2023-11-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag börjar tro att du antingen är retarderad eller bara trollar.

Vad är det du inte förstår med följande länk, som till och med finns i TS? Har du ens läst TS?

https://www.friatider.se/kraver-mass...-sakra-granser

Men du måste väl ha läsförståelse nog för att förstå att ingenting på den länken bekräftar påståendet att de har tagit ställning för massinvandring?

Jag försöker bara få reda på var det har skett. Tyvärr verkar det vara en fullkomligt omöjlig fråga att få svar på.
Citera
2023-11-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Saknas lite faktabakgrund här. Var någonstans skriven Verständig eller JUF att de vill se en ökad nvandring tiln Sverige? Och nej, att de bashar Sd är inte ett spdant bevis.

Exakt. Det verkar vara baserat på fria fantasier.

Logiken verkar vara "de tyckte att SD uttryckte sig rasistiskt här, då måste de givetvis vara för helt fria gränser". Ingenstans verkar det finnas något som stödjer det, dock.
Citera
2023-11-14, 11:06
Medlem
DeValeras avatar
Israel borde ha tagit emot flyktingar från krigets Irak och Syrien. Israel vill ju ha immigration och fler invånare så de hade ett utmärkt tillfälle att ta emot sådana. Konstigt att inte judiska ungdomsförbundet krävde att Israel skulle ta tillvara på denna möjlighet för landet. Inte är de väl rasister mån tro?
Citera
2023-11-14, 11:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Exakt. Det verkar vara baserat på fria fantasier.

Logiken verkar vara "de tyckte att SD uttryckte sig rasistiskt här, då måste de givetvis vara för helt fria gränser". Ingenstans verkar det finnas något som stödjer det, dock.
Mycket möjligt att Verständig och dessa organisationer tycker så, men i brist på tydliga uttalanden så är de intemycket mer skyldiga än random sosse som röstat på det bestående och varit emot rasism sådär i allmänhet.
Vill inte förringa den skulden, de har kollektivt satt oss i skiten. Men Fria Tiders vinkling håller inte riktigt här.
Citera
2023-11-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Mycket möjligt att Verständig och dessa organisationer tycker så, men i brist på tydliga uttalanden så är de intemycket mer skyldiga än random sosse som röstat på det bestående och varit emot rasism sådär i allmänhet.
Vill inte förringa den skulden, de har kollektivt satt oss i skiten. Men Fria Tiders vinkling håller inte riktigt här.

Jag resonerar mest som så att det funnits en hel del som varit förfri invandring, en del som varit emot, en del som varit för reglerad invandring. Oavsett tänker jag att man måste presentera en källa som stöder påståendet.
Citera
2023-11-14, 11:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ett par axplock från nätet:

Citat:
Once We Were Strangers Too: The Jewish Responsibility to Welcome Refugees

Citat:
We Were Strangers, Too, is the leading Jewish Campaign for Immigration Reform. Endorsed nationally by 27 Jewish organizations

Judisk kampanjsida på Facebook för ökad invandring:

https://www.facebook.com/groups/9466...9?locale=hi_IN

Här är en länk till HIAS "Drawing on our Jewish values and history, HIAS stands for a world in which refugees find welcome, safety, and opportunity"

https://hias.org/

Citat:
Du kan väl inte ha missat att det är Judiska Ungdomsförbundet som vi diskuterar här? Det är alltså källor som hänvisar dit som efterlyses.

Det finns även svenskar som är för fri invandring, det innebär inte att jag eller du är det.

Du har fått källor på att det är i enlighet med "Jewish values och history" att förespråka invandring till ett land; judar organiserar sig i judiska organisationer i olika länder för att åstadkomma det. (Samtidigt som man gör ett (1) stort undantag för Israel.)

Judar skryter själva om sin roll:

Citat:
In addition to their activism on Aboriginal issues, Jews were instrumental in leading the crusade against the White Australia Policy, a series of laws from 1901 to 1973 that restricted non-white immigration to Australia.

https://www.jta.org/2008/02/13/globa...reconciliation

Det är ditt eget val, om du föredrar att beslutsamt blunda för att det förhåller sig så här och i stället vill utgå från, att svenska judar avviker radikalt från judar i andra länder.
Senast redigerad av Meiji 2023-11-14 kl. 11:46.
Citera
2023-11-14, 12:02
Medlem
Drozds avatar
Surprise - nu börjar Israellobbyn kratta manegen för att EU ska ta emot palestinierna som fördrivits från Gaza:

https://www.friatider.se/israeliska-...zas-befolkning

Grattis till alla SD-bönder i Israels hejarklack!
Citera
2023-11-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har fått källor på att det är i enlighet med "Jewish values och history" att förespråka invandring till ett land; judar organiserar sig i judiska organisationer i olika länder för att åstadkomma det. (Samtidigt som man gör ett (1) stort undantag för Israel.)

Judar skryter själva om sin roll:

https://www.jta.org/2008/02/13/globa...reconciliation

Det är ditt eget val, om du föredrar att beslutsamt blunda för att det förhåller sig så här och i stället vill utgå från, att svenska judar avviker radikalt från judar i andra länder.

Jag kan visa dig etniska svenskar som är för fri invandring, då innebär det alltså att du är för fri invandring egen din egen logik.

