2023-11-14, 08:23
Bannlyst
Ännu ett steg mot det stora avslöjandet att Putin är död. Jag sätter tusen spänn på att Putin inte längre är i livet.

Frågan som alla ställer sig är naturligtvis vem som ska ta över och tackla den stora slutgiltiga ryska kollapsen som är i antågande?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/%C3%B6verraskande-uttalande-fr%C3%A5n-peskov-putins-framtid-%C3%A4r-inte-best%C3%A4md/ar-AA1jT92a?ocid=msedgntp&pc=WSEDSE&cvid=a19cd83fd11f 40da948f7a5956e608a8&ei=9
Nyligen rapporterade Reuters att Vladimir Putin förväntades ställa upp i Rysslands presidentval 2024.

Men ett nyligt uttalande från Dmitrij Peskov, Putins talesperson, har skapat tvivel kring dessa antaganden och indikerar att Putins kandidatur ännu inte är bestämd.

Enligt Sarajevo Times kom Peskovs kommentarer som en överraskning för många som antog att Putins deltagande i det kommande valet var en självklarhet.

"Det är ganska klart att detta ämne nu alltmer fångar uppmärksamheten hos politiska experter, men hittills har inget beslut fattats i detta avseende. Det är förståeligt att tiden för att tillkännage valet närmar sig, men för tillfället finns det inga beslut i denna fråga. Ni kommer att informeras så snart de fattas," säger Peskov.
Peskov betonade att inget beslut har fattats angående Putins kandidatur till presidentvalet.
Citera
2023-11-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Alltså vad är detta för barnsliga dumheter? Driver du med mig? Nej, jag ljög inte, jag argumenterade för varför jag tycker Ukraina blir värre och värre. Det är helt ok att du inte delar min åsikt men det är knappast en lögn. Det är helt uppenbart att vi inte håller med varandra när det gäller Ukraina och angrip gärna mina argument och håll inte med mig men håll inte på med de här personangreppen och fjanterit i övrigt. Det är inte värdigt. Sen kommer det bara bli mer pinsamt för dig när dimridåerna väl skingras och du ser Ukraina för vad det är. Ett riktigt jävla skithål som vi öst in våra skattepengar i och som bara gjort landet ännu mer skit. Jag säger inte att Ukraina bara ska ge sig men det är hög tid att sluta förstörandet och dödandet och göra försök att återgå till någon form av diplomati.

John Clark talar om värdighet, jo tjenare.....

Problemet är att du inte för fram några egna argument öht, samtidigt som du på känslomässiga grunder förkastar andra argument som får anses väl etablerade (t ex diverse index). Kvar blir bara åsikter. Eller lögner. Eller vad det nu är.
Citera
2023-11-14, 08:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Nej, jag ljög inte, jag argumenterade för varför jag tycker Ukraina blir värre och värre.

Den senaste rapporten från EU-kommissionen säger att Ukraina bara blir bättre och bättre, har dom eller du fel?

https://www.reuters.com/world/europe/eus-von-der-leyen-visits-kyiv-ahead-report-accession-progress-2023-11-04/
Citat:
Standing next to President Volodymyr Zelenskiy, she said Ukraine had reached many milestones despite the war with Russia, highlighting Kyiv's judicial reforms.

"I must say you have made excellent progress," she told a joint news conference in Kyiv.

"I know you are in the process of completing outstanding reforms. If this happens and, I am confident, Ukraine can reach its ambitious goal of moving to the next stage in the accession process."
Citera
2023-11-14, 08:29
Medlem
Citat:
Alltså vad är detta för barnsliga dumheter? Driver du med mig? Nej, jag ljög inte, jag argumenterade för varför jag tycker Ukraina blir värre och värre. Det är helt ok att du inte delar min åsikt men det är knappast en lögn. Det är helt uppenbart att vi inte håller med varandra när det gäller Ukraina och angrip gärna mina argument och håll inte med mig men håll inte på med de här personangreppen och fjanterit i övrigt. Det är inte värdigt. Sen kommer det bara bli mer pinsamt för dig när dimridåerna väl skingras och du ser Ukraina för vad det är. Ett riktigt jävla skithål som vi öst in våra skattepengar i och som bara gjort landet ännu mer skit. Jag säger inte att Ukraina bara ska ge sig men det är hög tid att sluta förstörandet och dödandet och göra försök att återgå till någon form av diplomati.

Godmorgon ålen! Du öppnar med sedvanligt svammel. Vad du själv anser är totalt ointressant. Vad som efterfrågas är en seriös källa till ditt påstående att Ukraina blir mer och mer korrupt. Och som sagt, Ukraina är lång mer demokratiskt än pisslandet i öst.
Citera
2023-11-14, 08:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja, jävlar.
Den artikeln kunde lika gärna vara skriven av Peskov själv.

Och Croneman avser förstås att förhandlingen ska utgå ifrån att Ryssland får delar av Ukraina.
Därefter kommer Ryssland att hålla ingångna avtal och inte rusta upp för nya attacker...
Kan man bli mer naiv?
Croneman är inte naiv. Han är en gammal kommunist som ryggradsreflex hatar USA och därmed Nato.
Citera
2023-11-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Idag får vi börja med att gratulera Peskov och hans arme' av desinformations-och påverkanstrupper som knattrar på sina tangentbord och stirrar in i sina skärmar dygnet runt.

EN fångades på kroken!

