2016-10-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirpiz
Jag hade ingen aning om de var så effektivt så de bedövar hela handen. Själv fick jag radar i ögonen en gång. Man blev rädd förstås när man var så liten. Spolade bort det såklart, men ändå, undrar ibland om det var därför man fick en del sämre syn som äldre.

Nåväl, kanske var det så att jag förväxlade de klorerade kolvätena med DEET, men samtidigt, jag har för mig att det var något med Kloro-... Hursomhelst, jag får titta efter när sommaren kommer. De gamla Radar-flaskorna står ju kvar där som dinosaurer, det finns inget bästföredatum så de håller ju i evigheter.

Klass 1 gifterna är ganska starka men dom som säljs i handeln är klass 3 och dom är ganska harmlösa, dock i ögat är nog ingen hit!! Dock kikade jag på dom verksamma ämnena genom ett register och det finns en äldre version av Radar som innehåller hydrerad petroleumnafta, tillverkningsförbud 2008. Kan det vara en sån du har kanske ?
Citera
2016-10-29, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Klass 1 gifterna är ganska starka men dom som säljs i handeln är klass 3 och dom är ganska harmlösa, dock i ögat är nog ingen hit!! Dock kikade jag på dom verksamma ämnena genom ett register och det finns en äldre version av Radar som innehåller hydrerad petroleumnafta, tillverkningsförbud 2008. Kan det vara en sån du har kanske ?

Ja, kanske. Alla de flaskor som jag tänker på måste vara från 80-talets början. Vi har inte använt dem nästan någonting så de bara består år efter år. Det blir som museiföremål till sist.
Citera
2016-12-23, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Hur gick det? Tänkte också köpa den, men har också katt

För mig gick det bra, jag sprutade radar i ena rummet, stängde dörren sen hade öppet fönster, tejpade inte igen dörrlisterna, men katten fick inte vara inne i rummet på 2 dagar i fall att.
Citera
2017-02-19, 05:49
Bannlyst
Jag har sprutat radar i mitt rum,visst en ganska stark luft, men brukar spruta längst listerna i mitt rum, sedan öppnar jag fönstret och stänger dörren i 45 min-2h . När jag kommer tillbaka är den starkaste lukten borta.. jag har inte fått några symtom ännu, så antar att det inte är speciellt farligt.. tror mer de är farligt att spruta sprayen i munnen, eller något.

Kör sprayen någon gång i månaden, har minskat rejält med silverfiskar men när man inte kört sprayen på ett tag så kan man se några rackare, och då är de bara köra igen. Tyvärr kan jag inte köra sprayen i övriga delar av huset pga katt..
Citera
2023-08-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirpiz
Jag hade ingen aning om de var så effektivt så de bedövar hela handen. Själv fick jag radar i ögonen en gång. Man blev rädd förstås när man var så liten. Spolade bort det såklart, men ändå, undrar ibland om det var därför man fick en del sämre syn som äldre.

Nåväl, kanske var det så att jag förväxlade de klorerade kolvätena med DEET, men samtidigt, jag har för mig att det var något med Kloro-... Hursomhelst, jag får titta efter när sommaren kommer. De gamla Radar-flaskorna står ju kvar där som dinosaurer, det finns inget bästföredatum så de håller ju i evigheter.
Oki, men vill bli av med en irriterande husfluga. Den är äcklig, vill inte lämna bostaden trots öppna dörrar.
Citera
2023-11-12, 03:22
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Min far sprutade ner hela sin lägenhet i sommras, och lade sig för att sova, utan att vädra.
Än märker vi inga skador...

15 år senare... fortfarande inga bieffekter?
Citera
2023-11-12, 07:28
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Radarsprej är dödligt giftigt för katter så jag föreställer mig att det inte är så jävla nyttigt för människor heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
15 år senare... fortfarande inga bieffekter?
Vi fortsätter att bumpa tråden!

Nej, mitt intryck att det inte är farligt för däggdjur i normala doser, de doser som dödar insekter så effektivt.
Citera
2024-09-07, 17:24
Medlem
Nån som sitter på ett par flaskor av den gamla effektiva sorten att sälja?
Pm
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in