Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 08:03
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Tyckte du inte att Tove sjönk när hon gick på Charlie när han packade sina saker?

Ifall att han alltid varit snäll mot henne så hade jag tyckt att hon sjunkit men nu när han återkommande gånger hånat och varit elak mot henne så tycker jag det var rättvist att han fick smaka på sin egen medicin.
Det som gör mig orolig är vad som kommer hända mellan Pelle och Tove nu. Jag vill att de ska sluta bråka och ingå i samma pakt så att de kan rösta ut någon av de svaga vidriga mobbarna Vilmer, Ken, Karro eller Elsmarie.
Men nu är jag orolig att Pelles ilska mot Tove kommer göra att han vägrar sammarbeta med Tove för att få ut mobbarna. 😢
2023-11-14, 08:08
Medlem
Någon som kan se vad som står i denna artikeln?

"Programledaren storgrät"

https://www.tranastidning.se/2023-11-13/robinson-charlie-om-dramatiska-uttaget-programledaren-storgrat
2023-11-14, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Det så ja aldrig, så nej, knappt lönt att skriva när vissa inte kan ta till sig information.

Ja ursäkta, du skrev att enligt det jag skrev så skulle du vara rasist då du inte visste att det var dåligt att säga lapp innan du förstod mer.

Mitt fel, jag var för trött uppenbarligen för att förstå det du menade och ditt inlägg var inte helt lätt att förstå heller.

Men nu när jag är pigg så förstår jag det bättre och det är helt riktigt det du skriver. Kan man vara rasist innan man ens vet om att man är rasist om man säger ett ord som betecknas som rasistiskt och nedsättande enligt dagens norm? Men om det ordet förenas med jävel så förstår nog alla att det är nedsättande.

Charlie ursäktar sig med att det är en jargong, tur man inte behöver leva i den miljön med den sortens människor som har den jargongen. Undrar hur barnen blir som får växa upp i en sån miljö? Helt avtrubbade för vad som sårar andra? Blir som Charlie? Sarkastisk, negativ? Elak?
2023-11-14, 08:23
Avslutad
Ett lågvattenmärke av TV4 att skicka ut Charlie. Detta program är inte längre värt att följa. Produktionen utgörs av neurotiska kräldjur.
2023-11-14, 09:04
Medlem
Såg inte Gränslandet så undrar om denna Emilia. Hon är väldigt kraftigt byggd och överviktig. Är hon bra på något??. Ful är hon inte men det kommer man inte långt på
2023-11-14, 09:04
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
För mig som lappjävel mitt i Lappmarken är det skillnad på same och lapp.
En same: bor ibland i kåta, kan jojka och kasta lasso, gillar kolten och renskötsel.
En lapp: bor i Lappland, kan varken jojka eller kasta lasso, gillar löyly och björkris. Typ så.

Att bli kallad för något dumt mer än en gång bör nutidsmänniskan tåla kan man tycka.
Anar att det är programledaren själv som fattat beslutet om diskningen.

Den där pedofilen som var med för något år sedan i Robinson han är väl same?

Man verkar inte få kalla samer boendes i Lappland för lappar. Kiruna tillhör landskapet Lappland. På riktigt. Att sedan samerna, vissa av dom kallar ett visst område för sitt är väl ganska känt? Dom anser ju till och med att en del av Ryssland är deras. Kolahalvön i Ryssland är deras.

Vad blir nästa grej? Att någon åker ut för att ha kallat en skåning för danskjävel?
2023-11-14, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong

Man verkar inte få kalla samer boendes i Lappland för lappar. Kiruna tillhör landskapet Lappland. På riktigt. Att sedan samerna, vissa av dom kallar ett visst område för sitt är väl ganska känt? Dom anser ju till och med att en del av Ryssland är deras. Kolahalvön i Ryssland är deras.

Vad blir nästa grej? Att någon åker ut för att ha kallat en skåning för danskjävel?

Skånejävel eller danskjävel, övertygad om att man inte hade åkt ut för det..

Lappjävlarna och fakesamerna är gjorda av sämre virke, det är sen gammalt..
2023-11-14, 09:45
Medlem
mediekratis avatar
Tove om Pelle: ”Han kunde stå helt öppet framför kameran och berätta vilken fruktansvärd människa jag var när jag stod bredvid. Tillslut kunde jag inte ens öppna munnen utan att han hånskrattade åt allt jag sa", skriver hon.

Tråkigt för båda parter att Pelle inte kunde hålla känslorna under styr. Tyvärr skiner ju Toves beteende även igenom TV-rutan så man förstår att humöret tryter tillslut.

Utöver dylika ingrepp Tove har gjort kan man se vilken status-sökerska hon är genom att se hur hon bor. Två personer huserar sig på 44kvm på (1tr) bara för att kunna titulera sig som östermalmsbor. Uppvuxen med sin familj i en lägenhet i Stockholmsförorten Sollentuna är ju inte värst glamouröst så nog är de alla stolta över hur långt hon tagit sig.
2023-11-14, 09:48
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong

Wilmer är ju inte same utan Lapp, min familj är också från Lappland(vi är inte samer) och jag identifierar mig som just Lapp eller Lapplänning, jävla bölrövar till ängsliga mediahoror som roddar produktionen.
2023-11-14, 09:49
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Skånejävel eller danskjävel, övertygad om att man inte hade åkt ut för det..

Lappjävlarna och fakesamerna är gjorda av sämre virke, det är sen gammalt..

Att hata landskap, städer och byar och dess befolkning är ju något roligt. Till och med gjorts filmer om det. Hata Göteborg och Fucking Åmål är några exempel.

Det nya med Robinson är att dom har med ålänningar. Sedan kocken och ålänningen Micke vann Robinson. Där finns risken att dom blir kallade finnjävlar. Tror dock risken hade vart större om ålänningar var med i finska Robinson. Att dom blivit kallade svenskjävlar.
2023-11-14, 09:53
Medlem
Fiskmos14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Såg inte Gränslandet så undrar om denna Emilia. Hon är väldigt kraftigt byggd och överviktig. Är hon bra på något??. Ful är hon inte men det kommer man inte långt på
Hon har väl varit ganska dålig på de tävlingar hon har varit med på oxå
2023-11-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hon går under radarn hela tiden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in