2023-11-11, 09:05
  #16717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid

https://x.com/ValueAnalyst1/status/1696127283545706557?s=20

Du skickar en länk till nån "expert" där headern är "tesla value will triple in 2022"?
Citera
2023-11-11, 11:11
  #16718
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Du skickar en länk till nån "expert" där headern är "tesla value will triple in 2022"?

Är du en sån som vill att folk skall tänka klart åt dig och inte kan avgöra om argumenten vilar på sina egna meriter? Då spelar det ändå ingen roll vem du lyssnar på, då det blir som att singla slant.
Citera
2023-11-11, 17:05
  #16719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Är du en sån som vill att folk skall tänka klart åt dig

Inte han i alla fall.
Citera
2023-11-11, 19:09
  #16720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Inte han i alla fall.


Du saknar 100% kontext angående trippla 2022 så det är konstigt att du lägger något som helst värde i det.
Citera
2023-11-13, 01:09
  #16721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hur ser analyserna ut varför Tesla-kursen har dykt den senaste tiden?

reinvestment.
Citera
2023-11-13, 17:25
  #16722
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Dr. Know-it-all pratar om specifikationerna på Cybertrucken och visar lite fler klipp från den där "lilla uppförsbacken" som var så lätt att ta sig upp för.

https://youtu.be/Hi-0Plos0ik?si=ZJe8iZA1ZfxlDi47
Citera
2023-11-14, 08:56
  #16723
Medlem
Tesla får de bästa. När Tesla utlyste nya tjänster så sökte 4,7 miljoner platserna. Alla vill jobba på Tesla. Det är bäst betalt. bästa pensionerna, bästa optionerna osv. I det andetaget sitter IF metall och skriker om ett kollektivavtal som är sämre än Teslas eget förslag vilket bara kommer att leda till att Sverige förlorar några tusen jobb. Musk hatar byråkrater lika mycket som idioter. Detta leder till att företag som Norhtvolt bara får B-laget. Liksom övriga bilindustrin. Alla vill jobba hos Tesla. De bästa jobbar på Tesla. GM, Ford, Norhvolt, Panasonic, Volvo töms på de bästa metallurgerna mm. Därför att det är BÄST att jobba på Tesla och då skriker en liten DN-skadad Fackförening på den östra sidan av den skandinaviska halvön och tror att de betyder nåt. Musk kommer bara att vifta bort flugan och herrarna i sina fittmössor och genuscertifierade toaletter. Kan han lämna CA på 48 timmar så lämnar han Sverige på 48 minuter. Han vet att dessa folehattar aldrog lkommer att sluta gnälla och har inte vett att "stay away".

Tesla byggde en batterifabrik på 12 månader. Northvolt har inte lyckats bygga ett enda fungerande batteri ännu. Så kass är svensk industri idag och byråkraterna yrar omkring och lägger sig i allt med sina jävla blanketter och egen-påhittade regler och har inte vett att "STAY AWAY"

När han lämnade Kalifornien och flyttade hela huvudkontoret till Texas tog det 48 timmar. Byråkrtain i Kalifornien var vidrig. Han skrev bara ett Twitter till Guvernören "Got the message" och stack med ett par tusen anställda. IF metall är sjuka i huvudet i dera hetsjakt på Tesla. I grunden vill de bara ha pengar som de kan ge till Socialdemokraternas valkampanj. Medlemmarnas intressen skiter de i. Vi har sämst löner och avtal i Nordeuropa. Och 200 renskötande samer (dom är inte fler) skriker om att deras renar omedelbart får missfall om de gräver ett hål i marken för att utvinna Nickel mm. Samerna styr snart halva riket med deras kränkta känslor och byråkraterna slickar deras näbbstövlar.

Teslas vinster som alla treåringar till daytraders sysslar med begriper inte att Tesla sysslar med reinvestment. De delar inte ut några "vinster" ännu som dessa infantila skrivbordskrigare kräver. Däremot bygger Tesla oavbrutet fabriker och utvecklar nya förbättringar oavbrutet. non stop och de anställdas optioner driver på. Tesla har inga chefer som driver omkring i gyllene golfbilar och jämför klockor med varandra. De jobbar på golvet.

Tom Jeff Bezos begrep hur han fick en bokhandel till Amazon. - REINVESMENT
Video 1 minut. https://www.youtube.com/shorts/wjLs22dNOCE
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-11-14 kl. 09:05.
Citera
2023-11-14, 12:21
  #16724
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tesla får de bästa. När Tesla utlyste nya tjänster så sökte 4,7 miljoner platserna. Alla vill jobba på Tesla. Det är bäst betalt. bästa pensionerna, bästa optionerna osv. I det andetaget sitter IF metall och skriker om ett kollektivavtal som är sämre än Teslas eget förslag vilket bara kommer att leda till att Sverige förlorar några tusen jobb. Musk hatar byråkrater lika mycket som idioter. Detta leder till att företag som Norhtvolt bara får B-laget. Liksom övriga bilindustrin. Alla vill jobba hos Tesla. De bästa jobbar på Tesla. GM, Ford, Norhvolt, Panasonic, Volvo töms på de bästa metallurgerna mm. Därför att det är BÄST att jobba på Tesla och då skriker en liten DN-skadad Fackförening på den östra sidan av den skandinaviska halvön och tror att de betyder nåt. Musk kommer bara att vifta bort flugan och herrarna i sina fittmössor och genuscertifierade toaletter. Kan han lämna CA på 48 timmar så lämnar han Sverige på 48 minuter. Han vet att dessa folehattar aldrog lkommer att sluta gnälla och har inte vett att "stay away".