Den mångåriga DN medarbetaren Johan
Croneman som ägnat en stor del av sitt liv att kriskt granska och tycka illa om det som sänts i Publik Service TV, SVT, i sin spalt i DN, kommer ut med förra veckas intensifierade Peskov drive, förhandla nu, ge oss det vi ville sno från början som ryssarna krävde efter tre dagar av sin fullskaliga invasion och som några drivit här sedan dess sedan de de facto förlorade kriget redan dag 3.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

Han använder ordvändningar som känns igen från proryssar.
Än.en gång grattis.
En "nyttig idiot" till.
Själv hoppas jag han sparkas under dagen.

Jag tycker tyvärr att Croneman ofta argumenterar i en vatnikstil. Han passar bättre som skribent bland trådens troll så hoppas han får sparken.
Citera
2023-11-14, 08:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Fjant.

Från början la du fram Ukranias ’ökande korruption’ som ett faktum, något som bara var. Sen blev du synad av åtskilliga här i tråden, och då börja Johnny leta…

Inte i en enda av dina länkar du ägnade timmar åt att leta upp fanns stöd för att korruptionen i Ukraina bara blir värre och värre.

Då försökte du med att det är din åsikt - precis som man kan ha åsikter om faktiska förhållanden. ’Jag tycker Magdalena Andersson är vår statsminister.’ ’Jag tycker Rio de Janeiro är Brasiliens huvudstad.’
Ukrainas korruption är vad den är, helt opåverkad av du tycker i frågan.

Och - oavsett korruptionen där så har Ryssland inget där att göra. Vill Ukraina ha hjälp med att köra ut dem med våld, så ska vi självklart hjälpa till.

Oerhört generöst av dig att Ukraina ’inte bara ska ge sig’. Tänk om alla kunde uppnå din nivå av godhet.
Citera
2023-11-14, 08:48
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Kriget ar slut, Ukraina har forlorat, bara barnrumpor har onsketanker att Ukraina har en chans mot Ryssland. Det ar inte bara lojevackande utan kan kosta mycket pengar for rehab av dessa vimsiga hjarnor nar Bandera flytt landet.

Konstigt dog 980 ryssorcher igår och kommer att dö säkert minst lika många i morgon!

Kriget som långt ifrån är slut går asdåligt för ryssorcherna.

Vad blir ditt nästa steg! Ny måste Ukraina förhandla bort sitt land för sitt eget bästa!
Citera
2023-11-14, 08:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som jag skrivit så ger jag inte ett skit för dessa hittepå-index. Dessa index är bara ännu ett verktyg som väst använder för att utöva påtryckningar på andra. Kolla bara t.ex. vilka bidragsgivare svenska v-dem institutet har! https://v-dem.net/about/funders/ . Open Society Foundations/George Soros (Mr Globalist him self). Allt Soros är involverat i är ruttet inifrån och ut.
Kolla på faktiska faktorer istället för index. Kolla hur Ukraina behandlar sin egen befolkning, inte minst minoriteter i landet!

Nej vad ska vi ha index till när vi kan ta rygg på Johnnys åsikter?

Nu tycker faktiskt Johnny att Ukrainas korruption bara blir värre och värre, och då är det bara att kasta seriösa index på tippen.
Citera
2023-11-14, 09:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Kriget ar slut, Ukraina har forlorat, bara barnrumpor har onsketanker att Ukraina har en chans mot Ryssland. Det ar inte bara lojevackande utan kan kosta mycket pengar for rehab av dessa vimsiga hjarnor nar Bandera flytt landet.

Jaså myrkungen. Zelensky är fortfarande statschef. Större delen av Ukraina är ett fungerande land, och deras militära kapacitet är större än någonsin. De ligger i snabbspårväg för medlemskap i både EU och Nato. Det finns ingen fungerande rysk flotta i Svarta havet.

Hur har Ukraina förlorat nu igen?
Citera
2023-11-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Idag får vi börja med att gratulera Peskov och hans arme' av desinformations-och påverkanstrupper som knattrar på sina tangentbord och stirrar in i sina skärmar dygnet runt.

EN fångades på kroken!

Den mångåriga DN medarbetaren Johan
Croneman som ägnat en stor del av sitt liv att kriskt granska och tycka illa om det som sänts i Publik Service TV, SVT, i sin spalt i DN, kommer ut med förra veckas intensifierade Peskov drive, förhandla nu, ge oss det vi ville sno från början som ryssarna krävde efter tre dagar av sin fullskaliga invasion och som några drivit här sedan dess sedan de de facto förlorade kriget redan dag 3.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

Han använder ordvändningar som känns igen från proryssar.
Än.en gång grattis.
En "nyttig idiot" till.
Själv hoppas jag han sparkas under dagen.

Ja herre gud vad denna publicering kommer åldras dåligt. Croneman lär ångra detta mååånga gånger.

Citat: '... få en alternativ syn på kriget...'

Hoppas han kan göra något roligt för de rubel han fick.
Senast redigerad av BothSidesNow 2023-11-14 kl. 09:08. Anledning: Stavfel
Citera
2023-11-14, 09:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Konstigt dog 980 ryssorcher igår och kommer att dö säkert minst lika många i morgon!
Vad är det med ryssar som gör att de likt lämmlar väller in i sitt grannland för att sprängas i bitar?
Det begripligt att muslimer i Mellanöstern ger sig ut på självmordsuppdrag och inte är rädda för döden – de har en vanföreställning om att de, när de dör, kommer till ett nytt liv med 72 jungfrur och obegränsad mängd kor och getter.

Men ryssarna är väl ändå mer sekulära och borde väl ändå vara rädda om sina liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in