Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 19:18
Medlem
greta75s avatar
Ett jävla tjat om "white tears" av trådens rassar. Jag har aldrig hört termen innan men jag googlade:

"
The phrase has been used to gently tease white people who get upset at things they think threaten their white privilege. It's been used to poke fun at white people who think that talking about race makes you a racist. Or that Barack Obama's presidency marked the end of America. Or that it's a crime against humanity when a formerly white character is portrayed, or rumored to be portrayed, by a person of color.
"
Det framgår inte att det skulle vara fult att använda uttrycket så varför i helvete vevar ni det om och om igen?
2023-11-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Riggat helt enkelt, hur kan det vara rättvist att någon som blivit utröstad i ett öråd får komma in igen pga nån annan blev diskad? Helt efterblivet men dem gjorde det väll delvis för att ha kvar Magnus antagligen

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Är det läskigt för att han är man? Tove hatar ju Charlie 10 gånger mer än vad han hatar henne.
Charlie ogillar ju henne på ett lekfullt sätt men pratar ändå upp henne medan Tove visar rent hat och illvilja mot honom och försöker trycka ner honom.

Självklart åkte Charlie för att han sa lappjävel precis som att den där gubben åkte för att han kallade någon negress för någon säsong sedan.

Att du helt irrelevant till ditt övriga inlägg drar upp att Pelle inte vunnit tävlingar men att Tove har det visar att du har samma avundsjuka inom dig som Tove, kanske du t.o.m. är Tove?

Men lugn nu. Upplever att hatet är ömsesidigt men att Charlies varit konstant och blivit värre sen Tove började vinna tävlingar. Har inget med att han är man att göra. Sen är han väl inte mkt till man ändå direkt. Men det är ju en annan historia. Är jag avundsjuk för att jag tar upp att Pelle inte vunnit tävlingar men att Tove gjort det? Vem är jag avundsjuk på? Pelle som har den största käften och det största egot men inte lever upp till det överhuvudtaget?
2023-11-13, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ett jävla tjat om "white tears" av trådens rassar. Jag har aldrig hört termen innan men jag googlade:

"
The phrase has been used to gently tease white people who get upset at things they think threaten their white privilege. It's been used to poke fun at white people who think that talking about race makes you a racist. Or that Barack Obama's presidency marked the end of America. Or that it's a crime against humanity when a formerly white character is portrayed, or rumored to be portrayed, by a person of color.
"
Det framgår inte att det skulle vara fult att använda uttrycket så varför i helvete vevar ni det om och om igen?

Anser att Ken använde uttrycket inte utifrån nedanstående tolkning utan för att håna Therese när hon grät. Var väl rätt så tydligt tycker jag. Ken gjorde det till en rasgrej.

Översatte det du hade hittat på nätet: "Uttrycket har använts för att försiktigt reta vita människor som blir upprörda över saker som de tror hotar deras vita privilegier. Det har använts för att göra narr av vita människor som tror att man blir rasist av att prata om ras. Eller att Barack Obamas presidentskap innebär slutet för Amerika. Eller att det är ett brott mot mänskligheten när en tidigare vit karaktär gestaltas, eller ryktas gestaltas, av en färgad person.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)"
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-13 kl. 19:27.
2023-11-13, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hahaha Charlie plastalfan åkte ut. Skönt att slippa höra hans jävla velande!

Citat:

"
"

Och lapp är lapp och neger är neger.. Det är inte fult det heller
2023-11-13, 19:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert

OM du nu tycker det så kan jag tycka att det ändå är rimligt att tycka om man är lagd så.

MEN då kan man INTE lipa över white tears heller bara för att det var en mörk kille som sa det.

Gör som jag istället, chilla hela tiden. Lipa inte så mycket.
2023-11-13, 19:31
Avslutad
Citat:

Precis, det är människor som har satt den stämpeln på orden och skapat den värderingen. Nigger kan jag väl känna annorlunda för och just lappjävel, för de är skällsord som används för att förringa andra. Sen har jag hört att negrer själva kallar sig för niggers, men det kan ju fortfarande vara skällsord sinsemellan.
2023-11-13, 19:35
Avstängd
Robinson symboliserar dagens fjolliga Sverige. Vilket skämt.😊
2023-11-13, 19:35
Avslutad
Citat:
OM du nu tycker det så kan jag tycka att det ändå är rimligt att tycka om man är lagd så.

MEN då kan man INTE lipa över white tears heller bara för att det var en mörk kille som sa det.

Gör som jag istället, chilla hela tiden. Lipa inte så mycket.

Men nu åker ju folk ut ur tävlingen för neger och lapp.. Det går inte att "chilla" då..
2023-11-13, 19:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har du specialgranskat genom att titta 10 ggr?

Båda hade under kortare perioder inte utsträckta armar vad jag såg (tittade en gång).

Men oavsett som du vet så fanns det en plats där händerna skulle vara på så Franz borde bli diskad.
Jag har inte sett hela tävlingen från början till slut och det har inte du heller.
Men som det var klippt fick i alla fall jag intrycket av att Göteborgaren hade svårare att hålla sina armar raka.

Detta gör att jag tror att Franz hade kunnat vinna i en strikt tävling.

Men kolla på det igen och återkom med vad du tror, nu är bägge kvar så det spelade inte så stor roll i detta fall.
2023-11-13, 19:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Är det läskigt för att han är man? Tove hatar ju Charlie 10 gånger mer än vad han hatar henne.
Charlie ogillar ju henne på ett lekfullt sätt men pratar ändå upp henne medan Tove visar rent hat och illvilja mot honom och försöker trycka ner honom.

Självklart åkte Charlie för att han sa lappjävel precis som att den där gubben åkte för att han kallade någon negress för någon säsong sedan.

Att du helt irrelevant till ditt övriga inlägg drar upp att Pelle inte vunnit tävlingar men att Tove har det visar att du har samma avundsjuka inom dig som Tove, kanske du t.o.m. är Tove?

Tove är en obehaglig person. Psykopatiska drag.
2023-11-13, 19:39
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Men nu åker ju folk ut ur tävlingen för neger och lapp.. Det går inte att "chilla" då..

Vi är inte överens alls tyvärr.

Och jag faller inte för dina "white tears" 😅
2023-11-13, 19:40
Medlem
Revejs avatar
Jag tror varken Charlie eller Ken är rasister. Men regler är regler och borde inte vara så svåra att följa. Varför Ken inte åkte ut är troligen för att han maskerade sin pik med det har säkerligen diskuterats.

Om det är så att Ken kan komma undan med saker Charlie inte kan på grund av sin hudfärg är det såklart Produktionen som är rasist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in