Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-12, 00:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Petra borde steppat in och förklarat Magnus vinnare efter granskning.
Det är hennes fel som ansvarig.
Detta med att Franz fuskade.
Jag är inte så övertygad om det baserat på vad vi ser.
Han höll givetvis inte regelrätt. Men enda anledningen till det var att Magnus fuskade under längre perioder genom att hålla med böjda armar. Totalt sett fuskade Magnus betydligt mer och klarade sig därigenom så pass länge medan Franz höll med rakare armar under dessa 16-18 minuter.

Hade det funnits en riktig domare hade tävlingen troligen varor över vid 10-12 minuter och då hade Franz stått som vinnare.
2023-11-12, 00:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Petra är knappast ansvarig för tävlingarna utan hennes fokus är enbart på den roll hon ska spela när hon syns i bild.
2023-11-12, 00:22
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Detta med att Franz fuskade.
Jag är inte så övertygad om det baserat på vad vi ser.
Han höll givetvis inte regelrätt. Men enda anledningen till det var att Magnus fuskade under längre perioder genom att hålla med böjda armar. Totalt sett fuskade Magnus betydligt mer och klarade sig därigenom så pass länge medan Franz höll med rakare armar under dessa 16-18 minuter.

Hade det funnits en riktig domare hade tävlingen troligen varor över vid 10-12 minuter och då hade Franz stått som vinnare.
Det är såklart fortfarande en intressant diskussion om vem som fuskade men är det så att Charlie blir utskickad och Karro kommer tillbaka så kommer ingen i gränslandet åka ut..

Edit, tillägg, PS: Jag skiter i spoilertaggar då det bara är en spekulation utifrån det alla fått se.
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-12 kl. 00:35.
2023-11-12, 02:37
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Daniella: känns som att hon fastnade i Disneydags på tidigt 90-tal och aldrig kom ifrån det.

Jag har nog aldrig hört en människa tala enbart med hjälp av näsborrarna tidigare. Sen med den där chucken så blir det som en jävla trumpet.

Förresten ser hon ut att kunna vara syrra med Emelie Bumbi vilket gör det än värre.
2023-11-12, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Jag har nog aldrig hört en människa tala enbart med hjälp av näsborrarna tidigare. Sen med den där chucken så blir det som en jävla trumpet.

Förresten ser hon ut att kunna vara syrra med Emelie Bumbi vilket gör det än värre.

Kunde inte sagt det bättre själv. Mentalt så är Daniela kvar i 90-talet som någon sa, hon vill gärna framstå som smartare än vad hon är men egentligen är hon fortfarande tonåring i huvudet.

Historien med Johan och dess abrupta slut har inget med att han kritiserats eller så. Jag vet på omvägar, via en tjejkompis bästa väninna, att Daniela är väldigt speciell och som inte drar sig för att ljuga, för egen vinning skull. Johan såg nog ganska snabbt vem och hur hon är vilket hade fått vem som helst att sticka…

Danielas bagage hjälpte nog till att ta beslutet.
2023-11-12, 09:30
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Gamla Lag syd måste hålla ihop, annars kommer gamla nord om de får med sig Dani bli starkast.
emilia och Pelle har ju en tvåmanspakt sen gränslandet, får se om de hittar varann igen.

Tova är osmart i detta läge om hon ger sig på Charlie eller Pelle… rent paktmässigt är det bättre att spara dem och fått fler Nordare, Gamla lag nord behöver Dani..

Personligen har gamla lag nord sjunkit så mkt i mina ögon att jag hoppas Else-Marie Villmer och Johan och Ken åker en efter en, sen blir det verkligen en riktig robinsontävling….

Men det är min åsikt..

