Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Wilmer är same
https://www.svt.se/nyheter/sapmi/wilmer-om-att-vara-med-i-robinson

Och de flesta samer tycker det är rasistiskt att bli kallad lappjävel. Om någon same inte bryr sig betyder det inte att det är rätt för det. Norrlänningar utan samiskt ursprung tycker jag inte har någon talan.

https://sverigesradio.se/artikel/6661183

https://www.svt.se/nyheter/sapmi/sara-han-lutade-sig-fram-och-sa-lilla-lappjavel

Visst andra kanske också skulle ha åkt ut men det gör inte neandarhalar-charlies förolämpning av wilmer ok. Charlie är en vekling som tror han är tuff för att han våga
Förolämpa folk. Och korkad om han tror att det är ok att skrika lappjävel. Han hade definitivt dragit rasisktkortet om han blivit kallad hårboll eller svattskalle eller halvblod.

Är inget jättefan av Tove men det är patetiskt att se hur Charlie skiter i brallan av att en tjej är bättre i tävlingar än honom. Vad grundar sig hans komplex i? Undantryck homosexuelitet?

Pelle är dement. Skicka hem köttbullen.

Ja, vi konstaterade att han var same långt före ditt inlägg. Men du verkar ha varit så arg så du läste väl inte igenom tråden ordentligt.

Du uttrycker dig själv väldigt aggressivt för att tycka att något så milt som ”lappjävel” ska rendera i avstängning. Jag struntar i att samer blir kränkta av det. De kan säkert bli kränkta av allt möjligt. Jag tycker fortfarande att det är fjantigt att skicka hem honom för det.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-11-13 kl. 15:08.
2023-11-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Detta med att Franz fuskade.
Jag är inte så övertygad om det baserat på vad vi ser.
Han höll givetvis inte regelrätt. Men enda anledningen till det var att Magnus fuskade under längre perioder genom att hålla med böjda armar. Totalt sett fuskade Magnus betydligt mer och klarade sig därigenom så pass länge medan Franz höll med rakare armar under dessa 16-18 minuter.

Hade det funnits en riktig domare hade tävlingen troligen varor över vid 10-12 minuter och då hade Franz stått som vinnare.
Har du specialgranskat genom att titta 10 ggr?

Båda hade under kortare perioder inte utsträckta armar vad jag såg (tittade en gång).

Men oavsett som du vet så fanns det en plats där händerna skulle vara på så Franz borde bli diskad.
2023-11-13, 15:07
Medlem
Zyxel04s avatar
Riktigt tråkigt med Charlie då det kändes som en färgstark deltagare som vågar gå sin egen väg.

Alltså, man vet ju inte hur omständigheterna var. Det framstår dock som om "Lappjävel" sas som något oskylidgt och lite skojigt, man kan ju skämta om allt sägs det.

Man fick aldrig höra hur Wilmer såg på situationen heller...

Jag tänker direkt tillbaka på fjolåret med han latino-bögen som sa att Amanda var en fitta jämnt och ständigt...
2023-11-13, 15:10
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Är inget jättefan av Tove men det är patetiskt att se hur Charlie skiter i brallan av att en tjej är bättre i tävlingar än honom. Vad grundar sig hans komplex i? Undantryck homosexuelitet?

Vet inte vad du kollar på för program. Det är ju helt tvärtom.
Ingenstans har han skitit i brallan för att en tjej är bättre i tävlingar. Han har t.o.m. snackat upp henne och sagt att hon kan vinna Robinson.
Det är ju Tove som har ett sådant stort ego att hon inte kan hantera att Charlie är så självsäker, så hon försöker trycka ner honom.
Där har du komplex.

