2023-11-12, 11:37
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Skillnaden är att i den situationen så fick Hitler/Tyskland skulden för allt dessa personer gjort, till skillnad från nu när man istället riktar skulden mot individen istället för Zelensky/Ukraina.

Nu var det ju Hitler som ju bara nådde korprals grad i armén som bestämde i princip allt hur kriget skulle föras. De militärer som opponerade sig avpolleterades snart, ungefär som nutidens "ramla ut från ett fönster" i ryzzland.

Man kan inte som ni ryzzapologeter vill hålla en enda person ansvarig, funkar kanske i en diktatur men inte i en demokrati som ju Ukraina är.

Skulle Sverige hamna i krig är Uffe inte ansvarig för eller upplyst om alla militära och säkerhetsmässiga beslut och avvägningar som försvarsmakten tar och överväger. De är bäst på att sköta försvaret av Sverige, inte Uffe...
Citera
2023-11-12, 11:46
Medlem
löls avatar
Ryssland och Ukraina är i krig så det var väl inte oväntat besked?

Uppgifterna fanns redan i början av året.
Men många valde att titta bort då deras världsbild inte passade in.
Citera
2023-11-12, 11:49
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jepp tråden ligger i fel forum den ska ligga i papperskorgen. Det har startat hur många trådar som helst av ni rysstroll och fortfarande finns det inga som helst bevis bara uppgifter från tidning och tv
Precis, här är en film med en jämförbar båt som lämnar Bornholm i 5 s/m vind.
Hur någon kan tro att det går att genomföra tunga dykarbeten från sådana båtar är bara korkad eller desinformatör.
https://x.com/auonsson/status/1685957423461253120
Citera
2023-11-12, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disknu
Jag tror du borde kontakta vederbörande myndigheter om dina tvärsäkra uttalanden.

Haha, berörda myndigheter och militär underrättelsetjänst vet redan det jag skriver. Samma myndigheter vet också att det inte är nån vits med att tilltala ynkryggarna i Kreml om saken eftersom de fega bögskitarna aldrig står för nåt de gjort. Det finns inga ärliga människor i homofederationen Ryssland.
Citera
2023-11-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nu var det ju Hitler som ju bara nådde korprals grad i armén som bestämde i princip allt hur kriget skulle föras. De militärer som opponerade sig avpolleterades snart, ungefär som nutidens "ramla ut från ett fönster" i ryzzland.

Man kan inte som ni ryzzapologeter vill hålla en enda person ansvarig, funkar kanske i en diktatur men inte i en demokrati som ju Ukraina är.

Skulle Sverige hamna i krig är Uffe inte ansvarig för eller upplyst om alla militära och säkerhetsmässiga beslut och avvägningar som försvarsmakten tar och överväger. De är bäst på att sköta försvaret av Sverige, inte Uffe...

Så du menar att om Sveriges militär skulle utföra en attack, den som utfördes mot NS,
mot någon annans ekonomiska zon så skulle inte Uffe behöva förklara sig om vi blir påkomna utan Uffe skulle skylla på vår ÖB då?
Låter lite konstigt..
Citera
2023-11-12, 12:00
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ändrad. Tidigare rubrik "Ukrainsk officer inblandad i sprängningen av Nord Stream. Nya uppgifter!!"

//Moderator
Citera
2023-11-12, 12:31
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Rysk desinformation bara, inget att fästa nån vikt vid alls. Ryssarna sprängde ledningarna med fartyget som utgick från Kaliningrad som var specialutrustat för exakt såna operationer med miniubåtar med gripklor etc.

Kan du lägga ut något som backar upp det du säger?
Citera
2023-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Så jag och andra var inte rysstroll alltså? som hela tiden sa att det ej var särskilt troligt det var ryssland, iom att de vore idiotiskt av dem (som bla har en kran man kan stänga av), men att andra faktiskt hade verkliga motiv för att genomföra det.. av militär strategiska skäl.

Det intressanta här blir väl, vilka har riskerat dra in oss svenskar i ett krig med ryssland genom att låta dem spränga ledningen så nära svenskt vatten.

Om det skulle komma fram uppgifter om att Sverige ”låtit” detta ske så ser det inte så bra ut, håller med dig!
Att man blir kallad Rysstroll får man räkna med, bara titta på inläggen tråden där all info bara är återrapporterat från alla stora nyhetskanaler och trots det blir budbäraren kallad rysstroll..
Citera
2023-11-12, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Precis, här är en film med en jämförbar båt som lämnar Bornholm i 5 s/m vind.
Hur någon kan tro att det går att genomföra tunga dykarbeten från sådana båtar är bara korkad eller desinformatör.
https://x.com/auonsson/status/1685957423461253120

Tamefan det dummaste motbeviset jag sett
Citera
2023-11-12, 12:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Har man visat att denna segelbåt har seglat över alla fyra ställen där bomber har detonerat?
Skall man ha minst 4 sprängladdningar a 100 kilo stycket ombord ?
Känns inte riktigt rimligt på en sådan liten skorv.
Hur har man fraktat sprängmedlet till båten?
Hur hanterar man sådana mängder?

Det mest troliga är att teorin om USA som styrt o Norge/Sverige som utfört.

Norge eller någon annan Nato-stat har givetvis utfört det, alternativt något land som inte har så mycket att förlora att konfrontera ryssen så pass direkt (Ukraina har dock inte kapaciteten själva). Sverige har haft i uppgift att kolla åt annat håll.
Citera
2023-11-12, 12:44
Medlem
Ni kommer snart få veta vad jag gjorde.

Jag fick betalt som legosoldat och fick hjälp av Ukrainska underrättelsetjänsten att skaffa ett privat flygplan som kunde skugga mitt mål.

Jag lyckades landa på taket på det andra flygplanet och fäste C4 med riktad sprängverkan. Därefter detonerade jag sprängdegen så taket öppnade upp sig likt en konservburk. Förvånade ansikten hörde mig vråla "Yevgeny Viktorovich Prigozhin, ZELENSKJY SENDS HIS REGARDS" sedan tömde jag mitt magasin i ryssjävlarna och log snabbt innan jag med en handvolt kastade mig av flygplanet och utlöste min fallskärm.

Är det bara för att CIA-Post säger något som detta inte ligger under alternativa teorier? För det här är så jävla befängt att jag inte kan ta det seriöst.
Citera
2023-11-12, 12:46
Medlem
LexSinners avatar
Att Ukraina sprängde ledningen för att få Ryssland att se ut som boven kunde man ju se på (sjö)mils avstånd. Frågan är hur folk fortfarande kan hysa minsta sympatier för Ukraina. Avsluta kriget så att folk slutar dö i onödan!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in