Hade varit kul att se Charlie och Tove i en final med någon mer.
Så kan de göra upp en gång för alla…

Jag vill också se gamla lag syd sluta upp och vara starka tillsammans.
Undra hur Ken, els-marie, wilmer och Johan kommer agera om de åker ut en efter en och måste fjäska in sig hos de andra på kort tid.
Eller om de behöver rösta ut varandra för att få tillit till gamla lag syd och vara en del av den pakten.
2023-11-12, 10:05
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag vet inte hur det är med dom där immunitets-symbolerna, men de skulle inte förvåna mig om produktionen helt enkelt tar och "slänger ut" några såna för att hjälpa sina favoriter.

Jag hoppas inte heller att de kastar ut massa immunitets symboler såhär nära slutet.
Förutom när någon vinner en och en annan vid tävlingar då förstås...
Nu när det individuellt, om man vinner en immunitet, får man ge bort den då? (Varför nu någon skulle vilja göra det).
2023-11-12, 10:12
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Känns väldigt märkligt om tv4 outar det i en trailer.. att Charlie ska ut..

Ja det känns onekligen konstigt.
Men de kanske vill att vi ska tro det, men att det handlar om något helt annat. För att tittarna ska bli nyfikna.
Samtidigt så har de ju outat fler saker. Så jag vet inte. Vi får se imorgon helt enkelt
Jag laddar med popcorn, filt och sköna tofflor inför imorgon (ett skoj )...
2023-11-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawsmoose
Kan iofs hålla med om att Anders har blivit relativt tam senaste säsongen visserligen. Men jag pallar inte med säpo-petra, hon får tagga ner med sin översittarstil (tycker jag) och kanske förstå att folk har valt att söka dit av egen vilja och kanske trodde dom skulle klara det men inte gjort. Att "erkänna defeat" är ändå starkt gjort av personerna i fråga.
Håller om det där med att erkänna att man inte orkar. Folk tjatar om att "de visste vad som väntade dem", det kan man inte ha en jävla aning om om man inte prövat på att leva och svälta ihop med en hop pappskallar som man inte själv valt.

Men vad gäller Petra och andra programledare: jag tycker inte att de går att skilja på, eftersom jag tror att de är helt styrda av manus. De bestämmer antagligen väldigt lite själva. Petras snack med Emilio var kanske hennes egna ord, men att hon skulle konfrontera honom var säkert bestämt av produktionen.
2023-11-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tycker faktiskt det är en av de bättre säsongerna sedan nystarten 2018. Dock är det främst Charlie som bär programmet på sina axlar.

Bästa säsonger skulle jag säga är 2018 och 2020. 2018 med Jan Bonnevier, Henric Månsson, Pascal, Lillemor, Victoria Heaps, Nick m.fl. och 2020 med Raymond, Katarina Billman, Mattias Pettersson, Jani, Cruise, Kristove, Julia Franzen m.fl. Riktiga karaktärer och otroliga intriger med mycket drama!
Julla- och Kristove-säsongen säger jag också. Riktigt skön cirkus.

Men den här säsongen är också rätt okej. Klart bättre än förra i alla fall.
2023-11-12, 11:25
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag vill också se gamla lag syd sluta upp och vara starka tillsammans.
Undra hur Ken, els-marie, wilmer och Johan kommer agera om de åker ut en efter en och måste fjäska in sig hos de andra på kort tid.
Eller om de behöver rösta ut varandra för att få tillit till gamla lag syd och vara en del av den pakten.
Enig!

Sara måste tillbaka och styra upp det. Hon är definitivt en person som skulle kunna tygla Pelle och Charlie och ena gamla lag Syd. De kunde ju inte ens enas om vem de skulle ta ut i örådet i torsdags vilket bara är för dåligt och totalt underkänt.

Det bådar inte gott.....

Hade det inte varit för att produktionen totalt lurat gamla lag nord så hade aldrig någon från nordpakten åkt.

Jag är livrädd för gamla lag Syd. Charlie och Pelle är för korkade.
Senast redigerad av greta75 2023-11-12 kl. 11:28.
2023-11-12, 11:51
Medlem
Hade varit kul att se en omgång med där alla vinnare genom åren är med i Robinson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in