2023-11-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Var GM så full av kumøkk at han måtte ta seg et bad...?
teh?
Citera
2023-11-11, 16:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg er ikke så opptatt av hvor han må sone. Det jeg er opptatt av er at TH må straffes hardt og sone hvis han er skyldig. Det høres ut som du tror jeg mener noen annet.

Så jeg gjentar. Jeg håper den skyldige blitt tatt og at vi slipper å vente i 5 nye år på et svar.

Jaja, og med det så oppfatter jeg det som at du mener at TH kan stå bak.
Syntes du skreiv at han ikke kunne være skyldig siden det hadde gått så lang tid..
Citera
2023-11-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvem er hun der da?
motiv? mb sikrer datter etter pengeløfter fra th?
Citera
2023-11-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Anne-Elisabeth ble av sin lege oppfordrer til å kontakte advokat.

Det fremgår av Anne-Elisabeth Hagens helsejournal, som politiet har brukt til å underbygge mistanken mot Tom Hagen.

Overfor legen uttrykker Anne-Elisabeth Hagen frustrasjon rundt ekteskapet sitt.

I den forbindelse nevner hun at ektemannen «har særeie på alt hjemme» fordi «han tvang henne» til å skrive under på det, ifølge TV 2s opplysninger.

Dokumentet, som politiet besitter, er datert i 2002, altså 16 år før hun forsvant fra sitt hjem på Lørenskog i 2018.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lege-radet-anne-elisabeth-hagen-til-a-soke-advokathjelp/16183368/

MAO intet nytt, bortsett fra at nå får TT dokumentasjon for det de hele tiden har benektet.
Citera
2023-11-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
For å få til en operasjon som denne, er man nesten avhengig av å ha et ko/sambandssentral, ideelt sett på en 3. adresse.

Det kan tenkes at boligen til eldstedatter fungerte som dette og at de kommuniserte med walkie-talkie for å ha kontakt med S4, Futurum og sønnens hus. All kommunikasjon utover AE’s mobil, som ble brukt til å gi TH alibi, måtte skje uten å avsette digitale spor. Da er en walkie-talkie/jaktradio mulig å bruke.

Det samme sambandet ble trolig brukt da TH ga signal til bilen ved andebrygga da AE avsluttet samtalen med MB kl 0856.

Edit: I luftlinje ligger adressen til eldstedatter midt mellom Futurum og S4, ideell som KO/sambandssentral.
ektemannen stakk av. Mistenkte han kona?
Citera
2023-11-11, 17:23
Medlem
Det er merkelig at barna kritiserer opplysningene om at ektepakten ble signert under tvang.

Skjønner de ikke hvor kyniske de framstår når de bidrar til å dekke over for sin far.

Hvor råtten kan man bli egentlig, ser ut som de er sin far av dage hele bunten.
Citera
2023-11-11, 17:24
Medlem
Som flere allerede har kommentert, Tom Hagens advokater som forsvarer ektepaktene i dagens artikkel i tv2.no; Lege rådet Anne-Elisabeth Hagen til å søke advokathjelp, fremfører et forsvar som er løsrevet fra realitetene i saken.

Et forsvar som er konstruert ut fra behovet for å fremstille Tom Hagen i et best mulig lys, samtidig som advokatene forsøker å unngå å fremsette rene løgner. Ved å foreta omskrivninger som de ikke har belegg for. Ved å ta utgangspunkt i antatte problemstillinger som ikke baserer seg på de faktiske forhold i denne saken.

Akkurat i dag burde de ha latt være å kommentere. Men, det er vel sjefen som bestemmer. Det ser ut som om Tom Hagen har krevd valuta for advokathonorarene han betaler i dag.

Ja, for jeg håper virkelig at Tom Hagen må betale advokathonorarene sine selv.

Det ville være trist om offentlig oppnevnte advokater; advokater som lønnes av Staten, av våre skatteinnbetalinger, av deg og meg; skulle motta penger fra våre felles velferdsmidler for å fremføre en tilsløring av de langvarige og grusomme maktovergrepene Anne-Elisabeth var utsatt for.

Offentlig oppnevnte forsvarsadvokater skal jobbe for å få frem sannheten. Klienten skal få beskjed om å forklare seg sannferdig overfor politiet. Og det er sannheten om de faktiske forholdene som skal legge grunnlag for hvordan forsvarsadvokaten best skal ivareta klientens interesser.