Tesla byggde en batterifabrik på 12 månader. Northvolt har inte lyckats bygga ett enda fungerande batteri ännu. Så kass är svensk industri idag och byråkraterna yrar omkring och lägger sig i allt med sina jävla blanketter och egen-påhittade regler och har inte vett att "STAY AWAY"

När han lämnade Kalifornien och flyttade hela huvudkontoret till Texas tog det 48 timmar. Byråkrtain i Kalifornien var vidrig. Han skrev bara ett Twitter till Guvernören "Got the message" och stack med ett par tusen anställda. IF metall är sjuka i huvudet i dera hetsjakt på Tesla. I grunden vill de bara ha pengar som de kan ge till Socialdemokraternas valkampanj. Medlemmarnas intressen skiter de i. Vi har sämst löner och avtal i Nordeuropa. Och 200 renskötande samer (dom är inte fler) skriker om att deras renar omedelbart får missfall om de gräver ett hål i marken för att utvinna Nickel mm. Samerna styr snart halva riket med deras kränkta känslor och byråkraterna slickar deras näbbstövlar.

Teslas vinster som alla treåringar till daytraders sysslar med begriper inte att Tesla sysslar med reinvestment. De delar inte ut några "vinster" ännu som dessa infantila skrivbordskrigare kräver. Däremot bygger Tesla oavbrutet fabriker och utvecklar nya förbättringar oavbrutet. non stop och de anställdas optioner driver på. Tesla har inga chefer som driver omkring i gyllene golfbilar och jämför klockor med varandra. De jobbar på golvet.

Tom Jeff Bezos begrep hur han fick en bokhandel till Amazon. - REINVESMENT
Video 1 minut. https://www.youtube.com/shorts/wjLs22dNOCE

Svinbra skrivet.
Citera
2023-11-14, 14:42
  #16725
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Bra action i Premarket. Antar att det är så det går när marknaden börjar fatta att den mest blankade aktien på S&P500 kanske är undervärderad så fort räntorna börjar komma ner.

Hoppas ingen låg kort nu.
Citera
2023-11-14, 23:23
  #16726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Svinbra skrivet.

Dom här vet tydligen bättre än Elon Musk. vår arbetsklass är totalt rövknullad.
https://www.etc.se/debatt/under-den-rosa-mossan
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-11-14 kl. 23:40.
Citera
2023-11-15, 13:25
  #16727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Teslas vinster som alla treåringar till daytraders sysslar med begriper inte att Tesla sysslar med reinvestment. De delar inte ut några "vinster" ännu som dessa infantila skrivbordskrigare kräver.


Jag kan inte uttala mig om vilka "treåringar till daytraders" du har pratat med som kräver utdelning är.
Jag har inte sett ett ända inlägg i denna tråden av någon som har klagat på det.

Jag vet att många som är kritiska till Tesla (mig inkluderat) är oroliga för väldigt höga PE tal. Men du vet att om du har utdelning eller återinvesterar inte påverkar dessa tal något, eller hur?

Förövrigt så är återinvestering en konstig sak att titta på enligt mig.
Om vi tar Teslas återinvestering + deras R&D kostnad delat på totala revenue så får vi 19.2%
Om vi gör samma beräkning för Apple får vi 22.3% är Apple därför ett bättre bolag enligt dig?


Det är inte så att jag tycker du har fel i din text, jag håller helt med att Tesla ska återinvestera sinna vinster, det är ju ett bolag som är i en växande fas. Jag bara tycker att din text, enligt mig, indikerar på bristfällig förståelse.
Citera
2023-11-15, 22:35
  #16728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Jag kan inte uttala mig om vilka "treåringar till daytraders" du har pratat med som kräver utdelning är.
Jag har inte sett ett ända inlägg i denna tråden av någon som har klagat på det.

Jag vet att många som är kritiska till Tesla (mig inkluderat) är oroliga för väldigt höga PE tal. Men du vet att om du har utdelning eller återinvesterar inte påverkar dessa tal något, eller hur?

Förövrigt så är återinvestering en konstig sak att titta på enligt mig.
Om vi tar Teslas återinvestering + deras R&D kostnad delat på totala revenue så får vi 19.2%
Om vi gör samma beräkning för Apple får vi 22.3% är Apple därför ett bättre bolag enligt dig?


Det är inte så att jag tycker du har fel i din text, jag håller helt med att Tesla ska återinvestera sinna vinster, det är ju ett bolag som är i en växande fas. Jag bara tycker att din text, enligt mig, indikerar på bristfällig förståelse.

Treåriga daytraders och Fackförbund i fittmössor (och pengapressande banker) är det största hotet mot svensk ekonomi.

Vad är det för skillnad på en narcissistisk daytrader och en Svensk Kuk-lös LO-fackgubbe i fittmössa?
- Ingen, det är lika löjliga, egoistiska och narcissistiska och de förstör riket. De är - NOBODYS. De är obsoleta.

Teslas fiende Nr 1
https://cdn.publisher-live.etc.nu/swp/uc3g8l/media/20211114011148_7292ef0582dc03462016ec13ac6b8dfb391 8e9427b4dcba5e95a77c2c02d5573.jpg

Har någon sett en kvinna i en kukmössa? Nä. Men löjliga LO-gubbar i fittmössor finns det gott om som tänker sänka Tesla i Sverige "av princip" (ren egoism) - JUST STAY AWAY. Det är det enda jag begär. Det är bättre än att de stannar hemma och porrsurfar än att gå på jobbet. Så kontraproduktivt menlösa är dom.

Rätta mig om jag har fel.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-11-15 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in