Som exempel i springa runt med påsar-tävlingen. Då sa Tove typ "Aldrig i livet att jag kopplar bort mig och låter Charlie springa själv". Istället för att tänka på optimal taktik för vinst var hennes fokus på att Charlie inte skulle få ta åt sig äran och tro att han är bäst.
Sen när Charlie sa att han var imponerad att Tove orkade springa så långt så blev hon sur och sa i synken "vi sprang exakt lika långt" när Charlie bar dubbelt så många påsar och släpade henne de sista metrarna för att få tag på Emilio.
Senast redigerad av mendokse 2023-11-13 kl. 15:21.
2023-11-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vet inte vad du kollar på för program. Det är ju helt tvärtom.
Ingenstans har han skitit i brallan för att en tjej är bättre i tävlingar. Han har t.o.m. snackat upp henne och sagt att hon kan vinna Robinson.
Det är ju Tove som har ett sådant stort ego att hon inte kan hantera att Charlie är så självsäker, så hon försöker trycka ner honom.
Där har du komplex.

Precis Charlie och Pelle är de 2 som Tove inte har lyckats att manipulera därför hatar hon Charlie och nu Pelle

Hon kommer kasta Ylwa direkt om så krävs

Tove skulle sälja sin egen mamma för ytterligare en immunitet
2023-11-13, 15:39
Medlem
Detta var fan droppen... Så jävla lättkränkta människor är herregud, blir aldrig kolla på skit programmet igen
2023-11-13, 15:49
Medlem
Fy för Tove. Hon sjönk som en sten när hon gick på Charlie. En riktig orm.
Charlie är speciell och defenitivt inte oskyldig men körde sitt race och det gillas. Robinsons ursprungside handlar ändå om överlevnad. Att Charlie valde att inte köra på det sociala spelet ser jag som en styrka!
Hoppas Pelle får ut Tove. Hejar på Pelle och Magnus nu.
2023-11-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
+
Tove
Johan
Maria
Emilio
Pelle

-
Els-marie
Ken
Karolina
Charlie

Men herregud. Johan måste vara den hemskaste människa nånsin i robinsson. En liten jävla fitta, full av tomma ord och en psykopats sinne. Vinner han så... bäst han inte råkar se mig. Men han kommer inte vinna för han är så oskön och en så vidrig människa. Skönt om man slipper ta till sånt. Vi lämnar det osagt.
2023-11-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ja, vi konstaterade att han var same långt före ditt inlägg. Men du verkar ha varit så arg så du läste väl inte igenom tråden ordentligt.

Du uttrycker dig själv väldigt aggressivt för att tycka att något så milt som ”lappjävel” ska rendera i avstängning. Jag struntar i att samer blir kränkta av det. De kan säkert bli kränkta av allt möjligt. Jag tycker fortfarande att det är fjantigt att skicka hem honom för det.

Att du struntar i att samer blir kränkta av att någon skriker "lappjävel" är ungefär lika relevant som om du bryr dig ifall en mörkhyad blir kränkt av att någon skriker "negerjävel".
2023-11-13, 16:13
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivehadit
Men herregud. Johan måste vara den hemskaste människa nånsin i robinsson. En liten jävla fitta, full av tomma ord och en psykopats sinne. Vinner han så... bäst han inte råkar se mig. Men han kommer inte vinna för han är så oskön och en så vidrig människa. Skönt om man slipper ta till sånt. Vi lämnar det osagt.
Inlägget skrevs väl ändå innan Johan började balla ur på bästa sändningstid.

Riktigt skönt att Johans riktiga sidan hann visas innan han åkte ut. Gick från omtyckt av de flesta till genomvidrig inom loppet av ett avsnitt.
2023-11-13, 16:13
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivehadit

Johan är en person som aldrig berörde mig överhuvud taget. Kände ingenting för honom, varken positivt eller negativt. Likadant med Carro och Dani.
Senast redigerad av greta75 2023-11-13 kl. 16:15.
2023-11-13, 16:19
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iznogood1
Att du struntar i att samer blir kränkta av att någon skriker "lappjävel" är ungefär lika relevant som om du bryr dig ifall en mörkhyad blir kränkt av att någon skriker "negerjävel".

Hahaha. Produktionen hade behövt dig på plats för att styra upp ett "bra" regelverk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in