2023-11-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Den här gäddan har helt försvunnit då man söker på hans personnummer vilket jag har haft hela tiden. Det står inte att personen har skyddade uppgifter utan han är helt bort från alla register. Vilket brukar tyda på att personen är avliden. Någon som har mer information om gäddan.
https://dumpen.se/2022/02/01/david-ses-ville-ses-med-barn-napp-igen/

Det handlar nog om skyddade personuppgifter. Han finns med på lexbase och där står han som 29 år och ingen ort.
Du kanske har noterat att lexbase har födelseår istället för ålder på avlidna personer. Det talar emot att han är avliden.

Jag har även noterat andra personer med skyddade personuppgifter på lexbase att istället för sekretess så står det ingenting alls på ort.
Citera
2023-11-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Det handlar nog om skyddade personuppgifter. Han finns med på lexbase och där står han som 29 år och ingen ort.
Du kanske har noterat att lexbase har födelseår istället för ålder på avlidna personer. Det talar emot att han är avliden.

Jag har även noterat andra personer med skyddade personuppgifter på lexbase att istället för sekretess så står det ingenting alls på ort.
Det stämmer det du säger då är det säkert skyddade personuppgifter han har fått. Och även ny bostad för på hans lägenhet bor det nu en annan person.
Citera
2023-11-12, 21:36
Avslutad
Nu är vapengäddan publicerad
https://dumpen.se/2023/11/12/vapengaddan-napp-309-norrkoping
Citera
2023-11-12, 22:00
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta

Ruggigt trög snubbe.
Och efter konfrontationen fortsätter han yra och svamla, han verkar inte ha en aning om vad dumpen är eller vad det precis är som hänt. Tror fortfarande att det är en 14-årig tjej han pratar med?

Undrar för övrigt hur glada hans chefer är när 100 miljoner knark försvinner pga han ville ha sex med barn.
Citera
2023-11-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Den här gäddan som hade knark för 100 miljoner i Norrköping, är det någon som kommer att publiceras snart?

Svarar mig själv… nu blev han publicerad! Med den ransonen på kösbordet (och som numera tagits om hand av polisen) så är han väl en död man snart. Dumpen publicerat allt utan att tveka 😀
Citera
2023-11-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Den verkar vara borttagen, har också kollat och den är borta.
Den finns kvar. Hittade den nyss och den är uppdaterad för 3 dagar sen.
Citera
2023-11-12, 22:15
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta

Tveksamt beslut av maffiagänget att låta den korkskallen förvara knark för 100 miljoner.
Citera
2023-11-12, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Få medlemmar härinne har bidragit lika mycket som Raymond med alla sina återblickar till att hålla det kollektiva minnet av gäddorna vid liv.
Tack för de orden. Jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att någon kunde misstolka mitt (av någon orsak) borttagna inlägg så grovt, men det finns väl folk till allt. Nu blev jag lite sugen på att skriva en återblick trots att jag egentligen inte har tid

Vi säger grattis på ettårsdagen till:
Polisen knackar dörr (Napp #163) Göteborg
https://dumpen.se/2022/11/12/polisen-knackar-dorr-napp-163-goteborg/

Gäddan har jobbat som förskolelärare men är numera pensionerad. Saknaden efter att ha riktiga barn i sin närhet var antagligen väldigt svår, för han visade stort intresse för Dumpens agn i form av homofilt lammkött i laglig ålder. De skulle träffas för barnporr och chill men till vår stora belåtenhet kom istället snuten och arresterade gubbstrutten.

Från chatten:
- Fan vad Nice.. Jag är så jävla kåt. Hur gammal var du? Älskar gubbkuk
- 69
- Nice ålder
- Hur ung var du
- 18.. Nyss fyllda

Från kommentarer på Dumpen:

Detta är en lärare från min gamla skola, han var så obehaglig och elak. Vi var rädda för honom och hans händer. Ryktena gick, dom vuxna visste om att det florerade, ingen gjorde något. Han kunde ha stoppats för så länge sen.

Han jobbade min gamla skola som lärare för dom yngre eleverna. Jag och ett gäng av mina kompisar brukade säga till lärarna om honom då han ofta brukade kolla på barnens rumpor i matsalen men inga lärare lyssnade.

Denna mannen jobbade som lärare på Hallenskolan i Kållered där flera barn anmälde han till rektorn som fortfarande jobbar kvar . Varken rektor eller Mölndals kommun gjorde något alls utan han tilläts jobba kvar fram till sin pension.

