musk har nog sina skäl för att ogilla Europa
https://www.nyteknik.se/tech/eu-skickar-en-varning-till-elon-musk-mangden-osanningar-okar-pa-x/4200102

Är EU retarderad? Vem bestämmer vad som är "osanningar" eller "osanna nyheter?" Fattar de inte vad demokrati och frihet är? Fattar de inte att folk kan ha olika uppfatninger om saker, och om hur världen är och fungerar? Vem är domaren över vad som är sanna och osanna nyheter (fake news)?

Det har alltid varit olika grupper i väst, t.ex. Jehovas vittnen och andra kristne mindre grupper, och många av dessa har "alltid" haft en annorlunda världssyn än majoriteten, vi kallade aldrig detta för "fake news" förut.
Citera
2023-11-14, 17:48
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Vanliga svenskar besitter ett stort våldskapital. Sverige har extremt många jägare och om jag inte missminner mig så har de flesta jägare 2-3 vapen och somliga har fler. Det är alltså vapen som kan tänkas användas i en väpnad konflikt. Nu säger jag inte att svenska jägare kommer använda sina vapen mot den svenska staten utan konstaterar bara fakta.

De analfabetiska afghanerna kunde stå emot 20 år, och sedan vinna, mot den amerikanska ockupationsmakten och det säger en hel del.

Men har verkligen utvecklingen i Tyskland, Frankrike och Storbritannien gått dig om intet om du nu har missat utvecklingen här på hemmaplan?

De svenska jägarna kommer om det behövs givetvis alliera sig med svensk försvarsmakt. Eller tror du de skulle ta muslimernas sida? Knappast.

Du förstår väl skillnaden på en afghansk gerilla och förortsgangstrar?

Utveckligen har absolut inte gått mig förbi men ett regelrätt inbördeskrig ligger inte i korten. Det finns varken vapen, förmåga eller organisation för det. Däremot tror jag vi gpr mot en utveckling som är en kombination av Brasilien och Sydafrika.
Citera
2023-11-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Sydafrika är i stora drag samma sak som Europa. Vita människor byggde ett välfungerande land. Svarta människor kom dit och sökte arbete och välstånd. Judar såg till att de svarta kände sig orättvist behandlade fast de hade bättre levnadsstandard än i resten av afrika. Judar arbetar hårt för att få till samma utveckling här i Europa. Ett polskifte ja, från en välfärdsstat till ett U-land där vita människor våldtas och mördas på löpande band. Men det förtjänar de enligt dig antar jag. Öga för öga och sånt. Men då är du med din vita hud lika skyldig enligt marxismen och ska behandlas likadant. Var försiktig med vad du önskar dig.

Nej, jag gjorde en observation. Jag anser att det är lika politiskt legitimt att vara emot invandring som för. Jag vet inte var jag själv står politiskt längre. Så jag anser inte att det är bra att vita lider i Sydafrika. Absolut inte.

Men något som jag tror på är det här (FB) Expressen debatt - hur förhindrar vi att judiskt liv i Sverige är försvunnet om 50 år
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-11-14 kl. 18:04.
Citera
2023-11-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag kanske inte ska säg att han har helt fel om Europa från sin åskådarplats, men från min vy kan jag säg att USA känns mer dysfunktionellt ut än det gjort på väldigt länge.
Skulle säga det samma. USA är landet där det först händer. Sen kommer vi 15 år senare.
Citera
2023-11-14, 18:11
Medlem
Menar han muslimer mot resten då eller? Seriöst? Hur skall muslimerna få ihop och utbilda en arme? Musk vet nog inte riktigt vad inbördeskrig betyder. Det kommer däremot fortsätta med terrorism, getknullande, kusingifte och förnedringsbrott.
Citera
2023-11-14, 18:21
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
"Europe appears to be headed for civil war"

https://twitter.com/elonmusk/status/1724050863457517687
Arkiverad länk: https://archive.is/HpNw1

Han kommenterar under en video som visar hur britter och invandrare slåss.

Jag tycker Elon Musk är en frisk fläkt som faktiskt vågar säga att saker och ting är på väg åt helvete i både USA och i Europa. När andra säger att "mångkultur berikar" så åker Elon ned till USAs södra gräns och visar hur lätt det är för syd- och centralamerikaner och afrikaner att ta sig in i USA.

När nu världens rikaste man säger att vi är på väg mot ett inbördeskrig - hur kan det komma sig tror du?
Det har man känt länge nu
Citera
2023-11-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
2040-talet har många sett som ett kritiskt årtionde men om Europa klarar utmaningarna kan vi bli starkare.

Talat som en sann kommunist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in