2023-11-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Johanna Kull, horan som fått sitt jobb för att hon är kvinna och söt med smink?
Ska nu grina över att fler kvinnor måste bli chefer för deras kön och inte kompetens..
Räcker det inte med deras FEMInvest där de utesluter män?

I alla de bolagen jag varit involverade i är majoriteten av kvinnor både teamledare och underchefer, fåtalet är män. Varför lyfter ingen det? Varför handplockar man?
När man börjar kalla kvinnor "hora" för att man inte håller med om deras åsikter så vet man att man är en loser.
Citera
2023-11-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, hon företräder inte Avanza när hon skriver på sitt privata konto. Inte för att det spelar någon roll, men som hållbarhetsansvarig jobbar hon rimligtvis med miljöfrågor, inte inkomstskillnader.

Om twitter-kontot hade tillhört Avanza på något sätt så hade situationen varit helt annorlunda. Om du jobbar på lagret på Elgiganten och skriver på Facebook att du vill minska invandringen så har det inget med Elgiganten att göra, och någon som skulle bojkotta Elgiganten på grund av det vore dum i huvudet.

Ja, men man måste få ha, och sprida, dumma åsikter privat.

"Hållbarhetsansvarig på
@avanzabank
Om sparande, grön megatrend & annat. Höga berg, torr snö & sjörapporten på radio gör mig snäll. Twittrar som privatperson.
Stockholm, Sverige blogg.avanza.se/avanza"

Avanza hit och dit, men skriver inte för Avanza.
Snacka om dubbel bokföring.... refererar till bolaget men vill friskriva bolaget ansvar för sina texter som rör jobbet.
Fult!

Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Flyttade mina pengar från Nordnet efter deras kampanjarbete mot SD och kommer inte komma tillbaka.

(FB) Nordnet kampanjar mot SD
Ägarna Dinkelspiel är judar som inte gillar nassar.
Mustafa går bättre hos Nordnet.
Citera
2023-11-12, 00:29
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Flyttade mina pengar från Nordnet efter deras kampanjarbete mot SD och kommer inte komma tillbaka.

(FB) Nordnet kampanjar mot SD

Då är det som att tvingas att välja mellan pest eller kolera angående Avanza och Nordnet; den ene vill ha massinvandring och den andre är rabiat feminist.

Finns det något annat alternativ än just Avanza eller Nordnet? Hade gärna supportat en mindre bank som inte väljer att pusha för de senaste vänsternarrativen.
Citera
2023-11-12, 00:41
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Hon presenterade fakta och statistik, blev bemött med hot och hat.
Det räcker för mig för att veta vems sida jag står på!

Så vad är problemet? Inte en enda gång har någon bemödat sig att förklara vad problemet är om nu hennes siffror stämmer.
Citera
2023-11-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Så vad är problemet? Inte en enda gång har någon bemödat sig att förklara vad problemet är om nu hennes siffror stämmer.

Då har du läst dåligt för det har jag och andra svarat på flera gånger.
Citera
2023-11-12, 01:37
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Vad är ditt problem? Män är mer intresserade av sånt här än kvinnor helt enkelt.
Hur är det feministpropaganda i din värld?

Citat:
Har du problem med läsförståelsen? Jag har inga som helst problem med att män i större utsträckning än kvinnor pysslar med aktier och fonder. Det är Johanna som uppenbart tycker att det skaver.

Vi lever i en tid präglad av kulturmarxism. Det ska vara jämställt över allt. Föräldraledigheten ska splittas 50/50, för få kvinnor jobbar som grävmaskinister, för få kvinnor i styrelser, för många svenskar håller på med orientering (ja, SVT gjorde ett reportage om orientering och påpekade att det inte var många babbar som orienterade).

Vi får aldrig veta varför det är bra att kvinnor ska köra grävmaskin eller varför fler kvinnor ska sitta i börsstyrelser. Det enda vi vet är att det ska blir fler kvinnor. Och exakt samma mönster ser vi överallt. Det är för många svenska män som gör X, för få kvinnor eller icke-vita är med och det ska ändras.