Jag har själv arbetat på skolan som lärare. Aldrig hört något mer än att flera elever var rädda för läraren. För oss kollegor var han en härlig person men såg honom ryta till vid ett tillfälle och alla blev som till is på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt.

Rebus:
Förnamn 1: **** vinner över sax men förlorar mot påse.
Förnamn 2: Axel ***** Taube, född 12 mars 1890 i Göteborgs Karl Johans församling, Göteborg, död 31 januari 1976 i Maria Magdalena församling, Stockholm, var en svensk författare, kompositör, trubadur, lutspelare, manusförfattare och konstnär. Taube var också argentinsk medborgare.
Efternamn: Grundämnet Hg kallas *****silver.
Född 1953.
Citera
2023-11-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Om cirka en vecka fyller busschauffören #301 år.
Undrar om det blir gäddtårta?

Hade varit roligt att klä ut sig till ombud, med en tårta i paket som själva verket är en bakad gädda.
Citera
2023-11-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Lista på oidentifierade gäddor. Uppdaterar i hopp om att nytt blod kanske har koll på någon av nedanstående groomare. Vet du vem någon av dessa personer är? Skapa en rebus eller skicka ett PM!

Listan uppdaterad med ort! Det innebär att om man har någon koppling till gäddans ort, bör man ta en extra titt.

Onumrerade gäddor, sorterade efter Dumpens exakta rubriker:

Den flyende mannen (napp igen) - Stockholm, Kista
Enkel resa till polisstationen (napp igen) - Stockholm, Jakobsberg
Garderobspedofilen - Kvidinge, Örkelljunga
Håll tungan i mun Micke (napp igen)* - Sickla, Kungsbacka, Södertälje
Mannen som hade bråttom till nästa dejt (napp igen) - Enköping
Mannen som inte hann raka sig (napp igen) - Lund
Ännu en morfar ute och jagar barn (napp igen) - Falun

Numrerade:

#122 Micke hade inte förstått att hålla tungan i mun*
#123 Darth pratar i telefon - Degerfors
#131 I de grönaste buskarna väntar gädda på barn - Stockholm
#132 Standardgäddan - Mölndal, Göteborg
#147 Gädda med kroppsdelar - Bromma, Stockholm
#160 Fackbody - Stockholm, Solna
#162 Mr Mouthful - Göteborg, Hjällbo, Onsala
#166 Vill barnet se min snabel - Södertälje
#167 Dramagäddan - Stockholm, Söderförort
#168 Jönköpingstomten - Jönköping, Månsarp
#171 Instagrammannen - Stockholm, Bålsta, Gullmarsplan
#182 Big Chikour - Lund
#191 Gäddjoggen - Göteborg
#210 Våldsam ex-polis ville se om han klickar med barn - Stockholm, Mariatorget
#223 Gäddan som simmade över sundet - Malmö, Köpenhamn
#226 Skulle bara träffa Bengt - Helsingborg
#245 Boss-gäddan - Göteborg, Varberg
#255 Gäddmockasinen - Eskilstuna
#256 Röntgengäddan - Karlskrona
#264 Mys under filten - Göteborg, Tynnered
#273 Gustavsbergsgäddan - Stockholm, Gustavsberg
#274 Snabbgäddan - Stockholm, Söderförort
#294 Vällingbyvreden - Stockholm, Vällingby
#305 Det vispar i kalsongen - Kristianstad

*Micke har konfronterats vid två tillfällen men är fortfarande oidentifierad.

Totalt: 30 oidentifierade gäddor.

Listan finns länkad längst ner till höger i min signatur.
131 tror jag att jag har koll på.
Citera
2023-11-12, 22:44
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Tveksamt beslut av maffiagänget att låta den korkskallen förvara knark för 100 miljoner.

Asch....bara 100 millar. Han kommer nog undan med en varning?
Kanske kan lägga upp en avbetalningsplan?
Haha jobbigt läge.

Kan man få hjälp att spela eurojackpot i häktet? Han behöver nog fixa lite avbetalningspengar.
Hans advokat kanske kan lämna in en rad åt honom på fredag?
Citera
2023-11-12, 23:19
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stargard
131 tror jag att jag har koll på.
Det vore ju nästan för bra för att vara sant i så fall. Skapar du en rebus på identiteten? PM går annars bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in