Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-11, 21:04
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawsmoose
Kan iofs hålla med om att Anders har blivit relativt tam senaste säsongen visserligen. Men jag pallar inte med säpo-petra, hon får tagga ner med sin översittarstil (tycker jag) och kanske förstå att folk har valt att söka dit av egen vilja och kanske trodde dom skulle klara det men inte gjort. Att "erkänna defeat" är ändå starkt gjort av personerna i fråga.

Där skiljer vi oss lite. Jag tycker, att om man valts ut bland tusentals till en dokusåpa, där man har vid pass 1 chans på 20 att vinna en halv mille, då får man stå ut med ett kraftfullt övertalningsförsök från Säpo-Petra, när man fått för sig att lämna tävlingen. Tycker man att hon bara är för mycket, när hon kallar Emilio feg, kan jag begripa det men håller inte med. Sen finns det förstås gränser och är man fast besluten, ska ingen hindra en och så är det knappast heller.
2023-11-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Där skiljer vi oss lite. Jag tycker, att om man valts ut bland tusentals till en dokusåpa, där man har vid pass 1 chans på 20 att vinna en halv mille, då får man stå ut med ett kraftfullt övertalningsförsök från Säpo-Petra, när man fått för sig att lämna tävlingen. Tycker man att hon bara är för mycket, när hon kallar Emilio feg, kan jag begripa det men håller inte med. Sen finns det förstås gränser och är man fast besluten, ska ingen hindra en och så är det knappast heller.

Jag fattar vad du menar och tycker likadant, bara pallar inte hur hon gör det. Gjorde likadant för några säsonger sen. Spela viktig och sånt.
Sen om man nått sin gräns, vem ska säga till dig att du ska göra det för att den tycker det är svagt annars ?
2023-11-11, 21:19
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Men, jag ogillar personligen twister alltså, eftersom det sabbar för deltagare som försöker tänka långsiktigt och planera. Det blir lite vilda västern och för mycket slump.

Tror det blir svårt att köra utan twister, eftersom tävlingen blir väldigt förutsägbar, så snart en stark pakt bildats. Ett exempel på det var säsongen, där Jerker till slut vann. Dåförtiden hade man ännu inte börjat med twister, men man gjorde ett försök med fyra lag för att skapa lite osäkerhet jänfört med de två inledande säsongerna. Det misslyckades. En efter en rök de andra och du visste i stort sett vems tur det var, innan avsnittet hade börjat.
2023-11-11, 21:20
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Vad händer nu? Produktionen såg vad som låg i farans riktning att pakten skulle bli för överlägsen och riggade spelet så att pakten förlorade en medlem (och drama). Fair enough, det hade vart tråkigt med en för stark pakt i sammanslagningen.

Pakten:
Wilmer
Els-Marie
Ken
Johan

Lag Tove:
Emilio
Tove
Ylwa

Emilia (högst osäker)
Dani (osäker men lutar åt Tove)

Charlie (högst osäker)
Pelle (högst osäker)

Det blir spännande att se om Tove kan skapa något samarbete och få till en större pakt. Hon hade behövt Sara för att bygga pakten!

Gamla Lag syd måste hålla ihop, annars kommer gamla nord om de får med sig Dani bli starkast.
emilia och Pelle har ju en tvåmanspakt sen gränslandet, får se om de hittar varann igen.

Tova är osmart i detta läge om hon ger sig på Charlie eller Pelle… rent paktmässigt är det bättre att spara dem och fått fler Nordare, Gamla lag nord behöver Dani..

Personligen har gamla lag nord sjunkit så mkt i mina ögon att jag hoppas Else-Marie Villmer och Johan och Ken åker en efter en, sen blir det verkligen en riktig robinsontävling….

Men det är min åsikt..

Hade varit kul att se Charlie och Tove i en final med någon mer.
Så kan de göra upp en gång för alla…
2023-11-11, 21:30
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Tror det blir svårt att köra utan twister, eftersom tävlingen blir väldigt förutsägbar, så snart en stark pakt bildats. Ett exempel på det var säsongen, där Jerker till slut vann. Dåförtiden hade man ännu inte börjat med twister, men man gjorde ett försök med fyra lag för att skapa lite osäkerhet jänfört med de två inledande säsongerna. Det misslyckades. En efter en rök de andra och du visste i stort sett vems tur det var, innan avsnittet hade börjat.

Aa förstår logiken

Men har man två jämnstarka pakter alternativt mer osäkra pakter kan det ändå funka..

Men förstår problemet ja
2023-11-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
Reagerade också på detta. Hade han hållt som man skulle så hade han inte pallat hålla längre än Magnus

Han fuskade. Rätt uppenbart också.
Det sorgliga är att en vettig människa hade erkänt det och sagt: äh, Mange, du vann, jag halkade in på pinnen och höll klotsen med handen där...
Men inte Franz. Han har en rätt flexibel moral, tror jag. Generellt.
Distinkt opålitlig.

Och Magnus är nog lite för snäll. Även om han såg det skulle han nog inte dra igång nåt drama i TV.

