2023-11-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Ni kommer snart få veta vad jag gjorde.

Jag fick betalt som legosoldat och fick hjälp av Ukrainska underrättelsetjänsten att skaffa ett privat flygplan som kunde skugga mitt mål.

Jag lyckades landa på taket på det andra flygplanet och fäste C4 med riktad sprängverkan. Därefter detonerade jag sprängdegen så taket öppnade upp sig likt en konservburk. Förvånade ansikten hörde mig vråla "Yevgeny Viktorovich Prigozhin, ZELENSKJY SENDS HIS REGARDS" sedan tömde jag mitt magasin i ryssjävlarna och log snabbt innan jag med en handvolt kastade mig av flygplanet och utlöste min fallskärm.

Är det bara för att CIA-Post säger något som detta inte ligger under alternativa teorier? För det här är så jävla befängt att jag inte kan ta det seriöst.

Det är Dier Speigel och WP som tillsammans släppt reportaget, men ja det kanske också är CIA vem vet!

Men varför hänger man ut en person och inte säger att Ukraina ligger bakom?
Citera
2023-11-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Flera stora nyhetstidningar rapporterar nu att en Ukrainsk officer är inblandad i sprängningen av Nord Stream.

A joint investigation by The Washington Post newspaper and German outlet Der Spiegel singles out Roman Chervinsky, a 48-year-old who served in Ukraine’s Special Operations Forces.

He was the “coordinator”, the reports said, citing officials in Ukraine and elsewhere in Europe, as well as other people with knowledge of the operation, who spoke anonymously.

He oversaw logistics and support for a six-person team, which rented a sailing boat using false identities and diving equipment to place explosive charges on the pipelines, said the Post.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/11/11/nordstream-bombing-ukraine-chervinsky/

https://english.alarabiya.net/amp/News/world/2023/11/12/Ukraine-officer-played-key-role-in-Nord-Stream-sabotage-Reports

Zelensky verkar dock ha varit ovetandes:

”In a warning sent out in June 2022, the Dutch military intelligence service reported to the CIA months before the blast that an attack was being prepared by a group reporting "directly" to Ukrainian Chief of General Staff Valery Zaluzhny. Zelenskyy was to deliberately be kept out of the loop, according the intelligence report”

https://www.spiegel.de/international/world/ukrainian-special-forces-officer-allegedly-involved-in-nord-stream-attack-a-52a23ebb-85a4-43c3-b46c- de6cdce68134

Hur ska man tolka rapporteringen då den verkar rikta sig mot individer som kommer få skulden och inte Ukraina som nation.
Valde man medvetet att hålla Zelensky ovetandes för att hålla hans rygg fri och därmed använda sig av syndabockar som nu?

Så är det en terrorhandling utförd av en grupp extremister inom Ukrainas armé eller är det Ukraina som nation som är skyldig?

https://www.aljazeera.com/amp/news/2023/11/11/ukraine-officer-had-key-role-in-nord-stream-sabotage-reports-say

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2491917-new-leads-in-nord-stream-investigation-several-ukrainians-in-the-spotlight

Till Mod: Ber om ursäkt om tråden ligger i fel forum.

skillnad mellan en konspirationsteori och sanningen är ca 6-24 månader. Man bör stänga ner varje MSM ställe i Sverige om dom inte erkänner dom haft fel, hetsat fram en nato ansökan och krig med Ryssland
Citera
2023-11-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Har man visat att denna segelbåt har seglat över alla fyra ställen där bomber har detonerat?
Skall man ha minst 4 sprängladdningar a 100 kilo stycket ombord ?
Känns inte riktigt rimligt på en sådan liten skorv.
Hur har man fraktat sprängmedlet till båten?
Hur hanterar man sådana mängder?

Det mest troliga är att teorin om USA som styrt o Norge/Sverige som utfört.

