Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 18:33
Medlem
Haha Tove måste ju den mest blåsta människan någonsin i Robinson? Orm, hycklare och fejk
2023-11-13, 18:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Kan bara hålla med. Helt sjukt att Charlie fick åka hem för att han kallade gruvhålsmuppen för lappjävel (det är ju knappt ens ett skällsord!?). Samtidigt som omfattande vuxenmobbning och andra kränkningar får pågå utan ett ord i andra delar av programmet. En tillrättavisning hade räckt gott och väl. Om ens det. Ännu en gång visar TV4/svensk programproduktion sin usla ryggrad så fort det hettar till lite.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Precis Charlie och Pelle är de 2 som Tove inte har lyckats att manipulera därför hatar hon Charlie och nu Pelle.
Tuttfia är bland de lömskaste och dumdrygaste jag sett i en sådan här tävling på mycket länge faktiskt. När blinkandet med ögonfransarna inte räcker till så kommer den sanna personligheten fram ganska snabbt och knivarna flyger in i folks ryggar. Men på nått sätt funkar det som bra TV ändå. Så jag hoppas hon är kvar en stund. Till skillnad från bögen som bara framstår som en vedervärdig människa varje gång han öppnar munnen. Han får gärna vara näste man att ryka för min del.
Senast redigerad av Ace Ventura 2023-11-13 kl. 19:10.
2023-11-13, 18:35
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Har följt en drös med säsonger av Robinson.
Men efter lappjävel-diskningen får det räcka.

Det går bra att mobba/frysa ut en deltagare men om nån skojar kärleksfullt om lappar..
Hade han åkt om han kallat någon för stockholmsjävel?

Tv4, jag antar ni är här och snokar ibland, så rädda som ni är om hur folk ser på er:
Ni är rädda, fega och patetiska. Lägg ner.

Ekonomin verkar inte på topp, då gäller det att satsa, inte fega sig ner i graven..

Själv är jag norrlänning och charlie var inte ens nån favorit.
Det är fegheten som får mig att sluta kolla
2023-11-13, 18:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selcouth
Haha Tove måste ju den mest blåsta människan någonsin i Robinson? Orm, hycklare och fejk
Läs vad hon skriver på insta. Pelle har bettet sig som ett äckel i flera veckor när kamerorna var avstängda: kommenterar hennes kropp, säger att det vattnas i munnen när han tittar på henne, hånskrattar och trycker ner henne så fort hon öppnar munnen.

Han har också hotat henne nu i veckan - att hon absolut inte får berätta om hur han betedde sig.
2023-11-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Läs vad hon skriver på insta. Pelle har bettet sig som ett äckel i flera veckor när kamerorna var avstängda: kommenterar hennes kropp, säger att det vattnas i munnen när han tittar på henne, hånskrattar och trycker ner henne så fort hon öppnar munnen.

Han har också hotat henne nu i veckan - att hon absolut inte får berätta om hur han betedde sig.

Även om jag tycker Tova spelar väldigt bra, som en räv så vet jag inte riktigt om jag ska tro på allt det hon nämner om Pelle helt ärligt...men som sagt hon har sin syn på det hela, vill höra Pelle också såklart, men tror knappast att han varit så vidrig, då hade de andra två kvinnorna reagerat också, speciellt Els-Marie.
2023-11-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Hur kunde produktionen missa att Franz i princip till slut höll "koppen" med knogen och ej pinnen?

aaa blir så jä...a provocerad att de så flagrant godkänner ett så uppenbart fusk.
De hade juh för f...n till och med inzomat där man tydligt ser hur han fipplar med tummen och knogen för att hålla burken kvar.
Fan han bode juh åka ut direkt när det är uppenbart fusk... va fan !!!
2023-11-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
- att Charlie får åka är naturligtvis bara toppen av ett isberg av massa kränkande saker han sagt.
- taktlöst av Tove att käfta med Charlie när han skall åka. Man fattar att hon hatar honom så mycket så hon kan inte hålla sig helt enkelt.
- så tråkigt att Carro fick stanna och inte tex Sara från gränslandet.
- jag gissar att pakten kände sig orättvist behandlad av produktionen och förhandlade sig till Carro mot Johan.
- så trött på Pelle

Jag fattar att pöbeln nu kommer börja hata Tove och ta Pelle till sitt hjärta. Hos mig är hon fortsatt nummer 1. Men hon behöver Sara från gränslandet för att ha en chans.

