Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 00:03
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Borde inte en i gränslandet få chansen att komma in?
Igårdagens avsnitt, kom det fram att i denna vecka så ska de tävla om att komma in i Robinson. Ingen som åker ut ur Gränslandet denna vecka.
2023-11-14, 00:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obamas-husalv
Du beskriver det som ett modernt gladiatorspel samtidigt som man får se deltagarna hiva i sig ham juburgare, dricka vatten som produktioner förser dem med, solsemestra på stranden och klaga påsvära i kyrkan kokos, och det som gör dig besviken är att man inte får svära

Svära i kyrkan eller svära i tv? Det är vad som kommer före/efter svärordet som har betydelse. Förr fick man inte svära i svensk tv oavsett vad man sa före/efteråt svärordet.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-11-14 kl. 01:07.
2023-11-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
expedition robinson

ett program som kom 1997, svensk innovation inom tv

programmet har samma namn som och baseras på klassiska boken Robinson Crusoe

programmet går ut på att ett eller två lag ska överleva utan hjälp på en öde ö, där man kan bli utröstad som i flugornas herre, eller ha immunitet om man vinner en tävling, alla blir smala, arga, sura av svälten och alla påfrestningar, survival of the fittest, smartest osv, man spelar ut varandra genom psykologiska spel och pakter, allt för att vinna pengar och drama på tv, bli känd osv

så varför i helvete får man inte uttrycka sina känslor med svordomar?

dom är ju fan fast på en öde ö och ska psyka varandra, luras, vinna eller försvinna

första säsongen tog en deltagare självmord efter den vart utröstad, det är BRA JÄVLA TV

miljoner tittade

det las fan inte ner för det

det är ju ett modernt gladiatorspel/survival of the fittest

ska hon petra vara en fd elitsoldat? hon är ju fan den största tönten som sparkar
ut en deltagare i robinson för han säger lappjävel till nån norrlänning, vilket jävla kärring

man måste kunna säga vad fan som helst, det blir ju fan bra tv då, det är ju det som är poängen

kuk neger fitta hora röv zigenare sandneger babbe blatte svartneger jude girig judejävel ching chong hundätare guling tyskjävel nazisthora alla judar måste dö nigger äcklig somalie bög horbög fittbög smustig jävla bög homo stor och smutsig bögjävel getknullare negerfitta negerhora negerbög gasa judar

Är du elitsoldat?
2023-11-14, 01:06
Medlem
catos avatar
Trots stt dom varit där i 6 veckor - tror jag - så syns det inte på några att de gått ner i vikt, några ser lika småfeta ut som dom var när dom kom. Har fyran gömt en foodtruck i djungeln eller hur går det till. Att hålla vikten på enbart kokos och vatten går inte, och dom visar inte något intresse av att fiska, och varför ska dom göra det om dom kan beställa en tunnbrödsrulle med räksallad när kameran stänhts av ????
2023-11-14, 01:24
Medlem
Rattatatatas avatar
Alltså, hur kunde TV4 så snabbt och tvärsäkert undersöka och säkerställa att Wilmer inte är en lappdjävel?
Ligger en hund begraven här känner jag, mina privata efterforskningar kommer till en helt annan slutsats, att Wilmer visst är en lappdjävel och att Charlie inte borde ha sparkats ut för att ha ljugit...

Nä TV4, gör om och gör rätt!
Det finns hur mycket dokumentation som helst att tillgå som alla styrker sanningshalten i Charlies påstående.
Senast redigerad av Rattatatata 2023-11-14 kl. 01:35.
2023-11-14, 01:28
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Trots stt dom varit där i 6 veckor - tror jag - så syns det inte på några att de gått ner i vikt, några ser lika småfeta ut som dom var när dom kom. Har fyran gömt en foodtruck i djungeln eller hur går det till. Att hålla vikten på enbart kokos och vatten går inte, och dom visar inte något intresse av att fiska, och varför ska dom göra det om dom kan beställa en tunnbrödsrulle med räksallad när kameran stänhts av ????
Det är väl för att du ser dem dag för dag, där du blir van med deras utseenden allteftersom. Gå tillbaka och kolla på deltagarna i första avsnittet så ser du att de gått ner x-antal kilo. Stor skillnad på t.ex. Franz.
2023-11-14, 03:12
Medlem
Kan vara Tove som dragit igång att det va riktigt hemskt att Charlie sa lappjävel för i avsnittet så har dem flesta inte ens hört att han sagt det och som sagt verkade Wilmer obrydd enbart Ylwa var lite ledsen över det MEN Tove sitter i en synk och säger att Charlie har skrikit en sak hon vill inte säga det sååå HEMSKA ordet men en sak och då tänkte hon att han ur ute ur robinsson nu kanske dragit igång att det sarkastiska skämtet var jätte hemskt och han måste ju bli diskvalificerad nu för detta som den hemska människan hon tycker han är skulle inte bli förvånad manipulativ som hon är

https://vm.tiktok.com/ZGe1bNfLA/
Senast redigerad av FunkyDunky 2023-11-14 kl. 03:17.
2023-11-14, 04:16
Medlem
Jag må vara blind men har fortfarande inte fattat vilket ord Johan blev utesluten för. Jag har läst att ordet ”lappjävel” förekommit men det var ju inte Johan som sade det…? Eller har jag missuppfattat alltihop?
2023-11-14, 04:55
Medlem
IngaVenners avatar
För mig som lappjävel mitt i Lappmarken är det skillnad på same och lapp.
En same: bor ibland i kåta, kan jojka och kasta lasso, gillar kolten och renskötsel.
En lapp: bor i Lappland, kan varken jojka eller kasta lasso, gillar löyly och björkris. Typ så.

Att bli kallad för något dumt mer än en gång bör nutidsmänniskan tåla kan man tycka.
Anar att det är programledaren själv som fattat beslutet om diskningen.
Senast redigerad av IngaVenner 2023-11-14 kl. 05:05.
2023-11-14, 05:39
Medlem
tallulahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag må vara blind men har fortfarande inte fattat vilket ord Johan blev utesluten för. Jag har läst att ordet ”lappjävel” förekommit men det var ju inte Johan som sade det…? Eller har jag missuppfattat alltihop?

Du har missuppfattat.
Charlie blev utslängd pga yttrat ”lappjävel”.
Johan lämnade självmant pga trasigt knä.
2023-11-14, 05:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojrik
Näe många från Lappland är fientliga mot samer så det är inte så konstigt. Att skrika lappjävel åt en en same är osmakligt med tanke på samernas historia och de borde alla med ens lite vett fatta.
Vem skrek?
2023-11-14, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vem skrek?
"Vem fuck var det som kasta"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem