2023-11-14, 10:21
Medlem
Hoppas fupen kommer i veckan, men självklart tar det tid att maska så många sidor.
Citera
2023-11-14, 10:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hoppas fupen kommer i veckan, men självklart tar det tid att maska så många sidor.
Om man vägar läsa den?
Man mår så jävla dåligt med vad man redan vet. Dessa personer förtjänar att genomgå samma tortyr som de utsatte sin dotter för!
Äckliga kräk, de lär knappast vara välkomna i helvetet ens!
Citera
2023-11-14, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det ökade straffet från 9 till 13.
Vad menar du?

Citat:
Tror detta straff bli högt, två mot en, garanställning båda, kidnappning, fjättrad med blöja som ingen bytte och hon kunde inte heller göra det själv då hon var fastlåst i en liten barnstol .itvingad åttika och sedan dess skador och magsäck som opererases bort. Skador på underliv, yttre och inre, Penetreting av båda hennes slida och anus Vid upprepande tillfällen . Svulten, törstande torterad, inlåst, fjättrad och bunden i en liten bilbarnstol de sista dygnen innan hon togs in av pappan några timmar innan julafton. De hade även misshandlat Z psykiskt! Riktigt sjuka jävlar, de har en särskild plats i helvetet.
Det finns inget brott som heter "kidnappning" - och uttrycket innebär att någon förs bort. Hon har inte blivit bortförd utan har vistats i sitt hem hela tiden.
Resten ingår i "synnerligen grov misshandel".
Citera
2023-11-14, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om man vägar läsa den?
Man mår så jävla dåligt med vad man redan vet. Dessa personer förtjänar att genomgå samma tortyr som de utsatte sin dotter för!
Äckliga kräk, de lär knappast vara välkomna i helvetet ens!

Du tycker att det är lämpligt att sänka sig till samma nivå som dömda våldsverkare – eller under den?
Citera
2023-11-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Vad i h*lvete??!! Tycker åklagaren behöver ställas till svars här. Varför rubriceras penetrering av ett 6-årigt barns slida som misshandel och inte våldtäkt?? Det är ju framför allt här våldtäktslagstiftningen behövs. Ett så litet barn kan inte samtycka till det där. Jag vägrar acceptera en annan förklaring än möjligtvis en bedömning att barnet i nuläget inte orkar/tros gynnas av att prata om det utan det ses som bättre att hon själv anmäler senare om hon vill. Men även ett sådant motiverande känns fel/skevt.

Nu spekulerar jag, men även om hon möjligtvis inte uppfattade det sexuellt i stunden då hon antagligen inte vet vad det där är, så kommer hon förstå vad som hänt sedan. Trots det vill jag såklart inte ta upplevelsen ifrån henne. Vet inte med all säkerhet hur hon känner/kommer känna. Utgår bara från hur jag upplevt det. Har dock inte utsatts för så otroligt grov fysisk våld som hon. Vem vet, kanske överskuggar.

Men vadå inte sexuellt motiv? Det kan väl knappast vara något man alltid utreder? Då kan ju våldtäktsmän hävda att de ville misshandla, speciellt de som nu gör både och. Särskilt när det handlar om ett litet barn borde inte det vara en faktor. Man gör inte så mot ett barn om man inte är en sadist/utan motiv att utsätta barnet sexuellt. Finns tusen andra sätt att göra någon mer fysiskt illa. Det är inte misshandel att ta på ett barn på ett så olämpligt ställe och olämpligt sätt. Oavsett pojke eller flicka. I synnerhet inte detta fall då det är ett litet barn som utsatts för systematisk våld OCH penetrering. Finns ingen rimlig förklaring.

Varför sekretessmarkeras för övrigt inte barnets namn? När det handlar om ett väldigt utsatt litet barn och sannolikt barnvåldtäktsoffer. Får inte de här förövarna maxstraff, då förlorar jag mitt knappt existerande förtroende för rättsväsendet helt och hållet, och ibland tror jag som gängen att det är bättre att ta lagen i egna händer.

Vet att jag blir arg och inlägget blev långt. Men tänker faktiskt inte be om ursäkt för det. Försvarar det med att jag själv blivit utsatt och att den här stämningsansökan var helt fruktansvärd. Kan knappt tänka mig hur FUP är att läsa.

Du kan inte dömas för underlåtenhet, dvs garantansvar, när det rör sig om våldtäkt. Därav grov misshandel och att båda föräldrarna är skyldiga åtminstone till underlåtenhet.
Senast redigerad av Surdegsmyran1994 2023-11-14 kl. 12:44.
Citera
2023-11-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad menar du?

Det finns inget brott som heter "kidnappning" - och uttrycket innebär att någon förs bort. Hon har inte blivit bortförd utan har vistats i sitt hem hela tiden.

Hon var fastbunden i tvättstugan.
Citera
2023-11-14, 12:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hon var fastbunden i tvättstugan.
Ja men det är inte kidnappning
Citera
2023-11-14, 13:13
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Åklagaren har förvisso rubricerat fel (våldtäkten) men du måste väl ändå förstå vad människor menar? (Frihetsberövande) Inte läge att leka besserwisser.
Kidnappningen består av olaga frihetsberövande men innebörden är densamme.
Spelar ingen som helst roll hur ofta du läst ”blå boken” om du inte vet hur man tillämpar lagen.

Vi hjälps åt här.
Citera
2023-11-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surdegsmyran1994
Du kan inte dömas för underlåtenhet, dvs garantansvar, när det rör sig om våldtäkt. Därav grov misshandel och att båda föräldrarna är skyldiga åtminstone till underlåtenhet.

Men grov våldtäkt mot barn. Så vad fan svamlar du om?
Citera
2023-11-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ja men det är inte kidnappning

Men olaga frihetsberövande alt. Människorov.

Idiot.
Citera
2023-11-14, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Åklagaren har förvisso rubricerat fel (våldtäkten) men du måste väl ändå förstå vad människor menar? (Frihetsberövande) Inte läge att leka besserwisser.
Kidnappningen består av olaga frihetsberövande men innebörden är densamme.
Spelar ingen som helst roll hur ofta du läst ”blå boken” om du inte vet hur man tillämpar lagen.

Vi hjälps åt här.
Nej, kidnappning är bortförande - håller någon kvar dig på plats så är det inte kidnappning.
Kidnappning finns inte heller som brott i Sverige, utan brottet heter "människorov".

Så jag rekommenderar dig att läsa "blå boken" igen istället för att spela dryg när du har fel.

Edit
Hur vet du att åklagaren rubricerat fel?
Har du fått ta del av motiveringen som åklagaren har?
Citera
2023-11-14, 13:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Men olaga frihetsberövande alt. Människorov.

Idiot.
Nej, olaga frihetsberövande i sig täcks inte av "kidnappning" -- kidnappning kan däremot innehålla både olaga frihetsberövade och andra brott utöver människorov

Men att hålla någon på plats är inte kidnappning.
Senast redigerad av micro113 2023-11-14 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in