Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 20:10
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Fast han förlorade ju..

Intressant att se hur det inte är okej för en tjej att luras, spela spelet, vara förberedd och duktig på tävlingar osv.
Om en kille håller på så är en han en smart jävel som gillar att spela spelat. Men en tjej ska inte vara så, hon ska inte vilja konkurrera, hon ska vara undergiven, hon ska berätta för neandertalarna exakt vad hon tänker annars känner de sig hotade och kallar hanne manipulativ.
Om man tar hennes exakta beteende och applicerar det på en kille istället så hade han varit säsongens hjälte.
Sen är jag inte den mest politiskt korrekta personen men det där är intressant och helt oundvikligt att inte tänka på..

Exakt så är det! Hade det vart en man så hade det var mängder med kommentarer "fan vilken kung han är"

I de tävlingar hon inte vinner är hon i toppen. Så helt klart värdig.

Lappjäveln sa ju själv att han tyckte det var bra de tog tag i Charlie, Ylwa verkar tagit väldigt illa upp av det också. Charlie verkade ta det bra och tyckte att han gjort fel. Så varförf tjata om det.
2023-11-13, 20:14
Medlem
thrasherradios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Så jävla löjligt att Charlie fick lämna, det är så män i arbetaryrken pratar och skojar med varandra, oavsett etnisk bakgrund eller vilken ländsända man är ifrån.
Hade antagligen vart mer okej om han hade ropat ”din lilla hora”. Sån jävla bullshit.
2023-11-13, 20:15
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Produktion och tv4. Lättkränkta jävla pk-patrask.
Tove, avskyvärd orm.
Ken, vad i helvete gör denna menlösa typ i Robinson.
Ylva, såååå less på tanten.
Heja Pelle.
2023-11-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Lite onödigt att säga lappjävel om det var det han sa.
Både Petra och Wilmer är ju från Kiruna.
Tycker inte det är så farligt med det ordet men det är självklart inte bra.
Tycker mobbargänget varit sju resor värre än det och sagt både det ena och det andra.

Ahaa iom att Wilmer i princip ryckte på axlarna om det hela så var det antagligen Petra som tog illa upp då hon själv är från Lappland? Hon kan alltså inte seperera sina känslor och sin professionella roll utan såg till att han rök för något så tramsigt som lappjävel som troligtvis sa s lite skämtsamt, Charlie är ofta ironisk när han talar. Förr i tiden var TV och samhället bättre när alla inte var så känsliga
2023-11-13, 20:17
Avslutad
Citat:
Ämne "White tears":
Att påminna nån att den är privilegierad och inte vet hur det känns att vara utstött på riktigt kan man inte jämföra med rasism, det har inget med saken att göra. Det är som att säga till en rik person "du som har så mycket pengar borde inte gnälla på fattigdom" . Det där betyder inte att personen ogillar rika, eller är rasist mot rika.. Även om man skulle kunna dra det till en "retning"
Att kalla nån "negerjävel" "lappjävel" är en annan sak.. Folk verkar tro att så länge man nämner "ras" så är det rasistiskt. Jag antar att det har med autism/aspergers att göra?.
Vem bestämmer att white tears inte är rasistiskt? Är det du? Vänsterblivna?

Är jag rasistisk om jag säger black tears?

Helt otroligt att rasism enbart verkar gå åt ett håll.

Är själv från norr och känner inte en jävel som tar åt sig av att kallas lappjävel. Inte ens Vilmer verkade bry sig nämnvärt.
2023-11-13, 20:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Fast han förlorade ju..

