2023-11-12, 18:01
  #3289
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julmustvarjedag
Hon måste ha talat om numret till Swishen för att andra ska ha kunnat Swisha.

Det numret anmäler ni till förvaltaren, tingsrätten , och Polisen med.
Att hon fifflar med annat Swish nu och spelar bort pengar.

Har anmält till förvaltaren flera gånger om diverse saker men absolut ingenting ändras. Denna förvaltare verkar missköta sitt jobb bortom all förklaring. Förståeligt att hon ska sluta.
2023-11-12, 18:07
  #3290
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Har anmält till förvaltaren flera gånger om diverse saker men absolut ingenting ändras. Denna förvaltare verkar missköta sitt jobb bortom all förklaring. Förståeligt att hon ska sluta.

Tror det inte fungerar med förvaltare för en person med de grava problemen och den personlighetstypen som Bumbi har. Det är måste andra lösningar till för att kunna hjälpa henne få en trygghet och stabilitet i livet. Hon är totalt oförmögen till detta själv, tyvärr. Förvaltare kan nog hjälpa om man har ekonomiska problem, men i Bumbis fall så är problemen så mycket större än så.
2023-11-12, 18:13
  #3291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
En uppriktig fråga, varför bor inte en sån här person på lss-boende/servicebostad?
Som jag förstår det, måste hon ju uppfylla typ alla kriterierna?

Jag kan också tänka mig att det hade förbättrat hennes liv rejält?
Det är en frivillig insats, hon måste gå med på det själv. Men hon har blivit tillfrågad flera gånger och tackat nej då hon anser att hon är bättre än så. Vilket jag kan förstå, visst hon är utvecklingstörd/svagbegåvad men inget dregelmongo.
2023-11-12, 18:26
  #3292
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskhora
Det är en frivillig insats, hon måste gå med på det själv. Men hon har blivit tillfrågad flera gånger och tackat nej då hon anser att hon är bättre än så. Vilket jag kan förstå, visst hon är utvecklingstörd/svagbegåvad men inget dregelmongo.

Jag vet inte, men tror du kanske har en lite snäv bild av lss. Jag vet personligen en med masterexamen på universitetet som bor på lss-boende, så man måste inte ens vara "svagbegåvad". Man kan ha alla möjliga svårigheter.

Men absolut, det kan kännas stigmatiserande.
Bra att hon blivit tillfrågad iaf.
2023-11-12, 19:27
  #3293
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Har anmält till förvaltaren flera gånger om diverse saker men absolut ingenting ändras. Denna förvaltare verkar missköta sitt jobb bortom all förklaring. Förståeligt att hon ska sluta.

Anmäl till överförmyndarnämnden i kommunen istället.
2023-11-12, 19:33
  #3294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
låter konstigt, hur vet du detta?
iofs bör hon ej jobba som förvaltare då hon uppenbarligen inte är speciellt effektiv inom sin roll
kan inte vara första gången hon har att göra med en vuxenbebis med drogproblem

en förvaltare som representerar staten bör ha väldigt tydliga regler vad uppdraget innehåller samt har mandat att sätta stopp för allt med diversre konsekvenser

Dumbi får härja fritt och förtsätta som vanligt , bara det är väldigt märkligt


Hur jag VET det är väldigt orelevant! Men jag vet det!
2023-11-12, 19:36
  #3295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Vad är det hon gojar om i nattens livestream egentligen? Hon fattar väl att hon bara får en ny förvaltare om denna slutar?


Denna har sagt upp sitt!
Så det ska avslutas
2023-11-12, 19:41
  #3296
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo12345
Denna har sagt upp sitt!
Så det ska avslutas

Måste inte en förvaltare fortsätta uppdraget tills någon tar över?
2023-11-12, 21:10
  #3297
Medlem
Har hon börjat spela igen?
2023-11-12, 21:25
  #3298
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Måste inte en förvaltare fortsätta uppdraget tills någon tar över?

Hon kanske gjort upp med Dumbi om att vara fortsatt officiellt förvaltare "på pappret", men att hon i verkligheten ger Dumbi fria tyglar.
2023-11-12, 21:32
  #3299
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julmustvarjedag
Ta det vidare till tingsrätten som dömde henne, och förklara om att förvaltaren inte sköter sitt jobb samtidigt. Ge tingsrätten andra swish numret och förklara att hon spelar som vanligt.
Inget har ändrats, att hon även köper droger av Ali och andra.
Då lär dom inte bli glada

Har du swishnumret? Så kan jag mejla tingsrätten på en gång. Har skrivit flertalet orosanmälningar också till Ängelholm kommun.
2023-11-12, 21:33
  #3300
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Måste inte en förvaltare fortsätta uppdraget tills någon tar över?

Jo förvaltaren måste fortsätta tills att någon annan blivit utsedd och tagit över. Man kan inte bara sluta på en dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in