2023-11-12, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Oj du, detta har jag funderat på i många år. Hur kan barnen ta Tom Hagens parti när han tvingat henne
att vara gift med honom annars får hon ingenting.

Barnen har vetat detta länge..

Att ektepakten är signert under tvang borde få barnen att vända ryggen honom ryggen. Men de struntar i sin mor bara de själv får pengarna en dag.

De vet hvem som står bak og hvorfor er min spekulasjon.
Citera
2023-11-12, 02:36
Medlem
Kom plutselig på at det er vel samme prosedyre for tinglysing av ektepakter som det er for tinglysing av heftelser på fast eiendom, bil, osv.

Dvs at originaldokumentet blir stemplet med tingslysningsdato og løpenr eller lignende, og returnert til den som sendte inn dokumentet for tinglysing.

I Tom Hagens tilfelle ble kanskje originaldokumentene returnert til advokat Bjørn Brodwall. Eller Tom Hagen selv. Helst det siste, kanskje.

Brønnøysundregistrene har tilgjengelig informasjon og egen veileder for Hvordan tinglyse ektepakt.
Ektepakter skal tinglysast i Ektepaktregisteret i Brønnøysund. Ei ektepakt som inneber heimelsovergang til eigedom kan også tinglysast i grunnboka. Dersom heimelsovergangen er ei gåve, må ho tinglysast i både ektepaktregisteret og grunnboka for å få rettsvern.
Lurer på om alle formaliteter er i orden med disse eiendommene hun liksom fikk overført til seg. Slik at disposisjonene i ektepaktene har hatt rettsvern.

Det koster jo penger å tinglyse. Ektepaktene var jo kun ment for å lure og svindle Anne-Elisabeth.

Jeg kjenner jeg blir sint av å tenke på hva Anne-Elisabeth ble utsatt for.
Citera
2023-11-12, 03:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Det er vanskelig å se grenselandet her mellom dine justispolitiske eventuelle ønsker, praksis, lovgivning og fri fantasi.

Om man legger til sakens magiske svusj, Kihle som forsvant, Holden som i dag klikker, samt armer og bein, blir man fort forledet/ feilinformert her uten referanser til noe utover iver og ønske.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uttalelser tatt fra avhør av Bjørn Brodwall, er uklart og rart formulert.
Blant annet har advokaten som hjalp ekteparet med avtalen i 1987 og skrev under som vitne, forklart at han aldri ville gått med på å skrive en ektepakt som den Hagen-paret inngikk i 1993.

Advokaten «synes det er ubekvemt å se ektepakten», ifølge avhørsrapporten.
Tipper det er Bjørn Brodwall som skammer seg over å ha skrevet ektepaktene. Han vil rett og slett ikke innrømme hva han har gjort.

Kan det tenkes at også Kihle har begynt å innse at han har latt seg manipulere
av TH, i likhet med Brodwall? At han også synes dette er "ubekvemt".
Citera
2023-11-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det må det være for dem hun virkelig betydde noe for.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uttalelser tatt fra avhør av Bjørn Brodwall, er uklart og rart formulert.
Blant annet har advokaten som hjalp ekteparet med avtalen i 1987 og skrev under som vitne, forklart at han aldri ville gått med på å skrive en ektepakt som den Hagen-paret inngikk i 1993.

Advokaten «synes det er ubekvemt å se ektepakten», ifølge avhørsrapporten.
Tipper det er Bjørn Brodwall som skammer seg over å ha skrevet ektepaktene. Han vil rett og slett ikke innrømme hva han har gjort.
den skal signeres av aeh samtidig med bb som vitne. Var bb da vitne til denne tvangen? En ble ettersignert av vitner. Aeh må uansett være til stede. Mulig hun ble truet før signatur. Turte ikke protestere da bb var til stede. Hvem vet.
Citera
2023-11-12, 10:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Dette blir for dumt . Forsåvidt riktig at jeg ikke har ambisjoner om at jeg skal klare å finne svaret. Så høye tanker har jeg ikke om meg selv. Jeg holder fast på det at politiet ikke vet hvem som er GM.

Politiet vet mye om TH ja og de har sterke mistanker mot TH, men de vet jo ikke enda.

Nei, jeg er ikke her for å beskytte noen som helst. Det er mye som taler mot TH nå. Jeg håper TH blir tatt hvis han er skyldig. Det er veldig viktig at saken blir løst for hvis han er uskyldig er det en forferdelig anklage å ha hengende over seg . Det siste har jeg vært opptatt av . Det er så mange som er bombastiske her. Det har vært nok av justismord nå.