Intressant att se hur det inte är okej för en tjej att luras, spela spelet, vara förberedd och duktig på tävlingar osv.
Om en kille håller på så är en han en smart jävel som gillar att spela spelat. Men en tjej ska inte vara så, hon ska inte vilja konkurrera, hon ska vara undergiven, hon ska berätta för neandertalarna exakt vad hon tänker annars känner de sig hotade och kallar hanne manipulativ.
Om man tar hennes exakta beteende och applicerar det på en kille istället så hade han varit säsongens hjälte.
Sen är jag inte den mest politiskt korrekta personen men det där är intressant och helt oundvikligt att inte tänka på..
Det är därför jag har dragits till dessa feminist-utseenden https://nyheter24.se/noje/tv/1134231-sa-mycket-gick-sandra-oder-ned-i-vikt-under-farmen-2023 men då blev jag ju genast tråkad av vissa detta år hoppas jag att bibliotekarien ska bete sig som Tove, mitt problem är alltså att Tove är så ärke-ful och politiskt korrekt men däremot inte korrekt som kvinna vilket är hennes enda förtjänst, så min fråga är, hade du uppmuntrat Toves beteende om hon såg ut som Öder samtidigt eller hade du förkastat hennes beteende?
2023-11-13, 20:18
Medlem
Burnwines avatar
Vad är skillnaden på att kalla vilmer för lappjävel och att nån kallar Ken för negerjävel?
2023-11-13, 20:20
Medlem
Hunden007s avatar
hgahahahhahahahahah tänkt att bli utkastad för man säger lappjävel.

Tur ingen från skåne är med för då hade man blivit utkastad om man sagt danskjävel.

sen är det vidrigt av tove att hålla på håna någon som håller på packat och blivit utkastad oavsett om sagt neger eller lappjävel.
2023-11-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22

Var det en slump eller riggat att Ylva fick en hemlig immunitet? O att Karro,Ken,Else-Marie fick dödskallar? Tänk vilken mardröm om Tove hade fått den också så hon hade 3st totalt?!

Varör spoilar du?? detta har inte visats på tv4play ännu!
2023-11-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hgahahahhahahahahah tänkt att bli utkastad för man säger lappjävel.

Tur ingen från skåne är med för då hade man blivit utkastad om man sagt danskjävel.

sen är det vidrigt av tove att hålla på håna någon som håller på packat och blivit utkastad oavsett om sagt neger eller lappjävel.

Hade Ken kallat någon för svennejävel hade antagligen inget hänt
2023-11-13, 20:25
Medlem
Valde att återuppta kikandet på Robinson idag efter väldigt många år utan. Kan garantera att det inte blir något att kolla på i framtiden. Fy fan vilken skitnödig och patetisk produktion. Att Charlie får packa väskan men Ken, Karro och Else-Marie får stanna kvar efter en grotesk vuxenmobbning är bara skandalöst. Men uppenbart vad för sorts människor det är som styr inom produktion. Hade räckt med en varning till Charlie.

Blir inget mer efter idag. Otäckt osköna karaktärer kvar i tävlingen. Else-Marie, Tove, Karro och Ken ger en spykänsla varje gång de hamnar i rutan. Fy fan vilka människor.
2023-11-13, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är därför jag har dragits till dessa feminist-utseenden https://nyheter24.se/noje/tv/1134231-sa-mycket-gick-sandra-oder-ned-i-vikt-under-farmen-2023 men då blev jag ju genast tråkad av vissa detta år hoppas jag att bibliotekarien ska bete sig som Tove, mitt problem är alltså att Tove är så ärke-ful och politiskt korrekt men däremot inte korrekt som kvinna vilket är hennes enda förtjänst, så min fråga är, hade du uppmuntrat Toves beteende om hon såg ut som Öder samtidigt eller hade du förkastat hennes beteende?
Jag reserverade mig genom skriva att jag inte är politiskt korrekt själv 😉
Men vad har ens kvinnosmak med det att göra? Vi som manliga män ska kunna reta varandra om sånt utan att det ska fällas tårar. 😉
Jag har ingen problem att prata om folks beteenden och hur de ser ut.
Egentligen är det inte moraliskt rätt det man håller på med här på nått sätt. Oavsett om man dömmer beteende eller utseende, men jag hoppas inte folk går in eller isåfall förstår vilka muppar vi är..
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-13 kl. 20:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in