Citat:
Ursprungligen postat av
MrSwedeGliderRunt
Så jag och andra var inte rysstroll alltså? som hela tiden sa att det ej var särskilt troligt det var ryssland, iom att de vore idiotiskt av dem (som bla har en kran man kan stänga av), men att andra faktiskt hade verkliga motiv för att genomföra det.. av militär strategiska skäl.
Det intressanta här blir väl, vilka har riskerat dra in oss svenskar i ett krig med ryssland genom att låta dem spränga ledningen så nära svenskt vatten.
Inte insatt i det specifika caset men har också tydligt och högt basunerat ut min ståndpunkt till vänner och bekanta, dvs orimligheten i att Ryssland skulle spränga sönder ett av sina få maktmedel mot väst.
Ett maktmedel som de dessutom redan från början kunde styrs med en kran.
Tror man att det är Ryssland har man allvarliga psykiska funktionsnedsättningar.
Du som verkar lite mer insatt - på vilket djup skedde sprängningarna? Vad väger en bomb? Hur många sprängdes? Vilken typ av fartyg/utrtustning krävs för att göra en sådan här operation obemärkt.
Skorven som länkats i tråden finner jag föga trolig som färdmedel.
Antingen är det Ukraina eller Väst som gjort det tillsammans med USA för att blöda ut ryssen ekonomiskt.