Hvis Brøske sa at det ikke har vært ukjente GM i huset, så betyr det at GM er kjent for dem, det er ikke noe å bruke så mye tid på.

Mange ting som taler imot TH nå sier du, ja, det er vel slik at når det er nok antall indisier og bevis, så blir det fellende dom.

Jeg tror jeg har spurt før, og må nesten spørre igjen, siden du sier at det er mange ting som imot TH; finnes det noe som taler for THs uskyld?

Tror ikke du skal bekymre deg for noe justismord. For i de aller aller fleste drapssaker der en kone blir drept, så er det som regel alltid ektemannen, og så er det som regel slik at drapet skjer i forbindelse med skilsmisse og at ektemannen er psykopat. Her ser vi tegn på begge deler, at Anne ville skille seg, og at TH er psykopat. I tillegg kommer han med en rekke løgner og villedninger, og som til slutt ender med at han nekter å forklare seg.
TH kommer til å bli tiltalt og satt i fengsel, selv om det mangler et lik.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-11-12 kl. 10:48.
Citera
2023-11-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvis Brøske sa at det ikke har vært ukjente GM i huset, så betyr det at GM er kjent for dem, det er ikke noe å bruke så mye tid på.

Mange ting som taler imot TH nå sier du, ja, det er vel slik at når det er nok antall indisier og bevis, så blir det fellende dom.

Jeg tror jeg har spurt før, og må nesten spørre igjen, siden du sier at det er mange ting som imot TH; finnes det noe som taler for THs uskyld?

Tror ikke du skal bekymre deg for noe justismord. For i de aller aller fleste drapssaker der en kone blir drept, så er det som regel alltid ektemannen, og så er det som regel slik at drapet skjer i forbindelse med skilsmisse og at ektemannen er psykopat. Her ser vi tegn på begge deler, at Anne ville skille seg, og at TH er psykopat. I tillegg kommer han med en rekke løgner og villedninger, og som til slutt ender med at han nekter å forklare seg.
TH kommer til å bli tiltalt og satt i fengsel, selv om det mangler et lik.

Det er mange ting i denne saken som er uforståelig.
AEH hadde skrevet til en venninne at TH følte sorg og sinne etter 49 år bortkastet. Det tyder jo på at hun hadde fortalt TH at hun ville skilles.

Men så drar hun plutselig på teater. Hvorfor velger hun å dra på teater med mannen hvis hun vil skilles? Hvorfor sier AEH til MB på morgenen at hun skal på hyttetur med ektemannen? Hvorfor ønsket hun denne hytteturen sammen med en mann hun ville skille seg fra ?

Hva slags rolle har dette ekteparet og hvilken rolle har MB ? De må ha en rolle i dette. Er de medhjelpere for TH eller de kanskje medhjelpere for AEH ?

Det er ikke naturlig å ville gå på teater eller dra på hyttetur med ektemannen , hvis hun var på vei til å skille seg.
Citera
2023-11-12, 12:45
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan det tenkes at også Kihle har begynt å innse at han har latt seg manipulere
av TH, i likhet med Brodwall? At han også synes dette er "ubekvemt".

Kihle tilhører et shoddy advokatfirma på frogner i oslo.

Man kan lett lese seg frem til han som en aktør i detindre kjente og mindre vakre faktiske Norge.

Kihle ble valgt av Holden på vegne av TH som lojal og "villig", og dermed hadde TH kontroll på også barnas advokat.

Kihle oppgies å være ekspert på arv etc. Dermed kan barna ha blitt lurt til å tro på denne Kihle, følt trygghet med ham som advokat, fordi deres arve rettigheter dermed lå an til å ivaretaes på beste vis.

At TH via Kihle har hatt kontroll på barna og holdt dem der ved å "garantere" at "rådet" de fikk om Kihle, hvordan enn de valgte akkurat ham samlet alle tre, ville påse atningen ble lurt for arv etc i prosessen.

At man må se to viktige ting med Kihle.

- lav eller ingen moral
- arvespesialist

Dermed kan falsk trygghet serveres barna.

Det er nesten rart ikke saken har eksplodert i noen sivile søksmål feks fra barna eller andre, tatt i betraktning hvor steintøff virkeligheten er i denne sak.
Citera
2023-11-12, 13:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
AEH hadde skrevet til en venninne at TH følte sorg og sinne etter 49 år bortkastet. Det tyder jo på at hun hadde fortalt TH at hun ville skilles.

Men så drar hun plutselig på teater. Hvorfor velger hun å dra på teater med mannen hvis hun vil skilles? Hvorfor sier AEH til MB på morgenen at hun skal på hyttetur med ektemannen? Hvorfor ønsket hun denne hytteturen sammen med en mann hun ville skille seg fra ?