Edit.
Ingenting av det forsvarsadvokatene skriver, endrer det enkle faktum at Anne-Elisabeth har rett til halvparten av felleseiet.

Glemte det viktigste.
Senast redigerad av kornblomst 2023-11-11 kl. 17:46. Anledning: Edit.
Citera
2023-11-11, 17:42
Medlem
Men noen juger her. Enten så juger BB eller så har TH forfalsket hans brevpapirer og underskrift på ektepakten.
Citera
2023-11-11, 17:50
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Som flere allerede har kommentert, Tom Hagens advokater som forsvarer ektepaktene i dagens artikkel i tv2.no; Lege rådet Anne-Elisabeth Hagen til å søke advokathjelp, fremfører et forsvar som er løsrevet fra realitetene i saken.

Et forsvar som er konstruert ut fra behovet for å fremstille Tom Hagen i et best mulig lys, samtidig som advokatene forsøker å unngå å fremsette rene løgner. Ved å foreta omskrivninger som de ikke har belegg for. Ved å ta utgangspunkt i antatte problemstillinger som ikke baserer seg på de faktiske forhold i denne saken.

Akkurat i dag burde de ha latt være å kommentere. Men, det er vel sjefen som bestemmer. Det ser ut som om Tom Hagen har krevd valuta for advokathonorarene han betaler i dag.

Ja, for jeg håper virkelig at Tom Hagen må betale advokathonorarene sine selv.

Det ville være trist om offentlig oppnevnte advokater; advokater som lønnes av Staten, av våre skatteinnbetalinger, av deg og meg; skulle motta penger fra våre felles velferdsmidler for å fremføre en tilsløring av de langvarige og grusomme maktovergrepene Anne-Elisabeth var utsatt for.

Offentlig oppnevnte forsvarsadvokater skal jobbe for å få frem sannheten. Klienten skal få beskjed om å forklare seg sannferdig overfor politiet. Og det er sannheten om de faktiske forholdene som skal legge grunnlag for hvordan forsvarsadvokaten best skal ivareta klientens interesser.

Det er vanskelig å se grenselandet her mellom dine justispolitiske eventuelle ønsker, praksis, lovgivning og fri fantasi.

Om man legger til sakens magiske svusj, Kihle som forsvant, Holden som i dag klikker, samt armer og bein, blir man fort forledet/ feilinformert her uten referanser til noe utover iver og ønske.
Citera
2023-11-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Men noen juger her. Enten så juger BB eller så har TH forfalsket hans brevpapirer og underskrift på ektepakten.

Uttalelser tatt fra avhør av Bjørn Brodwall, er uklart og rart formulert.
Blant annet har advokaten som hjalp ekteparet med avtalen i 1987 og skrev under som vitne, forklart at han aldri ville gått med på å skrive en ektepakt som den Hagen-paret inngikk i 1993.

Advokaten «synes det er ubekvemt å se ektepakten», ifølge avhørsrapporten.
Tipper det er Bjørn Brodwall som skammer seg over å ha skrevet ektepaktene. Han vil rett og slett ikke innrømme hva han har gjort.
Citera
2023-11-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uttalelser tatt fra avhør av Bjørn Brodwall, er uklart og rart formulert.
Blant annet har advokaten som hjalp ekteparet med avtalen i 1987 og skrev under som vitne, forklart at han aldri ville gått med på å skrive en ektepakt som den Hagen-paret inngikk i 1993.

Advokaten «synes det er ubekvemt å se ektepakten», ifølge avhørsrapporten.
Tipper det er Bjørn Brodwall som skammer seg over å ha skrevet ektepaktene. Han vil rett og slett ikke innrømme hva han har gjort.

Nettopp, han hadde aldri regnet med at den ville bli omtalt i media.
Citera
2023-11-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Det er vanskelig å se grenselandet her mellom dine justispolitiske eventuelle ønsker, praksis, lovgivning og fri fantasi.

Om man legger til sakens magiske svusj, Kihle som forsvant, Holden som i dag klikker, samt armer og bein, blir man fort forledet/ feilinformert her uten referanser til noe utover iver og ønske.

Det forsvarsadvokatene skriver er i realiteten det samme som jeg har hevdet, at Anne-Elisabeth har rett til halvparten av felleseiet, dvs halvparten av samlet formue for TH og AE.

Det vil bli tydlig hvis du skreller vekk omskrivningene og tåkeleggingen i advokatenes kommentarer.

Det er alltid realitetene som skal legges til grunn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in