Citat:
Ursprungligen postat av
Zyxel04
Twister hit och twister dit.
Personligen ogillar jag dessa twister eftersom de gör att det hela blir mer "slumpartat". Alltså, en spelare gynnas inte av att vara strategisk och försöka planera sin väg i Robinson, eftersom allt ändras. Det ökar risken för att någon "ovärdig" som typ glidit på ett bananskal tar hem hela skiten.
Jag förstår att det är moraliskt fel att lägga sig på det sätt som Wilmer tänkte göra, jag fattar det. Men samtidigt, det är en del av spelet och mm... Jag anser ändå att man ska kunna sätta knivar i ryggen och luras i ett program som detta. Det är ju ett fkng spel.
Hade Wilmer och dom vetat om förutsättningarna så hade dom ju gett allt i tävlingen. Då hade Ken kunnat ge sin immunitet till Els-Marie...
Jag vet inte om produktionen tyckte synd om Emilio... eller vill ha spänning... Jag tror det är det sistnämnda och därför gör man dessa patetiska twister.
Jag har egentligen inga starka åsikter om deltagarna i år, de är ganska bleka. Han Ken känns dock svår och lite elak, påminner starkt om tidigare bögarna som varit med. Helt seriöst, det var ju han latino (Christoffer?) förra året som kallade Amanda för en fitta och tidigare var det en som hette Ragnar som också var riktigt svår.
Samtidigt så är jag medveten om att man bara får se begränsade delar och att produktionen har en vilja att vinkla saker och ting. Ken är kanske en trevlig kille, innerst inne.
Jag vet inte men jag gillar att Els-Marie är aktiv och försöker forma en pakt. Såna starka kvinnor som vågar ta för sig behövs ju i program som dessa.
Det kan fakiskt bli en små-intressant sammanslagning. Det jag hoppas är att det inte blir en "stor pakt" som går på någon svag individ, så har det varit de två tidigare säsongerna. Mår dåligt i hjärtat av hur Helene behandlades av han pundaren.
Men vi får väl se...
Verkar som om Charlie gjort något efersom petra skulle snacka med honom nästa vecka... undra vad som hade hänt...
Jag förstår vad du menar och håller med till en viss del. Men samtidigt så är ju frågan vad en värdig vinnare är. Vissa tycker att någon äventyrare är värdig pga det. Andra anser att den som spelar det psykologiska spelet bäst, samt att några tycker att den starkaste personen är värdig. Även att de som paktat fram sig till vinst.
Twister tycker jag personligen om, så länge det inte blir förmycket och hela tiden eller för förutsägbart.
Ja det ska bli spännande med sammanslagningen.. se vilka som sluter upp med vem och jag tycker som du, att hoppas på att det inte blir en "alla mot en" situation.