Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 19:56
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnvakten
Så lättkränkta alla betahanar är. Wilmer Tuoremaa din lappjävel.

Jag tycker inte att någon blev särskilt kränkt. Även Charlie tog det bra.

Passa dig lite så att det inte är du som är den lättkränkta.
2023-11-13, 19:58
Medlem
Revejs avatar
Tove är riktigt vass och troligen den som varit bäst i tävlingar.

Givetvis taktiskt att ge Charlie blåsningen då han var på väg hem, ja hon förlorade väl lite trevlighetspoäng där men bra att hon lättade sitt hjärta.

Jag har svårt att förstå varför och när Charlie och Tove blev så störda av varandra men min tolkning är att Charlie var sur för att Tove smiskade hans rumpa i princip alla tävlingar.

Hon har heller inte pantat vilket är ett stort plus, sammantaget tillhör hon topp-3 av värdiga vinnare.
2023-11-13, 19:59
Medlem
Krickedixans avatar
Alla bra lämnar nu är det bara veklingar kvar.
Mobbare…
2023-11-13, 20:00
Bannlyst
Ämne "White tears":
Att påminna nån att den är privilegierad och inte vet hur det känns att vara utstött på riktigt kan man inte jämföra med rasism, det har inget med saken att göra. Det är som att säga till en rik person "du som har så mycket pengar borde inte gnälla på fattigdom" . Det där betyder inte att personen ogillar rika, eller är rasist mot rika.. Även om man skulle kunna dra det till en "retning"
Att kalla nån "negerjävel" "lappjävel" är en annan sak.. Folk verkar tro att så länge man nämner "ras" så är det rasistiskt. Jag antar att det har med autism/aspergers att göra?.
2023-11-13, 20:00
Medlem
Timodjin77s avatar
Towe var inte juste när Charlie fick lämna, men Pelles "hang up" på henne är kanske det fånigaste jag sett.
2023-11-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
OM du nu tycker det så kan jag tycka att det ändå är rimligt att tycka om man är lagd så.

MEN då kan man INTE lipa över white tears heller bara för att det var en mörk kille som sa det.

Gör som jag istället, chilla hela tiden. Lipa inte så mycket.
Hur tänker du där? Tre saker du tycker kan vara rimligt för den som säger det, men bara två av dem som får konsekvenser? Varför ska vi andra chilla bara för att du råkar vara rasist?
2023-11-13, 20:02
Medlem
Crapmagics avatar
Finns det några TV program som inte har noll-tolerans tror ni?

Varför fick vi tittare inte höra Charlie ropa det där, så att vi kunde avgöra tonfall & kontext

Vad är "Chills" för nått Tova
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-13 kl. 20:05.
2023-11-13, 20:03
Medlem
Alltså vad är detta.
TV4, era jävla mesar.

Man får lämna för ”lappjävel”?!

Haha! Lägg ner kanalen.
2023-11-13, 20:03
Medlem
Ut med negern..... Charlie ord var verkligen inte på långa vägar vad den lille svaret apan sagt å gjort.
Så fel å skicka hem Charlie
2023-11-13, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Skillnaden mellan dem är att Tove är rent av illvillig och hatisk.
Charlie ogillar Tove men han är inte ondskefull som Tove är och försöker inte trycka ner henne utan han tar saker med en klackspark.
Är bara att titta på scenen när Charlie ska lämna för att se hur ondskefull Tove är.

Jag har ingen aning om hur mycket "dryghet" Tove tagit emot när kamerorna inte är på men nästan 100% av det som syns i TV är att Tove inte emotionellt klarar av att se Charlie prata upp sig själv. Hon är avundsjuk på att denna enligt henne lågstatusman från landet är snyggare, starkare, roligare och framför allt mer självsäker. Hennes hat grundar sig i avundsjuka där hon vill vara bättre än Charlie och hon försöker därför trycka ner honom.

När har Charlie varit elak? När han sa åt Ylva att gå och dricka mjölk? Tove är 100 gånger elakare.

Angående tävlingarna så körde Charlie mot Magnus under sumobrottningstävlingen, den enda person som är större och som kunde vunnit mot Charlie. Hur hade Tove sett ut i en match mot Magnus? Hon hade dött.
Fast han förlorade ju..
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Tove är en obehaglig person. Psykopatiska drag.
Intressant att se hur det inte är okej för en tjej att luras, spela spelet, vara förberedd och duktig på tävlingar osv.
Om en kille håller på så är en han en smart jävel som gillar att spela spelat. Men en tjej ska inte vara så, hon ska inte vilja konkurrera, hon ska vara undergiven, hon ska berätta för neandertalarna exakt vad hon tänker annars känner de sig hotade och kallar hanne manipulativ.
Om man tar hennes exakta beteende och applicerar det på en kille istället så hade han varit säsongens hjälte.
Sen är jag inte den mest politiskt korrekta personen men det där är intressant och helt oundvikligt att inte tänka på..
2023-11-13, 20:09
Medlem
Hem_bränts avatar
Så jävla löjligt att Charlie fick lämna, det är så män i arbetaryrken pratar och skojar med varandra, oavsett etnisk bakgrund eller vilken ländsända man är ifrån.
2023-11-13, 20:10
Medlem
Mojriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Helvete vad löjligt att Charlie fick åka ut.
Tror inte en enda person jag känt från Lappland som tagit illa vid sig när man har sagt "Lappjävel".

Näe många från Lappland är fientliga mot samer så det är inte så konstigt. Att skrika lappjävel åt en en same är osmakligt med tanke på samernas historia och de borde alla med ens lite vett fatta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in