Citat:
Ursprungligen postat av
Andromeda136
Håller med! Har svårt att tro att Charlie åker ut bara på den påstådda kränkningen mot Wilmer, känns osannolikt. Tror de insåg att han måste bort, han var en tickande bomb.
Njöt av Toves gnabb. Hade det varit hon som åkt ut hade Charlie hånat sönder henne. Läskigt att se hur mycket han hatar henne. Och patetiskt att se Pelle gå in och försvara Charlie i varje situation, tror han kan prata för sig själv. Märkligt också att Pelle aldrig vinner några tävlingar när han enligt sin egen uppgift är bäst. Hur många har Tove vunnit nu?
Nej Charlie och Pelle har varit svåra att sätta fingret på den här säsongen. Men den senaste veckan har det stått klart för mig att:
- som du skriver Charlie var en tickande bomb och ett potent gift för varje grupp han hamnar i. Han klarar inte av att vara snäll.
- Pelle har ingen pondus. Han bara snackar. Och är tyvärr inte tillräckligt smart.
Även om Tove rider ut de närmaste dagarna snyggt här kan jag inte se hur det kan gå på något annat sätt än att pakten plockar dem andra efter en. Tove har väl ett par immuniteter så ett par veckor kör hon få vara kvar.
Tyvärr är paktarna för tråkiga för min smak (förutom Els-Marie) men jag kan iaf ge dem cred för snyggt paktande.
Jag irriterar mig på att jag inte såg det komma när de var 8 i gamla syd mot typ 5 i gamla Nord att det skulle bli en så stor fördel i sammanslagningen. Man blir aldrig fullärd på Robinson.