Citat:
Ursprungligen postat av
Leechme
Jag har lidit av psykisk ohälsa under många års tid men nu är jag inne i en topp igen vilket gör att jag knappt sover om nätterna och går ut över jobbet och egentligen allt. Hjärnan går i högvarv dygnet runt och kan inte fokusera eller sova.
Har tidigare haft SSRI men slutade på grund av alla nackdelar det för med sig. Har försökt att träna och allt möjligt men det hjälper inte. Mår så sjukt jävla dåligt att jag hoppas att jag dör snart.
Finns det någon medicin jag kan ta nu för att lugna kroppen?
Äter en massa psykofarmaka men en receptfri "medicin" är magnesium som för mig iaf ger en bättre sömn och mindre stress i musklerna. Melatonin fungerar ungefär lika bra för mig men är mycket dyrare nu när man inte kan få det på högkostnad.
Utan att vara expert så är det just Magnesiumcitrat som fungerat bäst för just sömn och välmående för mig.
Nu ville du ju ha receptfritt men har du testat typ 25mg Quetapine? Gör underverk för min insomning. Ej narkotikaklassat eller beroendeframkallande. Med läkarkontakt kan du även lätt få Inderal utskrivet som minskar allmän stress i kroppen genom att sänka pulsen men återigen recept.