Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det HÄR ÄR vad Maja påstår är orsaken till att hon teg i 47 dagar och som jag frågar om du köper som påstående.
"CS: Kan man då sammanfatta det med att i början åtminstone då ljög för polisen om dom här sakerna?
M: Suck.. Asså..
CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt. "
.........
M:" Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne.
ÅK: Du är ju då misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott.
M: Ja.
ÅK: Och enligt din uppfattning så har du ju ingen som helst del i att Tove har dött. Tänkte du inte då tanken att det är bättre att säga det till polisen så i något av förhören?
M: Men jag...
Asså jag visste ju inte då, utan det var när det, asså när minnet började komma tillbaka som jag berättade direkt. "
Du upprepar dig och agerar mycket patetiskt.
Maja svarar på frågorna, i den mån hon får chansen, men hon blir avbruten ideligen.
Det är Cleas melodi, att avbryta och komma med ett
"ha! Du sa ju si men nu så!" På ett lika drygt och osmickrande sätt som när hon försökte mästra professorerna om dödsorsak