Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 20:31
Medlem
Att bry sig om vad Ylva tycker och tänker är som att bry sig om en myra på marken. Hon blir ju ledsen för.allt och inget
2023-11-13, 20:32
Medlem
DeppJohnnys avatar
Nu kan jag inte knyta näven i byxfickan längre. Inte riktigt, men, varför i hela fridens liljor har Sara fula tanttrosor hon dragit upp i asset och upp på sidorna kring midjan?? Jag stör ihjäl mig på dem
2023-11-13, 20:32
Avslutad
Hade betalat bra för att se en säsong där Tove, Ken och de andra fåren ställs mot självaste Carl Hamilton. Mästaren av robinsonavtal.
2023-11-13, 20:33
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Skillnaden mellan dem är att Tove är rent av illvillig och hatisk.
Charlie ogillar Tove men han är inte ondskefull som Tove är och försöker inte trycka ner henne utan han tar saker med en klackspark.
Är bara att titta på scenen när Charlie ska lämna för att se hur ondskefull Tove är.

Jag har ingen aning om hur mycket "dryghet" Tove tagit emot när kamerorna inte är på men nästan 100% av det som syns i TV är att Tove inte emotionellt klarar av att se Charlie prata upp sig själv. Hon är avundsjuk på att denna enligt henne lågstatusman från landet är snyggare, starkare, roligare och framför allt mer självsäker. Hennes hat grundar sig i avundsjuka där hon vill vara bättre än Charlie och hon försöker därför trycka ner honom.

När har Charlie varit elak? När han sa åt Ylva att gå och dricka mjölk? Tove är 100 gånger elakare.

Angående tävlingarna så körde Charlie mot Magnus under sumobrottningstävlingen, den enda person som är större och som kunde vunnit mot Charlie. Hur hade Tove sett ut i en match mot Magnus? Hon hade dött.

Jag förstår inte heller, Tove hoppar på Charlie, hon ger sig inte, Pelle försöker få henne att backa, Charlie har precis åkt hem. Ingen verkar tycka det är rimligt att han ska åka förutom Tove.

Om ni tittar på alla avsnitt och synkarna snackar Charlie aldrig skit om Tove, han är superbra på att berömma andra i sitt lag efter tävlingar.
Tove snackar skit konstant.

Enda anledningen att hon hon stör sig på Pelle och Charlie är för att hon har inte lyckats Linda dem runt sitt lilla finger.
Hon kommer göra sig ovän med fler tro mig. Och iom att hon är bra på tävlingarna har de andra inte fattat än att de måste ta ut henne. Endast Pelle och Charlie vet.

Jag hejar på Emilio, hoppas han vinner hela skiten.

Tycker ingen annan är värdig vinnare faktiskt.

Sen en sista sak, dåligt att Ylwa och Pelle kom sist och att man gjort så att en sån saker som ålder påverkar, båda dem hade klarat sig annars.

Efter lag nord la sig i tävlingen med emilio ovetande har jag noll respekt,

Tove har jag sett igenom från början,

Ja Pelle kan vara lite jobbig men det är hans generation, men han är fan inte elak mot någon, Charlie har varit som en trulig tonåring men han har varit öppen med hur han är, och ja han utsträcker sig plumpt men fan inte elak.
Franz tycker jag inte heller ska vinna så det skulle kunna vara Magnus dom Emilio inte vinner.

Av nördarna är endast Villmer ett hot att vinna tävlingar, Ken har aldrig vunnit eller ens fan varor nära, samma med Karro, Elsmarie? Nja..

Emilia kommer aldrig vinna och inte Daniela heller.

Men allt i röstningen kommer hänga på vilka pakter som görs…

En sak som jag tycker är märklig är som sett australiensiska Survivor är att här låter de bara sitta på sina hemliga immuniteter, de försöker inte skaka fram dem.

