2023-11-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Ge mig en länk till inlägget!
Citat:
Det är ursprungligen hennes son, som adopterades av hennes bror eftersom han kom lite olägligt.
(FB) Drottningens brorson Patrick Sommerlath åtalas för sexköp (2023)

Det fanns mer när jag sökte på "silvias son" i tråden.
Citera
2023-11-12, 19:29
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
De kommer säga att han får en månadspeng av Silvias privata medel osv.

Hur som helst är det vi som har betalat i slutändan. Patrick icke kunglig och oförmögen att försörja sig får pengar för oss för att bo i ett slott och leva rikemansliv.
Ja, någonstans måste han ju få pengar ifrån för att kunna leva på så stor fot. Med en månadsinkomst på drygt 4 000:- kommer man inte långt. Bara advokatens arvode lär bli sexsiffrigt. Jag skulle tippa på att Silvia betalar det, precis som QE II betalade Andrews skadestånd på £12 miljoner för att göra upp i godo med offret och undvika rättegång.

Undrar om hela PS livsstil finansieras av Silvia, eller om han har odeklarerade inkomster?
Citera
2023-11-12, 19:31
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Om någon undrar så är Patrick Sommerlath Silvias son, en bland vissa journalister offentlig hemlighet.
Har dessa journalister fått bevis för detta?
Citera
2023-11-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men någonstans har väl du hört det hela, och det torde vara från en säker källa eftersom du är övertygad om att det är så.
Jag har hört detta sedan innan mannen ifråga ens kom till Sverige som tonåring. Inte att det just rörde sig om honom, men att Silvia hade ett utomäktenskapligt barn. Källan umgicks i utkanten av kungens vänkrets och var bjuden på kungen och Silvias bröllop, åtminstone på en lunch som hölls samma dag.
Citera
2023-11-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ja, någonstans måste han ju få pengar ifrån för att kunna leva på så stor fot. Med en månadsinkomst på drygt 4 000:- kommer man inte långt. Bara advokatens arvode lär bli sexsiffrigt.
Nog betalar staten för försvarsadvokat om man är åtalad för ett brott med fängelse minst sex månader i straffskalan.
Citera
2023-11-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ja, någonstans måste han ju få pengar ifrån för att kunna leva på så stor fot. Med en månadsinkomst på drygt 4 000:- kommer man inte långt. Bara advokatens arvode lär bli sexsiffrigt. Jag skulle tippa på att Silvia betalar det, precis som QE II betalade Andrews skadestånd på £12 miljoner för att göra upp i godo med offret och undvika rättegång.

Undrar om hela PS livsstil finansieras av Silvia, eller om han har odeklarerade inkomster?
Finansieras av Silvia? Hon har ingen betydande egen förmögenhet. Det är väl ändå kungen som betalar kalaset?
Citera
2023-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Nog betalar staten för försvarsadvokat om man är åtalad för ett brott med fängelse minst sex månader i straffskalan.
Du får nog läsa bestämmelsen igen. Han får inte en offentlig försvarare tilldelad för detta. Kungen pröjsar.
Citera
2023-11-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Du får nog läsa bestämmelsen igen. Han får inte en offentlig försvarare tilldelad för detta. Kungen pröjsar.
Var har jag fel?

Får man inte betald försvarsadvokat om det finns fängelse minst sex månader i straffskalan?
Är han inte åtalad för ett brott som kan ge upp till ett år i fängelse?
Citera
2023-11-12, 19:50
Medlem
Är det här polisen lägger sina resurser? Gängvåldet och våldtäkterna skiter man i, vore ju rasistiskt att ta tag i det. Att sätta dit vita män som knullar lyxhoror är ju viktigare. Jävla facistland.
Citera
2023-11-12, 19:52
Medlem
Citat:
Var har jag fel?

Får man inte betald försvarsadvokat om det finns fängelse minst sex månader i straffskalan?
Är han inte åtalad för ett brott som kan ge upp till ett år i fängelse?
Det är böter och max sex månaders fängelse.
Citera
2023-11-12, 19:54
Medlem
Citat:
Det är böter och max sex månaders fängelse.
Citat:
2022 skärptes straffet för sexköp, från böter till fängelse i högst ett år.  
https://nspm.jamstalldhetsmyndigheten.se/fordjupning-och-rapporter/lagar-konventioner-och-andra-styrande-dokument/

Men möjligt brottet begicks innan lagändringen.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-11-12 kl. 19:57.
Citera
2023-11-12, 19:56
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Finansieras av Silvia? Hon har ingen betydande egen förmögenhet. Det är väl ändå kungen som betalar kalaset?

Han har alltid varit en belastning för kungafamiljen (både ekomomiskt och annat).
De har fixat så att han kan fortsätta slarva runt. Har hört på olika håll om honom. (Ex.vis Hastighetetsrekord med sportbil på Drotttningholms grusplan, & och har fått förmånlig hyresrätt i Djurgårdsförvaltningens kåk på Östermalm/Lill-Jansskogen).

Lär ha damp och vara bortskämd. Dålig kombo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in