2023-11-13, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg ner för fan.

Hon inbillar sig att polis, ÅK och rätten ska köpa hennes bullshit om sin hjärna, om trauma och varför hon har påhittade minnesförluster.

Ingen normal person köper det här dravlet som handlar om att Maja försöker
M A N I P U L E R A via sjukdomsvinst - dvs psykisk ohälsa - vilket framgår mer än övertydligt.

Vilket inte har med ADD att göra - det är Majas skrupellösa person som försöker komma undan.

Du menar att du svalt den här skiten med hull och hår?

Maja inför rätten:

"CS: Kan man då sammanfatta det med att i början åtminstone då ljög för polisen om dom här sakerna?
M: Suck.. Asså..
CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt. "

.........

M:" Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne.
ÅK: Du är ju då misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott.
M: Ja.
ÅK: Och enligt din uppfattning så har du ju ingen som helst del i att Tove har dött. Tänkte du inte då tanken att det är bättre att säga det till polisen så i något av förhören?
M: Men jag...
Asså jag visste ju inte då, utan det var när det, asså när minnet började komma tillbaka som jag berättade direkt. "
Maja var väldigt nydiagnostiserad och det är väl inte konstigt om man googlar för stt försöka förstå vad som menas?
Det är en väldig skillnad mot Johannas googlande...

Att Maja stakar sig i rätten är väl inte konstigt?
Det är snarare mer anmärkningsvärt hur väl Clea och Johanna har övat in sin dialog i rätten...
Citera
2023-11-13, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Märkligt att grannen erbjuder sig att skjutsa en i stort sett främmande granne, klockan 02.45!

Ville han doppa eller!?
Den tanken har jag tänkt många gånger. Inte helt omöjligt, alternativt har dom kuckilurat tidigare
Citera
2023-11-13, 23:01
Avslutad
Citat:
När det kommer till homo sapiens så är vissa ansatta av diagnoser.
Men varje individ har även en unik personlighet som sen återspeglar sig i tankar, ord och handling.

I Majas fall så framkommer det mer än tydligt att hon ljuger och manipulerar.
Det finns otaliga exempel och rätten använder ordvalet osannolik.

Jag nämnde även känslokall och lägger till att hon även framstår som egocentrisk.

Detta är INTE kopplat till ADD per se.

Människor med ADD är inte likt Maja bara för att de har en gemensam nämnare i ADD.

Människor med diagnoser kan vara lika vidriga, sakna etik och moral, likaväl som de utan diagnos.

Att "poletten ramlat ner" först efter 47 dagar är öht inte trovärdigt.
För att förklara denna fantastiska comeback av minnet så går Maja vägen VIA sin diagnos och kör även ett varv via trauma och kompletterar sin status.
Detta är sjukdomsvinst.
Att försöka missbruka ADD till sin fördel.

Det är som sagt inte minsta trovärdigt och det här är försök till manipulation.

Du måtte väl inse hur korkat och långsökt det är?

Har märkt att det enbart är dina inlägg som "krigar" de senaste dagarna - mot en toppen tjej.

Det blir man glad av - då är alltså Ma*a (* = j) inte illa omtyckt i Vetlanda
Senast redigerad av Massonite 2023-11-13 kl. 23:16.
Citera
2023-11-13, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, att M skulle lärt sig hur hennes hjärna fungerar via googlesökningar på diverse psykiatriska tillstånd är mer än både långsökt och korkat.
Så om Maja googlar på psykiatriska tillstånd så kan hon inte ta till sig informationen och missbruka den?

När Maja har KBT behandling i åratal - så kan hon inte ta till sig informationen för att sen vid trångmål använda detta för att försöka rädda sitt eget arsle?

Det. Vill. Säga. Sjukdomsvinst.

Är det vad vill ha sagt?

Att Maja är nån artificiell avart som inte beter sig likt andra människor?
Ja, det var ironi.

Men har du för övrigt insikt i att ADD inte förklarar manipulation, att vara skrupelfri och lögnaktig?
Att Maja som personlighet är fjärran från de flesta, med eller utan diagnos, med tanke hur hon är och vad hon har gjort?