Precis, skillnader är inte samma sak som orättvisa. Eller jo ibland. Sopgubbar är nästan alltid män och det hade varit mer rättvist om 50 % var kvinnor.
Även om datan stämmer så är skillnaden mellan den generella feministen och den intelligenta invånaren att den senare förstår att det är en multifaktoriell analys och att skillnader mellan grupper inte behöver bero på diskriminering. NBA-spelare får t. ex spela proffsbasket mycket oftare än lantbrukare från Värmland, men skillnaden beror inte på orättvis särbehandling.
Kommenterar inte fallet eller damen ifråga.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-11-12 kl. 01:50.
Citera
2023-11-12, 01:38
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:

Det underförstådda är väl att feminister tror att det handlar om diskriminering. Alla skillnader mellan grupper förstås som diskriminering. Eller nej, om det i någon kontext förekommer fler kvinnliga chefer med högre löner (vilket det gör exempelvis inom delar av offentlig sektor) så handlar skillnaden om female empowerment. Kommenterar inte fallet eller damen ifråga.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-11-12 kl. 01:50.
Citera
2023-11-12, 08:41
Medlem
Citat:
När man börjar kalla kvinnor "hora" för att man inte håller med om deras åsikter så vet man att man är en loser.

När man man har fått sitt jobb för sitt kön och förespråkar sedan att personer ska få chefsroller pga kön så vet man att man är en hora.

Varför jämför hon inte åldrarna till exempel?
Varför är enbart KÖN relevant?
Citera
2023-11-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
"Hållbarhetsansvarig på
@avanzabank
Om sparande, grön megatrend & annat. Höga berg, torr snö & sjörapporten på radio gör mig snäll. Twittrar som privatperson.
Stockholm, Sverige blogg.avanza.se/avanza"

Avanza hit och dit, men skriver inte för Avanza.
Snacka om dubbel bokföring.... refererar till bolaget men vill friskriva bolaget ansvar för sina texter som rör jobbet.
Fult!

Ägarna Dinkelspiel är judar som inte gillar nassar.
Mustafa går bättre hos Nordnet.
Det är väldigt många som skriver i sin profil vad de kobbar med, det är en rätt viktig del av identiteten. Det innebär givetvis inte att man uttalar sig i arbetsgivarens namn. Då skulle man använt ett officiellt Avanza-konto. Precis som på facebook och linkedin, där i princip alla har sin arbetsgivare i profilen.
Citera
2023-11-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
När man man har fått sitt jobb för sitt kön och förespråkar sedan att personer ska få chefsroller pga kön så vet man att man är en hora.

Varför jämför hon inte åldrarna till exempel?
Varför är enbart KÖN relevant?
Nu vet ju inte du varför hon fick jobbet, och vad jag vet så förespråkar hon inte kvotering av chefer. Men även om hon gör det så innebär det ju bara att hon är förvirrad, kanske korkad.

Det är BARA blattar och WT som kallar folk för hora överhuvudtaget, vilken grupp tillhör du?
Citera
2023-11-12, 10:12
Medlem
Citat:
Det är väldigt många som skriver i sin profil vad de kobbar med, det är en rätt viktig del av identiteten. Det innebär givetvis inte att man uttalar sig i arbetsgivarens namn. Då skulle man använt ett officiellt Avanza-konto. Precis som på facebook och linkedin, där i princip alla har sin arbetsgivare i profilen.

Jo när man har en så hög befattning och skriver om det befattningen omfattar samt dessutom anger att man har denna befattning då går det inte att hävda att det är privat. Avanza har dessutom varit inne och kommenterat hennes inlägg och sagt att de inte har något problem med detta.
Citera
2023-11-12, 10:16
Medlem
Citat:
Nu vet ju inte du varför hon fick jobbet, och vad jag vet så förespråkar hon inte kvotering av chefer. Men även om hon gör det så innebär det ju bara att hon är förvirrad, kanske korkad.

Det är BARA blattar och WT som kallar folk för hora överhuvudtaget, vilken grupp tillhör du?

Du kan inte ens förklara vad hon för på Avanza samtidigt som du påstår att hon inte fick hennes jobb pga hennes kön

Jag kallar folk vad jag vill, vad ska du göra åt saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in