Citat:
Ursprungligen postat av
HassanVonEssen
Få medlemmar härinne har bidragit lika mycket som Raymond med alla sina återblickar till att hålla det kollektiva minnet av gäddorna vid liv.
Tack för de orden. Jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att någon kunde misstolka mitt (av någon orsak) borttagna inlägg så grovt, men det finns väl folk till allt. Nu blev jag lite sugen på att skriva en återblick trots att jag egentligen inte har tid
Vi säger grattis på ettårsdagen till:
Polisen knackar dörr (Napp #163) Göteborg
https://dumpen.se/2022/11/12/polisen-knackar-dorr-napp-163-goteborg/
Gäddan har jobbat som förskolelärare men är numera pensionerad. Saknaden efter att ha riktiga barn i sin närhet var antagligen väldigt svår, för han visade stort intresse för Dumpens agn i form av homofilt lammkött i laglig ålder. De skulle träffas för barnporr och chill men till vår stora belåtenhet kom istället snuten och arresterade gubbstrutten.
Från chatten:
- Fan vad Nice.. Jag är så jävla kåt. Hur gammal var du? Älskar gubbkuk
- 69
- Nice ålder
- Hur ung var du
- 18.. Nyss fyllda
Från kommentarer på Dumpen:
Detta är en lärare från min gamla skola, han var så obehaglig och elak. Vi var rädda för honom och hans händer. Ryktena gick, dom vuxna visste om att det florerade, ingen gjorde något. Han kunde ha stoppats för så länge sen.
Han jobbade min gamla skola som lärare för dom yngre eleverna. Jag och ett gäng av mina kompisar brukade säga till lärarna om honom då han ofta brukade kolla på barnens rumpor i matsalen men inga lärare lyssnade.
Denna mannen jobbade som lärare på Hallenskolan i Kållered där flera barn anmälde han till rektorn som fortfarande jobbar kvar . Varken rektor eller Mölndals kommun gjorde något alls utan han tilläts jobba kvar fram till sin pension.
Jag har själv arbetat på skolan som lärare. Aldrig hört något mer än att flera elever var rädda för läraren. För oss kollegor var han en härlig person men såg honom ryta till vid ett tillfälle och alla blev som till is på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt.
Rebus:
Förnamn 1: **** vinner över sax men förlorar mot påse.
Förnamn 2: Axel ***** Taube, född 12 mars 1890 i Göteborgs Karl Johans församling, Göteborg, död 31 januari 1976 i Maria Magdalena församling, Stockholm, var en svensk författare, kompositör, trubadur, lutspelare, manusförfattare och konstnär. Taube var också argentinsk medborgare.
Efternamn: Grundämnet Hg kallas *****silver.
Född 1953.