Hennnes känslokyla inför Tove, lögnaktiga person inför tex föräldrarna samt hennes gränslösa beteende redan på Komback är det svårt att belasta Johanna hur gärna du än önskar.
Citera
2023-11-13, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja var väldigt nydiagnostiserad och det är väl inte konstigt om man googlar för stt försöka förstå vad som menas?
Det är en väldig skillnad mot Johannas googlande...

Att Maja stakar sig i rätten är väl inte konstigt?
Det är snarare mer anmärkningsvärt hur väl Clea och Johanna har övat in sin dialog i rätten...
Har inte påstått att det är konstigt.
Jag skriver om missbruk via sjukdomsvinst, att använda diagnos för egenvinning - och vad har stakar sig med det jag citerat att göra?

Jag ställde frågor om INNEBÖRDEN av vad hon säger.

Så svara på om du köper Majas 47 dagars amnesi med det hon säger.
Senast redigerad av develi 2023-11-13 kl. 23:18.
Citera
2023-11-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tittar på Tove-fallet på tv och jag reagerar på att F*agerlund ställer ledande och ej fullständiga frågor till M:s försvarare när hon ringer upp honom och frågar om det i själva verket kan vara så att M kände sig tvingad.
Tvingad till vad? Hon borde vara objektiv i sin journalistik.
Den andra journalisten i programmet borde damma eller borsta av av sin rock.

Rullman säger i klippet innan att 18-åringen fört utredningen framåt men att hon då inte erkännt brott. Så det är väl det uttalandet som får reporten att spekulera i vad 18-åringen kan tänka sig ha berättat och ringer upp Svegfors för att ställa några frågor. Som eventuellt kan förklara Rullmans kryptiska uttalande.
En liten märklig 'scen' där de filmar sig själva när de ringer samtalet. Advokaten pratar sedan vid mun och inser att han brutit sin klients önskan.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-11-13 kl. 23:22.
Citera
2023-11-13, 23:19
Avslutad
Citat:
Har inte påstått att det är konstigt.
Jag skriver om missbruk via sjukdomsvinst, att använda sjukdom för egenvinning - och vad har stakar sig med det jag citerat att göra?

Jag ställde frågor om INNEBÖRDEN av vad hon säger.

Så svara på om du köper Majas 47 dagars amnesi med det hon säger
.
Med tanke på att det var Maja som själv önskade ett förhör, för att få berätta om vad som hände, så långt hon visste, är 47 dagar av ångest inte konstigt. Hon har försökt förstå vad som hänt, hur hon hamnat i en mardröm regisserad av hennes "vän" Johanna.

Johanna däremot, hon tiger och "berättar" när hon fått vetskap om att Maja golat ner henne. Därav straffar hon Maja genom en motsägelsefull lögn om att Maja deltagit för att rädda Johanna från Toves strypning...
Citera
2023-11-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst, på nätet finns det arga och upprörda personer. Det är de som syns.

Därför blir ett sådant "bevis" att "de flesta" tycker... skevt.

De som inte är upprörd, kommer inte att skriva på nätet i samma utsträckning.

Många har dessutom bara läst nyheterna om fallet, och ser den skillnaden; att i ena instansen dömdes 18- åringen till livstid, vilket ju får folk att tro att det verkligen finns mycket bevisning mot henne, och blir upprörda över att HR friar, då vissa tycker att det krävs orimligt mycket för att fälla någon. Indirekt upplevs det då som att TR hade rätt, medan HR friar trots massor av bevisning.

Detta stämmer dock inte om man sätter sig in i fallet.

Det finns inte bevisning, inte ens lite.

