2023-11-12, 21:40
Medlem
Kommer det kännas bra mot väggen?
Förräderi är det vidrigaste brottet av alla.
Citera
2023-11-12, 21:44
Medlem
Föga förvånande. Washington Post ägs av Amazons grundare Bezos, och Amazon Web Services har kontrakt med CIA.

Folk glömmer att Biden hotade att förstöra Nord Stream 2 när han stod bredvid Olaf Scholtz om Ryssland attackerade Ukraina.
Citat:
“If Russia invades, that means tanks and troops crossing the border of Ukraine again, then there will be no longer a Nord Stream 2,” Biden said. “We will bring an end to it.”
Biden threatens: No gas pipeline if Russia invades Ukraine

Här kunde Scholtz ha klargjort att Tyskland är en självständig nation och att en attack mot Nord Stream hade betraktats som en krigshandling vilket skulle påbörja stängningen av amerikanska baser.
Senast redigerad av SvulloDebois 2023-11-12 kl. 21:58.
Citera
2023-11-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Bää! det är ju bara tidningar som spekulerar på tips som troligen planterats av CIA.
Bidenadm håller på att avsluta projektet i Ukraina och vill nu lämna efter sig "clean desk".
Jag avvaktar fortfarande resultaten från den svensk/danska utredningen som har samlat in bevis och har analyserat.
Det är anmärkningsvärt att utredningen efter mer än 12 månader inte har kunnat komma ut med en formell rapport som går att ta del av.
Tänker osökt på Estonia ...har Östersjön förvandlats till den nordiska Bermudatriangeln?
Alla bevis försvinner spårlöst.
Inser du inte att anledningen varför det inte kommer ut någon rapport är att utredningen har gett fel svar. Inget pekar på Ryssland och allt på Ukraina.
Citera
2023-11-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Inser du inte att anledningen varför det inte kommer ut någon rapport är att utredningen har gett fel svar. Inget pekar på Ryssland och allt på Ukraina.
Allt pekar inte på Ukraina. Biden och andra amerikanska politiker och tjänstemän hotade att sätta stopp för Nord Stream för man ville att Tyskland skulle köpa amerikansk gas istället.
Citera
2023-11-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Är det så det ska fungera i ett så kallat öppet samhälle? Att våra myndigheter ska veta om attentat och inget göra?

Även om det var bra på många sätt, så är det självklart oacceptabelt(som politiker ofta säger om allt möjligt).

Såvitt jag vet är Ryssland o Ukraina i krig. Då helt ok de största rysk gas. Jämför Bachmut…
Citera
2023-11-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloDebois
Allt pekar inte på Ukraina. Biden och andra amerikanska politiker och tjänstemän hotade att sätta stopp för Nord Stream för man ville att Tyskland skulle köpa amerikansk gas istället.
Ja när man inte visste något så kunde det lika gärna vara amerikanarna som låg bakom. Men nu har det visat sig att det var Ukraina. Sen om USA varit med på det och vetat om det är ju svårt att veta. Men inget tyder på Ryssland hur som helst. De hade också minst motiv.
Citera
2023-11-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Och till skillnad från mycket annat så stänger detta möjligheten att sälja totalt.

Sanktionerna funkar ju inget vidare, men via den här metoden är det tvärstopp.

Ja, verkligen toppen!
Citera
2023-11-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Så jag och andra var inte rysstroll alltså? som hela tiden sa att det ej var särskilt troligt det var ryssland, iom att de vore idiotiskt av dem (som bla har en kran man kan stänga av), men att andra faktiskt hade verkliga motiv för att genomföra det.. av militär strategiska skäl.

Det intressanta här blir väl, vilka har riskerat dra in oss svenskar i ett krig med ryssland genom att låta dem spränga ledningen så nära svenskt vatten.

Inte insatt i det specifika caset men har också tydligt och högt basunerat ut min ståndpunkt till vänner och bekanta, dvs orimligheten i att Ryssland skulle spränga sönder ett av sina få maktmedel mot väst.
Ett maktmedel som de dessutom redan från början kunde styrs med en kran.
Tror man att det är Ryssland har man allvarliga psykiska funktionsnedsättningar.

Du som verkar lite mer insatt - på vilket djup skedde sprängningarna? Vad väger en bomb? Hur många sprängdes? Vilken typ av fartyg/utrtustning krävs för att göra en sådan här operation obemärkt.

Skorven som länkats i tråden finner jag föga trolig som färdmedel.

Antingen är det Ukraina eller Väst som gjort det tillsammans med USA för att blöda ut ryssen ekonomiskt.
Citera
2023-11-12, 22:12
Avslutad
De blev rätt rejäla skador rent miljömässigt på de sprängningarna, och det har kostat både hus och hem för många svenskar till följden av detta.
Klart USA var med på detta, Biden sa till och med det.
Det stinker rätt rejält om de kriget, finns det några vita lamm?
Fullständigt vanvett är vad det är, säger någon emot mig blir det pisk tills skinnet lossnar.
Citera
2023-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Hade det pekat på Ukraina hade gjort det hade de väl kunnat publicera det utan problem?
Alla kommer att ha sympati med stackars Ukraina som är ett offer och inte ställa dem till svars i någon domstol eller kräva skadestånd. Tyskarna för att de sympatiserar med dem och ryssarna för att de krigar mot dem.
De är de enda som kan gå skadeslösa ur sabotaget. Det perfekta brottet s.a.s.
Tänk istället om det hade varit Putin? Vilket liv det hade blivit i Kreml och de hade krävt in hela utredningsunderlaget.
Tänk om det hade varit Biden? Vilket liv det hade blivit på tyskarna. Olaf Scholtz hade tvingats avgå.
Citera
2023-11-12, 22:18
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Inte insatt i det specifika caset men har också tydligt och högt basunerat ut min ståndpunkt till vänner och bekanta, dvs orimligheten i att Ryssland skulle spränga sönder ett av sina få maktmedel mot väst.
Ett maktmedel som de dessutom redan från början kunde styrs med en kran.
Tror man att det är Ryssland har man allvarliga psykiska funktionsnedsättningar.

Du som verkar lite mer insatt - på vilket djup skedde sprängningarna? Vad väger en bomb? Hur många sprängdes? Vilken typ av fartyg/utrtustning krävs för att göra en sådan här operation obemärkt.

Skorven som länkats i tråden finner jag föga trolig som färdmedel.

Antingen är det Ukraina eller Väst som gjort det tillsammans med USA för att blöda ut ryssen ekonomiskt.

Jag känner inte till mer än andra, men rent militärstrategiskt "it doesnt make any sense", sedan att utföra det utan upptäckt är helt orimligt, särskilt i ett område som är bevakat, samt där det även under tiden för dådet var överbelamrat med Nato skepp.. de hade övningar i närområdet.
Citera
2023-11-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
De blev rätt rejäla skador rent miljömässigt på de sprängningarna, och det har kostat både hus och hem för många svenskar till följden av detta.
Klart USA var med på detta, Biden sa till och med det.
Det stinker rätt rejält om de kriget, finns det några vita lamm?
Fullständigt vanvett är vad det är, säger någon emot mig blir det pisk tills skinnet lossnar.

Japp, det har kostat oss massor. Men jag har full förståelse till varför Ukraina handlade på det sättet, de ville begränsa sin fiendes främsta inkomstkälla. Förr i tiden hade Tysken gått i krig mot Ukraina på ryssens sida. Men nu finns det viktigare inkomstkällor som handeln inom EU plus NATO. Om Tyskland hade gått med Ryssen hade vi kunna säga hejdå till NATO och EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in