Hva slags rolle har dette ekteparet og hvilken rolle har MB ? De må ha en rolle i dette. Er de medhjelpere for TH eller de kanskje medhjelpere for AEH ?

Det er ikke naturlig å ville gå på teater eller dra på hyttetur med ektemannen , hvis hun var på vei til å skille seg.

At ting er uforståelig for deg, betyr ikke at det taler for THs uskyld, hvis det er det du prøver å si.

Nei, det tyder det ikke på. Han kan ha sagt det samme i 2015 også, at 46 års ekteskap er bortkastet.

Janne Jemtland dro også på en fest sammen med Svein samme kveld, men det betyr ikke at det var noe hun likte. Vitner hadde beskrevet Svein som at han var mørk i blikket.
På dette tidspunktet var det kommet fram at hun ville skilles.
Tror du at det var Anne som var initiativtaker til hytteturen?
Kan ikke se noen plass at det står at dette var noe som hun ønsket, og jeg vet ikke hvor du tar det ifra heller.
Kan det tenkes at hun var med på teateret for at TH ikke skulle fatte mistanke om at hun ville skilles?
Hvorfor må ekteparet fra teaterkvelden, samt MB, ha en rolle?
Og på hvilken måte kan det tenkes at disse skulle ha hjulpet AE med hva?
Citera
2023-11-12, 13:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det tyder jo på at hun hadde fortalt TH at hun ville skilles.

Du mener at TH visste at AE skulle skille seg, så da mener du også at TH sitter å lyver eller spiller dum når han i NRK-intervjuet sier; "Det visste jeg ikke noe om, det har dem finni oppi et skrin eller en skuff"
Tror du hun ville skilles? "nei, det tror jeg ikke, da ville a gjort det"
sa han.
Citera
2023-11-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
den skal signeres av aeh samtidig med bb som vitne. Var bb da vitne til denne tvangen? En ble ettersignert av vitner. Aeh må uansett være til stede. Mulig hun ble truet før signatur. Turte ikke protestere da bb var til stede. Hvem vet.

I og med at datteren hadde en ny versjon ektepakt som var signert av AE og TH men uten vitner så sier det meg at det kanskje var vanlig praksis å jukse med vitnene.
Citera
2023-11-12, 14:47
Medlem
Citat:

Hva slags rolle har dette ekteparet og hvilken rolle har MB ? De må ha en rolle i detteEr de medhjelpere for TH eller de kanskje medhjelpere for AEH ?

Nei det må de ikke, hverken som THs medhjelpere eller hennes. De kan ha vært en del av livet som rullet på inntil drapet på Fru Hagen.

Livet forut for en skilsmisse kan i de fleste hjem foregå ganske så sivilisert. Ikke at det gjorde det i dette tilfellet da. TH og vattnissene drev mest sannsynlig aktivt å planla et drap på henne fingert som en kidnapping. Da er det selvfølgelig en fordel å, i størst mulig grad, opptre som om ingenting er på trappene. Ikke bidra til noe som skaper mistanke om noe hos offeret.
Og offeret, som visstnok stod ovenfor en vanskelig avgjørelse i følge vitner, tok selvfølgelig den tiden hun trengte for å gjøre det hun var i behov av aktive forberedelser og sortere hodet rundt dette valget. Slik blir man caught off guard når noen plutselig entrer hjemmet ditt en helt vanlig hverdag med onde hensikter.

Men siden du mener de ha en rolle i dette så har du sikkert gjort deg opp noen tanker om hvilke roller og hvorfor de skulle ha medvirket i noe rundt dette, da enten til fordel for TH eller henne?
Senast redigerad av Kokadu 2023-11-12 kl. 14:50. Anledning: Rette
Citera
2023-11-12, 15:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
...

Men siden du mener de ha en rolle i dette så har du sikkert gjort deg opp noen tanker om hvilke roller og hvorfor de skulle ha medvirket i noe rundt dette, da enten til fordel for TH eller henne?

På gården til MB er det ihvertfall ikke noe drift av storfe som igjen gir kumøkk.
De har ifølge kilde, 9 hester der inkl. travhesten Tribute.
Ser man på satellittbilder så ser man at det ikke er noe som tyder på at det finnes kyr der.
Ingen silo, traktor, forhøster, spredevogn for gjødsel og annet slikt utstyr. Man kan på satellittbilde se 3 hester som beiter på åpent jorde. Og man kan se 12 hvite høyballer samt hestehenger og trekkvogn til denne. Men klart, hun kan ha venner i området som har kyr på gården, men det blir jo spekulasjoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in