Tove har alltså nu immunitet samt ytterligare en hemlig immunitet. Hon kommer ta sig till final om de inte tar ut henne vid nästa möjlighet.
2023-11-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Och lapp är lapp och neger är neger.. Det är inte fult det heller
Man kallar alla i Norrland lappar men alla lappar är inte same folk.
Börje Salming var lapp från kiruna men liten del i släkten var samiska kom det fram på TV program där man kollar dna och släkt långt bakåt.
2023-11-13, 20:38
Medlem
Robinsontv4 på instagram har lagt upp ett inlägg där Charlie pratar lite efter han fick lämna.
Tove kommenterar "Tack för tiden tillsammans på Robinson, det var ett minne för livet minst sagt🙏🏼🌴"

Visst, var ju ett tag sen dom spelade in det och livet går vidare.
Men dom är väl inte direkt kompisar? Följer inte henne men hon verkar ju hata honom fortfarande.
När dom ser det på tv antar jag att dom kastas tillbaka och mycket bubblar upp, och gäller väl att rida på vågen nu när man får uppmärksamhet och få sina sociala medier att växa medan man är i rampljuset 🤷🏼‍♀️

Känns så otroligt falskt av henne att kommentera så, eller? Kanske bara är jag😂
2023-11-13, 20:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Towe var inte juste när Charlie fick lämna, men Pelles "hang up" på henne är kanske det fånigaste jag sett.
Ja han verkar helt ha låst sig och gjort det till sin livsuppgift.
Deltagare i Robinson verkar vara omedvetna om att folk kollar på programmet och kommer döma dem efter hur de framställs där.

Just nu känns Emilio som den ende utan skuld.

Sen undrar jag hur de kan släppa igenom regelrätt mobbing och sila några fel valda ord...
Varför inte bara ge Charlie en varning?
2023-11-13, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Vem bestämmer att white tears inte är rasistiskt? Är det du? Vänsterblivna?

Är jag rasistisk om jag säger black tears?

Helt otroligt att rasism enbart verkar gå åt ett håll.

Är själv från norr och känner inte en jävel som tar åt sig av att kallas lappjävel. Inte ens Vilmer verkade bry sig nämnvärt.
Inte om du skulle vara invandraren i ett afrikanskt land och ville förklara för en svart på vilket sätt han är privilegierad.

Skulle du verkligen bli kränkt om nån sa white tears till dig? Nej, det skulle du inte. För du vet att det inte finns nått att ara kränkt över.
2023-11-13, 20:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Lite onödigt att säga lappjävel om det var det han sa.
Både Petra och Wilmer är ju från Kiruna.
Tycker inte det är så farligt med det ordet men det är självklart inte bra.
Tycker mobbargänget varit sju resor värre än det och sagt både det ena och det andra.
Kiruna är ju inte ens Lappland.
Oj förlåt hade fel!
Senast redigerad av rubin22 2023-11-13 kl. 21:40.
2023-11-13, 20:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Hade Ken kallat någon för svennejävel hade antagligen inget hänt
Sant, för vita kan inte behandlas rasistiskt.
2023-11-13, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är därför jag har dragits till dessa feminist-utseenden https://nyheter24.se/noje/tv/1134231-sa-mycket-gick-sandra-oder-ned-i-vikt-under-farmen-2023 men då blev jag ju genast tråkad av vissa detta år hoppas jag att bibliotekarien ska bete sig som Tove, mitt problem är alltså att Tove är så ärke-ful och politiskt korrekt men däremot inte korrekt som kvinna vilket är hennes enda förtjänst, så min fråga är, hade du uppmuntrat Toves beteende om hon såg ut som Öder samtidigt eller hade du förkastat hennes beteende?
För mig är dessa två helt olika. Men om jag hejar på de eller inte beror helt på situationen.
Jag skulle mer likställa Sandra med Sara..
Jag tror det är nått med bekräftelsesökandet jag har svårt för.. Jag får rannsaka mig själv lite där, tror jag 😉

P.S, Tillägg: tror jag kan ha misstolkat dig i mitt förra inlägg. Men nu har du två svar att välja på. Hoppas ena passar.
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-13 kl. 21:31.
2023-11-13, 20:51
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Så himla tråkigt att i immunitetstävlingen

Håller helt med, tycker det är riktigt dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in