2023-11-13, 11:09
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Bevisen som ska få ättiksförgiftade flickans föräldrar dömda

Över 20 olika läkare och sjuksköterskor ska vittna under ed. Det ska även grannar, släktingar, syskon och skolpersonal. Åklagarens syfte: Slå hål på föräldrarnas lögner.

Tyvärr betalartikel:
https://www.sydsvenskan.se/2023-11-10/bevisen-som-ska-fa-attiksforgiftade-flickans-foraldrar-domda
Citera
2023-11-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Hur lång tid kan det ta tills fupen kommer ut tror ni?

Det borde finnas en tidsgräns på hur lång tid maskningen kan tänkas ta tänker jag. Hoppas TR inte krånglar med utlämnandet. Utgår från att nån i tråden behärt ut fup o lägger upp den så snart de får den.
Citera
2023-11-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det borde finnas en tidsgräns på hur lång tid maskningen kan tänkas ta tänker jag. Hoppas TR inte krånglar med utlämnandet. Utgår från att nån i tråden behärt ut fup o lägger upp den så snart de får den.

Tror inte de tänker krångla men man får ha respekt för att det är ca 3000 sidor som noggrant måste gås igenom.
Citera
2023-11-13, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad kan straffet bli för dessa idioter till föräldrar? Vågar man hoppas på 16 år eller mer…
Bobbys mamma och hennes sambo fick väl 10 år för att ha torterat ett barn till döds - om jag minns rätt - så jag tror inte på några 16 år. 8-12 i bästa fall.
Citera
2023-11-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bobbys mamma och hennes sambo fick väl 10 år för att ha torterat ett barn till döds - om jag minns rätt - så jag tror inte på några 16 år. 8-12 i bästa fall.

Ja tyvärr, och ute efter 2/3. Sjuka Sverige.
Citera
2023-11-13, 20:26
Medlem
Om man hade fått en påföljd för varje brott så hade de tekniskt sett kunna dömas till mer än tjugo år eller hur? Med tanke på att synnerligen grov kan bli tio år, grov sex år, olaga frihetsberövande tio år... Men så funkar det väl inte här i fantastiska Sverige.
Citera
2023-11-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Om man hade fått en påföljd för varje brott så hade de tekniskt sett kunna dömas till mer än tjugo år eller hur? Med tanke på att synnerligen grov kan bli tio år, grov sex år, olaga frihetsberövande tio år... Men så funkar det väl inte här i fantastiska Sverige.

Här i Sverige får du mängdrabatt ju fler brott du begår.
Sjuka land.
Citera
2023-11-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
Ja, det är väldigt konstigt. Min son var väldigt sjuk under förra hösten då han skulle börja förskoleklass, vi fick åka fram och tillbaks veckovis för behandling till sjukhus och kliniker en bra bit från var vi bor.
Under den tiden var skolan han går i väldigt engagerad och vi höll tät kontakt. Hans frånvaro var inget som bara bagatelliserades bort eller så. Ibland hälsade till och med någon av hans fröknar på honom på sjukhuset.
Känns inte som vi hade kunnat mörka någon frånvaro.
Låter som en bra skola din son går i! Hoppas han mår ok nu.
Flickan i detta fall var tydligen bara i skolan fyra gånger under höstterminen. I oktober försvann hon helt från skolan.
Detta borde tagits på allvar av skolan, kan jag tycka.
Citera
2023-11-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tror inte de tänker krångla men man får ha respekt för att det är ca 3000 sidor som noggrant måste gås igenom.
Fallet med barnmisshandeln i Västmanland tog väl nästan två veckor att få ut FUP på, pga sekretessprövning. Och den FUP var på knappt 1000 sidor.
Så denna kan nog ta ett tag. Samtidigt så verkar det nu som att Aftonbladet och andra medier redan fått vissa uppgifter från FUPen.
Citera
2023-11-14, 04:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Fördelen här att vi har en levande individ som kan vittna!
Hon dog ju nästan!
Citera
2023-11-14, 09:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fördelen här att vi har en levande individ som kan vittna!
Hon dog ju nästan!
Ja, men det drar ner straffet - det ökar det inte.
Dessutom så när strafftiden bestäms så har ju dom fallit - och den som dömts anses bevisat skyldig oavsett om offret lever eller är död.
Straffet för "Synnerligen grov misshandel" är 5-10 år .. och jag tror att det är där det kommer att landa.

BrB 3 kap
6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grov misshandel till fängelse i lägst ett år och sex månader och högst sex år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen har tillfogat en svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

Är brottet att anse som synnerligen grovt, döms för synnerligen grov misshandel till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är synnerligen grovt ska det särskilt beaktas om kroppsskadan är bestående eller om gärningen har orsakat synnerligt lidande eller om gärningsmannen har visat synnerlig hänsynslöshet. Lag (2017:332).
Citera
2023-11-14, 10:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, men det drar ner straffet - det ökar det inte.
Dessutom så när strafftiden bestäms så har ju dom fallit - och den som dömts anses bevisat skyldig oavsett om offret lever eller är död.
Straffet för "Synnerligen grov misshandel" är 5-10 år .. och jag tror att det är där det kommer att landa.

BrB 3 kap
6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grov misshandel till fängelse i lägst ett år och sex månader och högst sex år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen har tillfogat en svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

Är brottet att anse som synnerligen grovt, döms för synnerligen grov misshandel till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är synnerligen grovt ska det särskilt beaktas om kroppsskadan är bestående eller om gärningen har orsakat synnerligt lidande eller om gärningsmannen har visat synnerlig hänsynslöshet. Lag (2017:332).
Det ökade straffet från 9 till 13.
Tror detta straff bli högt, två mot en, garanställning båda, kidnappning, fjättrad med blöja som ingen bytte och hon kunde inte heller göra det själv då hon var fastlåst i en liten barnstol .itvingad åttika och sedan dess skador och magsäck som opererases bort. Skador på underliv, yttre och inre, Penetreting av båda hennes slida och anus Vid upprepande tillfällen . Svulten, törstande torterad, inlåst, fjättrad och bunden i en liten bilbarnstol de sista dygnen innan hon togs in av pappan några timmar innan julafton. De hade även misshandlat Z psykiskt! Riktigt sjuka jävlar, de har en särskild plats i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in