du tror seriöst att det krävs 100 kg per sprängning ? du tror dom använder en röd stycke tnt som i tecknade filmer eller hur tänkte du ?
Citera
2023-11-12, 13:21
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Haha, berörda myndigheter och militär underrättelsetjänst vet redan det jag skriver. Samma myndigheter vet också att det inte är nån vits med att tilltala ynkryggarna i Kreml om saken eftersom de fega bögskitarna aldrig står för nåt de gjort. Det finns inga ärliga människor i homofederationen Ryssland.
Om de vet kan de ju ge åtminstone en tillstymmelse till bevis på deras skuld.
Citera
2023-11-12, 13:21
Medlem
Jag har ju själv varit övertygad om att det var Ryssland ända sen första början, och vägrat lyssna på de som hävdade annorlunda. Nu står jag här, med mössan i hand, och säger, från djupet av mitt hjärta till alla er människor här på Flashback, speciellt ni som med korrekt omdöme försvarat Ryssland i denna fråga att det gör väl ingenting, herregud. Låt dem spränga skiten en gång till om de så känner! Vi har alla busat runt någon gång. Det är mänskligt att fela och det är mänskligt att förlåta.
Citera
2023-11-12, 13:40
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Så du menar att om Sveriges militär skulle utföra en attack, den som utfördes mot NS,
mot någon annans ekonomiska zon så skulle inte Uffe behöva förklara sig om vi blir påkomna utan Uffe skulle skylla på vår ÖB då?
Låter lite konstigt..

...ifall Sverige ligger i krig så är det militären och dess säkerhetstjänst som beslutar om de olika stegen som krävs för att säkra vår frihet och slå tillbaka mot angriparen. Det gäller även angriparens ekonomi. Det är inget som ska eller behöver debatteras i riksdagen eller upplysa kungen eller statsministern om vilka steg som tas.
Citera
2023-11-12, 13:41
Medlem
Tintinikongos avatar
Bra jobbat. Om det nu stämmer. Allt som skadar Ryssland är bra.
Citera
2023-11-12, 13:44
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ja absolut, men det jag menar är om han nu kommer få skulden där Zelensky/Ukraina kommer hänga ut honom som ansvarig för att hålla sina ryggar fria.
Eftersom alla länder som räknas tycker att handlingen är berättigad kommer det inte att behövas.
Citera
2023-11-12, 13:44
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disknu
Bara att du skriver ryzzapologeter vad nu nu menar med det visar att du är lågutbildad eller bara dum.

Sådana kan man aldrig lyssna på och ta på allvar.

Sanningen svider förstås...
Citera
2023-11-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
...ifall Sverige ligger i krig så är det militären och dess säkerhetstjänst som beslutar om de olika stegen som krävs för att säkra vår frihet och slå tillbaka mot angriparen. Det gäller även angriparens ekonomi. Det är inget som ska eller behöver debatteras i riksdagen eller upplysa kungen eller statsministern om vilka steg som tas.

Fast detta var mer än en attack mot motparten i ett krig.Lite som jag nämnde tidigare som en dålig jämförelse men, när Obama satt Live och tittade på när Bin Laden blev avrättad.
Flesta handlingar faller väl under ”vanliga” militära strategier men har svårt att tänka mig att en sådan stor attack inte skulle behöva godkännas från högre ort.
Är det därför man hänger ut en syndabock nu istället för att anklaga Ukraina/Zelensky?
Eller var det så att Zelensky inte fick reda på detta just för att hålla hans rygg fri, spekulationerna är intressanta.
Citera
2023-11-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Eftersom alla länder som räknas tycker att handlingen är berättigad kommer det inte att behövas.

Då tordes Ukraina stolt ställa sig bakom attacken och officern för hans insats, men så verkar det inte tyvärr.
Nu verkar det som officern istället kan bli syndabocken, sitter dessutom häktad för att ha missbrukat sin makt.
Hävdar själv att det handlar om att han har kritiserat Zelensky, ser inte ljust ut för honom.
Senast redigerad av Sthlm007 2023-11-12 kl. 13:59.
Citera
2023-11-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Ni kommer snart få veta vad jag gjorde.

Jag fick betalt som legosoldat och fick hjälp av Ukrainska underrättelsetjänsten att skaffa ett privat flygplan som kunde skugga mitt mål.

Jag lyckades landa på taket på det andra flygplanet och fäste C4 med riktad sprängverkan. Därefter detonerade jag sprängdegen så taket öppnade upp sig likt en konservburk. Förvånade ansikten hörde mig vråla "Yevgeny Viktorovich Prigozhin, ZELENSKJY SENDS HIS REGARDS" sedan tömde jag mitt magasin i ryssjävlarna och log snabbt innan jag med en handvolt kastade mig av flygplanet och utlöste min fallskärm.

Är det bara för att CIA-Post säger något som detta inte ligger under alternativa teorier? För det här är så jävla befängt att jag inte kan ta det seriöst.

Du kanske föredrar Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQeEWo/nord-stream-ukrainska-officeren-roman-tjervinskyj-pekas-ut-for-attacken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in