Håller med! Har svårt att tro att Charlie åker ut bara på den påstådda kränkningen mot Wilmer, känns osannolikt. Tror de insåg att han måste bort, han var en tickande bomb.
Njöt av Toves gnabb. Hade det varit hon som åkt ut hade Charlie hånat sönder henne. Läskigt att se hur mycket han hatar henne. Och patetiskt att se Pelle gå in och försvara Charlie i varje situation, tror han kan prata för sig själv. Märkligt också att Pelle aldrig vinner några tävlingar när han enligt sin egen uppgift är bäst. Hur många har Tove vunnit nu?
2023-11-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Du tror inte att någon annan hade reagerat om så vore fallet? Hon verkar överdriva något kopiöst. Att inte ens Pelle kunde titta på henne för att han blev så kåt låter verkligen som något hon har fabulerat ihop. Hon verkar hamna i bråk med Ghetto-smurfen också och tycker att denne skulle ha åkt ut då hon blev ”slagen” av henne… Hon är verkligen urtypen av en dramaqueen.

Däremot så är hon väldigt bra castad. Galenpannor som hon krävs det mer av i programmet. Den här säsongen har hennes tjafsande med Charlie varit största underhållningen.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-11-13 kl. 18:53.
2023-11-13, 18:54
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Håller med! Har svårt att tro att Charlie åker ut bara på den påstådda kränkningen mot Wilmer, känns osannolikt. Tror de insåg att han måste bort, han var en tickande bomb.
Njöt av Toves gnabb. Hade det varit hon som åkt ut hade Charlie hånat sönder henne. Läskigt att se hur mycket han hatar henne. Och patetiskt att se Pelle gå in och försvara Charlie i varje situation, tror han kan prata för sig själv. Märkligt också att Pelle aldrig vinner några tävlingar när han enligt sin egen uppgift är bäst. Hur många har Tove vunnit nu?

Nej Charlie och Pelle har varit svåra att sätta fingret på den här säsongen. Men den senaste veckan har det stått klart för mig att:

- som du skriver Charlie var en tickande bomb och ett potent gift för varje grupp han hamnar i. Han klarar inte av att vara snäll.

- Pelle har ingen pondus. Han bara snackar. Och är tyvärr inte tillräckligt smart.

Även om Tove rider ut de närmaste dagarna snyggt här kan jag inte se hur det kan gå på något annat sätt än att pakten plockar dem andra efter en. Tove har väl ett par immuniteter så ett par veckor kör hon få vara kvar.

Tyvärr är paktarna för tråkiga för min smak (förutom Els-Marie) men jag kan iaf ge dem cred för snyggt paktande.

Jag irriterar mig på att jag inte såg det komma när de var 8 i gamla syd mot typ 5 i gamla Nord att det skulle bli en så stor fördel i sammanslagningen. Man blir aldrig fullärd på Robinson.
Senast redigerad av greta75 2023-11-13 kl. 19:00.
2023-11-13, 18:56
Medlem
santos_devilles avatar
Hahaha Charlie plastalfan åkte ut. Skönt att slippa höra hans jävla velande!
2023-11-13, 19:03
Medlem
Kan någon lägga upp klippet där Charlie blir förbannad på Ylwa för att hon frågar om han har sovit gott?
2023-11-13, 19:11
Avslutad
Haha så jävla patetiskt att någon som säger ”lappjävel” får åka hem men någon som säger ”don’t come with them white tears” händer det inget med. Så jävla typiskt TV4 och så jävla typiskt dagens Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in