2023-02-25, 17:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Nån som vet vad Henrik gör nuförtiden? Bor han kvar i föräldrarnas radhus eller hur det nu var? Hoppas han släpper mer musik, bästa svenska låtskrivaren vi har.
Han borde skriva till andra artister också så han fyller på sitt konto lite, man blir orolig att ha ska dö svältdöden pga konstnärlig kompromisslöshet.

Han försöker tydligen skapa lite musik när han orkar tyvärr blir det inte mycket och ofta eftersom han lider av me. En hemsk sjukdom och jag tror dessvärre han inte kommer bli gammal. Inte pga själva sjukdomen utan måendet kring det och som skrivits innan droger
Citera
2023-02-26, 16:43
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Han försöker tydligen skapa lite musik när han orkar tyvärr blir det inte mycket och ofta eftersom han lider av me. En hemsk sjukdom och jag tror dessvärre han inte kommer bli gammal. Inte pga själva sjukdomen utan måendet kring det och som skrivits innan droger

Men enligt nån intervju så tar han inga droger han inte har recept på.... trodde det var under kontroll därmed men det är inte så alltså?
Citera
2023-08-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Det är nog inte det han kommer dö av.......snarare en överdos. 'En gång knarkare, alltid.....' Ttck inte synd om honom för fan. Han har ett val som alla andra....

Du skriver som du har förstånd till. Att jämföra självmedicinering med pundande är både raljant och okunnigt.
Citera
2023-08-05, 14:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du skriver som du har förstånd till. Att jämföra självmedicinering med pundande är både raljant och okunnigt.

Det finns väldigt mycket överlappning där. Många typiska pundare har en grundproblematik som de försöker självmedicinera med droger. Det är ingen större skillnad mellan dessa bidragsberoende vrak.

Högfungerande partyknarkare däremot är ju något helt annat, men dit hör ju inte Henrik.
Citera
2023-08-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det finns väldigt mycket överlappning där. Många typiska pundare har en grundproblematik som de försöker självmedicinera med droger. Det är ingen större skillnad mellan dessa bidragsberoende vrak.

Högfungerande partyknarkare däremot är ju något helt annat, men dit hör ju inte Henrik.

Symptomatisk överlappning - ja. Det har dock många diagnoser och besvär, därmed inte sagt att det är samma diagnos, eller i det här fallet drivkraft, bakom ett ev. beroende.

Med ditt resonemang är - snudd på - varenda ADHD- och smärtpatient pundare innan de söker hjälp. Varför förenkla in i dumhet, när sanningen finns i nyanserna?
Citera
2023-11-04, 15:49
Medlem
Vet någon var filmen finns att se, köpa eller ladda ner? Google är inte min kompis idag.

Edit: Eller blev det ingen film?
Senast redigerad av avintresse 2023-11-04 kl. 16:01.
Citera
2023-11-12, 07:41
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Vet någon var filmen finns att se, köpa eller ladda ner? Google är inte min kompis idag.

Edit: Eller blev det ingen film?

Det blev film men den finns inte på nätet. Du måste hitta någon som sparat den lokalt.
Citera
2023-11-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Det blev film men den finns inte på nätet. Du måste hitta någon som sparat den lokalt.

Då är jag officiellt intresserad av att komma i kontakt med en person som har filmen tillgänglig (på ett lagligt vis).

Men innehållet kanske inte är mycket att trakta efter? Filmen verkar lite deppig, minst sagt.
Citera
2023-11-28, 21:06
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Då är jag officiellt intresserad av att komma i kontakt med en person som har filmen tillgänglig (på ett lagligt vis).

Men innehållet kanske inte är mycket att trakta efter? Filmen verkar lite deppig, minst sagt.
Om du är ett megafan är den sevärd, för då måste man ha sett allt. Annars inte.
Citera
2023-11-29, 17:23
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:

Testa skicka ett pm till tjejerna direkt på deras insta, vet att de skickat ut filmen tidigare på förfrågan:https://www.instagram.com/illbegonefilm/
Citera
2023-12-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Testa skicka ett pm till tjejerna direkt på deras insta, vet att de skickat ut filmen tidigare på förfrågan:https://www.instagram.com/illbegonefilm/

It has been done. Tack för tipset! Om de svarar så ska jag försöka komma ihåg att rapportera det här.
Citera
2024-02-04, 21:39
Medlem
jessewn372s avatar
Ny låt släppt 1/2:
https://henrikberggren.bandcamp.com/...ht-of-humanity

Riktigt kul med nytt! Lite annorlunda sound, inget i BD-stil direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in