Citat:
Ursprungligen postat av
snuskhora
Det är en frivillig insats, hon måste gå med på det själv. Men hon har blivit tillfrågad flera gånger och tackat nej då hon anser att hon är bättre än så. Vilket jag kan förstå, visst hon är utvecklingstörd/svagbegåvad men inget dregelmongo.
Jag vet inte, men tror du kanske har en lite snäv bild av lss. Jag vet personligen en med masterexamen på universitetet som bor på lss-boende, så man måste inte ens vara "svagbegåvad". Man kan ha alla möjliga svårigheter.
Men absolut, det kan kännas stigmatiserande.
Bra att hon blivit tillfrågad iaf.