Så Franz borde göra det enda rätta och gratulera sin kamrat till vinsten och tacka för sig.
Senast redigerad av Sweotheod 2023-11-11 kl. 22:01. Anledning: Tillägg
2023-11-11, 22:29
Medlem
Sorry, lyckas inte lägga spoiler-tagg hur fasen gör man) så skrolla ner istället

Kan det vara så att Gränsländarna joinar alla andra, för visst borde Karro också erbjudas en plats där?

Och bilderna på de som "hänger" I ställningen behöver ju inte vara samtliga - jag kan bara räkna till nio personer, kan några redan ha åkt ut - eller ha sluppit undan pga nån tidigare tävling som ger immunitet? "Ser"varken Charlie, Franz, Sara, Maria, Emilio, Emilia eller Johan. Kan det vara två heat?
2023-11-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
Det sorgliga är att en vettig människa hade erkänt det och sagt: äh, Mange, du vann, jag halkade in på pinnen och höll klotsen med handen där...

Och Magnus är nog lite för snäll. Även om han såg det skulle han nog inte dra igång nåt drama i TV.
Petra borde steppat in och förklarat Magnus vinnare efter granskning.
Det är hennes fel som ansvarig.
2023-11-11, 23:18
Medlem
Moscow99s avatar
Verkar vara en riktig pissluffar-säsong! Lägg-match-pakten borde fått marschorder till Donetsk.

Jag har inte sett alla avsnitt, och vet inte vilka som är kvar. Men, här följer lite reflektioner:

Autism-Charlie är befriande härlig, men det går inte med en hel ö full av jante-svennar. Sen behöver man kanske inte skrika "ÄR DET NÅGON ANNAN" när man får ner Magnus i vattnet. Magnus, en trygg kille, nöjer sig med att knyta näven á la Raffe Edström när han målade och samtidigt var så skitnödig 1974.

Ken kör rasismkortet och spottar ur sig typiska orten-engelska uttryck. Han vet hur drama skapas.

Tillander är nog rädd för allt liv utanför sin egen cam. Dålig casting.

Emilio är en hjälte: erbjuder sin plats och kämpar järnet ändå.

Peder: tog precis den platsen som Pelle gjorde några säsonger tidigare. Då blir man skickad till gränslandet.

Pelle: tonat ned sitt ego i denna säsong, men ibland lyser det som en fullmåne på öppet hav.

Daniella: känns som att hon fastnade i Disneydags på tidigt 90-tal och aldrig kom ifrån det.

Therese: missade tjuven och kommenterade det med att: "vi behövde ju en yxa". Bristande självinsikt, barnsligt hämndbegär (Sara fick blodshämnden för att hon ville att Therese skulle ställa motfrågor), kan-vet-känner-bäst. Förklarar saker in-absurdum, vilket inbjuder till att hon tycks prata med för henne lägre stående individer. Mobbingen har jag inte sett allt av än, men det är såklart aldrig okej.

Vem är glömd? Hmm, Els-Marie kanske? En emotionell häxa.

Tove: smartare än man får intryck av. Kan socialt spel. Möjligtvis en skvallerkärring som ringer till rätt person, och så är ryktet igång.

Sara: vill ju belägra Charlie. Lite naiv, men med kvinllig list.

Wilmer: gruvan har gjort honom känslokall vid 22 års ålder. Drar man in 600-tusen + vid den åldern, då bor man under jord.

Magnus: gillar den goa gôbben. Varit med om saker. Hymlar inte. Saklig. Lugn. Trygg i sig själv. Livserfaren. En favorit!

Franz: Svårplacerad.

Piercaren från Åland: inget utrymme alls i sändningarna.

Övriga vete fan om jag kan kommentera. Jo! Patrik, den första av gränsländarna att frivilligt anmäla sig som duellant. Smart, nej!
2023-11-11, 23:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tror det var just det dem gjorde i och med Ö-rådet på stranden. Tror det var lite som ett straff för läggmatchen samt att de var rädda att Emilio skulle hoppa av efter att inte ha blivit immun och då hade han ju kunnat fundera hela dagen fram till örådet. När de istället lade det precis efter immunitetstävligen så kunde Emilio av barmhärtighet inte offra sig själv och säga åt de andra att rösta på honom heller.

Ej tror inte jag, denna säsong är rippad efter survivor Australien i våras. De har oxå tvister som dettasamt är många tävlingar i år samma som deras. Mer eller mindre. Ffa robinsontävlingarna.
2023-11-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ej tror inte jag, denna säsong är rippad efter survivor Australien i våras. De har oxå tvister som dettasamt är många tävlingar i år samma som deras. Mer eller mindre. Ffa robinsontävlingarna.

Förstår, följer inga andra Survivor versioner då då är det väl säkert som du säger.
2023-11-11, 23:48
Medlem
Angående Charlies möjliga avhopp så är det möjligt att han bett att lämna och Petra därför kommer dit för att göra en övertalning om att stanna som hon gjorde med Emilio.
Men då Charlie är Charlie kommer han be henne dra åt helvete och åka hem typ.
Han har väl säkerligen fått info om att familjen hemma behöver honom och därför gett upp sin plats...och då kommer säkert Carro tillbaka tyvärr....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in