2023-11-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Sidan 10 i stämningsansökan.
Under punkt 11.
Där står det.
Tack hittade nu.
Citera
2023-11-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
FY I HELVETTE. Kan vara bland den värsta stämningsansökan jag tagit del av. Ren jövla tortyr! Hoppas dessa föräldrar får lida resten av sina liv.

Samma. Fruktansvärd läsning.
Citera
2023-11-12, 11:05
Medlem
Kvittervittras avatar
Om man vet med sig att man inte orkat/hunnit/har läsförmåga att läsa HELA häktningsframställan så kanske man ska avvakta med att ifrågasätt vad personer som har orkat/hunnit/har läsförmåga skriver angående innehållet i dokumentet. Det tar ju fokus från viktiga saker i tråden när många av inläggen handlar om att ifrågasätta saker som faktiskt redan finns vitt på svart att själv läsa. Tack på förhand.
Citera
2023-11-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Om man vet med sig att man inte orkat/hunnit/har läsförmåga att läsa HELA häktningsframställan så kanske man ska avvakta med att ifrågasätt vad personer som har orkat/hunnit/har läsförmåga skriver angående innehållet i dokumentet. Det tar ju fokus från viktiga saker i tråden när många av inläggen handlar om att ifrågasätta saker som faktiskt redan finns vitt på svart att själv läsa. Tack på förhand.

Du menar stämningsansökan antar jag, och jag håller med dig. Dessa personer får det tufft men flera tusen sidor FUP sen.
Citera
2023-11-12, 12:05
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Du menar stämningsansökan antar jag, och jag håller med dig. Dessa personer får det tufft men flera tusen sidor FUP sen.

Ja precis, stämningsansökan menar jag ju! 🤭
Citera
2023-11-12, 12:54
Medlem
Jag undrar verkligen hur tex förskolan och omgivningen har kunnat missat det här? Två olika frakturer i armarna, dessa frätskador av blöjan? Den kraftiga långsamma svält osv. Hur är det möjligt liksom.
Citera
2023-11-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Jag undrar verkligen hur tex förskolan och omgivningen har kunnat missat det här? Två olika frakturer i armarna, dessa frätskador av blöjan? Den kraftiga långsamma svält osv. Hur är det möjligt liksom.
I listan på de vittnen de förhört var det dåligt med vittnen från förskola och de få därifrån sa att hon sällan var där och dessutom få timmar åt gången , så hon var nog hemma när skadorna var tydliga
Citera
2023-11-12, 15:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Jag hoppas inte de maskar sönder fupen, ingen idé att göra det då de inte ens maskat stämningsansökan.
Barnens namnamendas. Gör de som med Amandas och Pontus fup kommer det vara hemskt att läsa.
Citera
2023-11-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I listan på de vittnen de förhört var det dåligt med vittnen från förskola och de få därifrån sa att hon sällan var där och dessutom få timmar åt gången , så hon var nog hemma när skadorna var tydliga
Från och med augusti förra året gick hon i skolan och hade skolplikt. Men var trots det knappt i skolan under höstterminen.
Citera
2023-11-13, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Från och med augusti förra året gick hon i skolan och hade skolplikt. Men var trots det knappt i skolan under höstterminen.

Ja, det är väldigt konstigt. Min son var väldigt sjuk under förra hösten då han skulle börja förskoleklass, vi fick åka fram och tillbaks veckovis för behandling till sjukhus och kliniker en bra bit från var vi bor.
Under den tiden var skolan han går i väldigt engagerad och vi höll tät kontakt. Hans frånvaro var inget som bara bagatelliserades bort eller så. Ibland hälsade till och med någon av hans fröknar på honom på sjukhuset.
Känns inte som vi hade kunnat mörka någon frånvaro.
Citera
2023-11-13, 08:21
Medlem
Mullrets avatar
Vad kan straffet bli för dessa idioter till föräldrar? Vågar man hoppas på 16 år eller mer…
Citera
2023-11-13, 10:24
Medlem
Hur lång tid kan det ta tills fupen kommer ut tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in