Jag har upprepade gånger frågat om källor kring att Judiska Ungdomsförbundet har förespråkat massinvandring. Inte ett enda exempel har ni lyckats gräva fram. Inte ett enda. Istället kommer ni med "här är några andra judar som är för", svårt att inte tolka det som att det är för att det inte finns något annat.
Citera
2023-11-14, 12:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
https://www.friatider.se/kraver-mass...-sakra-granser
Vad säger ni om Judiska ungdomsförbundet, Judiska centralrådets samt många andra judars hyckleri att vilja ha massinvandring till Sverige medan man vill tvärtom för Israel?

///Citat redigerat med hänvisning till regel 1.02 Upphovsrätt. /Mod.///

Det är naturligtvis helt inkonsekvent och ett strategiskt dålig inriktning. Judar som uppenbarligen inte fattat att Islam är deras, och för den delen Sveriges och den fria världens, största systemhotande risk.

Men jag skulle inte säga att det är mycket mer inkonsekventa än vad Sossarna, Reinfeldt, Miljöparitet, Vänstern eller tom. Svenska Kyrkan är. Vi har enormt många fler än judarna i Sverige som hejar på islamisering och kontrollerad invandring, men sedan samtidigt beklagar sig när det blir kriminalitet och att pengarna tar slut för deras hjärtefrågor.

De är precis lika inkonsekventa som Judiska ungdomsförbundet här. Inget unikt för judarna, tyvärr. Hade denna inkonsekvens varit unik för judarna så hade vi inte haft något problem. Problemet för Sverige att halva befolkningen och mer än hälften av alla politiker, är för islamismen och invandringen, medan vi på den andra sidan förstår att detta kommer inte fungera och vi fortsatt vill ha ett fungerande Sverige.
Citera
2023-11-14, 12:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag kan visa dig etniska svenskar som är för fri invandring, då innebär det alltså att du är för fri invandring egen din egen logik.

Jag har upprepade gånger frågat om källor kring att Judiska Ungdomsförbundet har förespråkat massinvandring. Inte ett enda exempel har ni lyckats gräva fram. Inte ett enda. Istället kommer ni med "här är några andra judar som är för", svårt att inte tolka det som att det är för att det inte finns något annat.

Jag har inte försökt "gräva fram" något till dig - av samma skäl som jag inte ger järnet för att övertyga någon, som tvivlar på att jorden är rund.

Svenskar hävdar inte, att de är för invandring *just därför* att de *specifikt* är svenskar, det finns inga *uttalat svenska* organisationer i olika länder specifikt för *svenskar*, som försöker öka invandringen till det landet. Svenskar skryter inte med, att de - i egenskap av att vara specifikt *svenskar* - har varit instrumentella för att öka invandringen till något annat land.

Du har fått källor på att det är i enlighet med "Jewish values och history" att förespråka invandring till ett land (med undantag för Israel); judar organiserar sig i judiska organisationer i olika länder för att åstadkomma det.

Senast redigerad av Meiji 2023-11-14 kl. 12:49.
Citera
2023-11-14, 12:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Jag resonerar mest som så att det funnits en hel del som varit förfri invandring, en del som varit emot, en del som varit för reglerad invandring. Oavsett tänker jag att man måste presentera en källa som stöder påståendet.
Man behöver inte leta länge för att hitta allsköns uppfattningar i invandringsfrågan från olika judar och judiska organisationer. Men nu gällde det som sagt Verständig, JUF och judiska centralrådet.

Tror det här med att judiska organisationer som är överdrivet positiva till invandring från mellanöstern är främst en amerikansk grej, där man inte har lika stor invandring från muslimska länder och inte känt den muslimska antisemitismen så nära inpå som europeiska judar har gjort.
Citera
2023-11-14, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det är naturligtvis helt inkonsekvent och ett strategiskt dålig inriktning. Judar som uppenbarligen inte fattat att Islam är deras, och för den delen Sveriges och den fria världens, största systemhotande risk.

Men jag skulle inte säga att det är mycket mer inkonsekventa än vad Sossarna, Reinfeldt, Miljöparitet, Vänstern eller tom. Svenska Kyrkan är. Vi har enormt många fler än judarna i Sverige som hejar på islamisering och kontrollerad invandring, men sedan samtidigt beklagar sig när det blir kriminalitet och att pengarna tar slut för deras hjärtefrågor.

De är precis lika inkonsekventa som Judiska ungdomsförbundet här. Inget unikt för judarna, tyvärr. Hade denna inkonsekvens varit unik för judarna så hade vi inte haft något problem. Problemet för Sverige att halva befolkningen och mer än hälften av alla politiker, är för islamismen och invandringen, medan vi på den andra sidan förstår att detta kommer inte fungera och vi fortsatt vill ha ett fungerande Sverige.

Glöm inte påtryckningarna som en folkgrupp inte religion, gör när dom äger media osv och har intressegrupper som ADL och Expo. Med respekt till varje sund jude. Sen är det är en majoritet av de för ett mångetniskt degenererat samhälle i väst, tyvärr. Dom tror kanske att det kommer gynna dom som grupp. Låt mig berätta nåt för er, det kommer det inte göra i norden. Tvärtom. Märker ni inte det nu, va?
Senast redigerad av Nordsj 2023-11-14 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in