TR lade sin dom på flera felaktiga grunder (mordtiden, och värdering av stegappen t ex) och lade därefter upp bevisning som lutade på Johannas vittnesmål mot Maja, Maja som avlöjar att Johanna mördat Tove, trots att Johanna är medskyldig och trots att mordet signeras av hat och hämnd.
Det där är dina egna åsikter och bedömning
Aceptera att andra ser det på ett helt annat sätt än hur du beskriver deras synsätt och på vilka grunder andra gör sina bedömningar

Enligt dig så är de som ser Maja skyldig mindre insatta och förstår sämre än dig

Jag tror att tex Toves föräldrar är insatta i varje detalj i fallet
mer än dig och de ser brister varför det är fel att Maja släppts
Senast redigerad av Anedin 2023-11-13 kl. 23:23.
Citera
2023-11-13, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tittar på Tove-fallet på tv och jag reagerar på att F*agerlund ställer ledande och ej fullständiga frågor till M:s försvarare när hon ringer upp honom och frågar om det i själva verket kan vara så att M kände sig tvingad.
Tvingad till vad? Hon borde vara objektiv i sin journalistik.
Den andra journalisten i programmet borde damma eller borsta av av sin rock.

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Rullman säger i klippet innan att 18-åringen fört utredningen framåt men att hon då inte erkännt brott. Så det är väl det uttalandet som får reporten att spekulera i vad 18-åringen kan tänka sig ha berättat och ringer upp Svegfors.
En liten märklig 'scen' där de filmar sig när de ringer samtalet.
Dokumentären är vinklad enligt ett förutbestämt manus, det blir konstigt och olustigt att dessa reportrar gottar sig mitt i den kaotiska jakten efter den försvunne Tove...
Citera
2023-11-13, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Med tanke på att det var Maja som själv önskade ett förhör, för att få berätta om vad som hände, så långt hon visste, är 47 dagar av ångest inte konstigt. Hon har försökt förstå vad som hänt, hur hon hamnat i en mardröm regisserad av hennes "vän" Johanna.

Johanna däremot, hon tiger och "berättar" när hon fått vetskap om att Maja golat ner henne. Därav straffar hon Maja genom en motsägelsefull lögn om att Maja deltagit för att rädda Johanna från Toves strypning...
Det HÄR ÄR vad Maja påstår är orsaken till att hon teg i 47 dagar och som jag frågar om du köper som påstående.

"CS: Kan man då sammanfatta det med att i början åtminstone då ljög för polisen om dom här sakerna?
M: Suck.. Asså..
CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt. "
.........
M:" Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne.
ÅK: Du är ju då misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott.
M: Ja.
ÅK: Och enligt din uppfattning så har du ju ingen som helst del i att Tove har dött. Tänkte du inte då tanken att det är bättre att säga det till polisen så i något av förhören?
M: Men jag...
Asså jag visste ju inte då, utan det var när det, asså när minnet började komma tillbaka som jag berättade direkt. "
Citera
2023-11-13, 23:28
Medlem
Citat:
Den tanken har jag tänkt många gånger. Inte helt omöjligt, alternativt har dom kuckilurat tidigare
Ofta har människor fr andra kulturer en helt annan öppenhet för sin omgivning
Bjuder mer på sig själv än insnöade Svenskar som oss i mellanmjölkslandet
Jag tror att han grannen bara ville vara hjälpsam där på natten
Citera
2023-11-13, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det där är dina egna åsikter och bedömning
Aceptera att andra ser det på ett helt annat sätt än hur du beskriver deras synsätt och på vilka grunder andra gör sina bedömningar

Enligt dig så är de som ser Maja skyldig mindre insatta och förstår sämre än dig

Jag tror att tex Toves föräldrar är insatta i varje detalj i fallet
mer än dig och de ser brister varför det är fel att Maja släppts
Toves föräldrar är förtvivlade av sorg och har självklart trott på åklagarens linje, att Johanna och Maja gemensamt dödat och skändat kroppen av deras dotter.
Att gå från "glädje" över att tingsrätten dömt två tjejer till livstid för deras dotters död, till att den ena släpps och frias i hovrätten, måste ha slagit undan benen på dom sörjande fullständigt.
Det blir en konstig omställning, att tingsrätten dömde en människa utan bindande bevisning.
Dom kommer förstå när dom får perspektiv på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in