Citat:
Ursprungligen postat av
Fsv99
Hej flashback, jag ska försöka fatta mig kort.
Lite bakgrund:
Min pojkvän slog mig första gången knappt två månader in i relationen som började för ganska exakt 1 år sen. Jag blev oturligt nog gravid väldigt tidigt i relationen också. När han slagit och hotat flera gånger så polisanmäldes detta efter att det pågått några månader, men jag hade inga bevis förutom min historia och det blev nedlagt i princip dagen efter. Jag åkte då och bodde hos min mamma under tiden men blir alltid hotad eller övertalad tillbaka, men har fått bli hämtad dit igen flera gånger, det kan variera mellan att han är påväg till mig för att bränna ner min mammas hus eller slå ihjäl mig till att han ringer gruppsamtal mellan mig, honom och hans mamma där han står i skogen och ska hänga sig i ett träd. En av gångerna jag dragit därifrån skar han upp ena underarmen och fick åka in till psykakuten. Angående graviditeten velade jag otroligt mycket, hans ståndpunkt har varit att han är emot abort men låter mig bestämma i princip, men även där har det varierat mellan att han ska slå ihjäl mig om jag dödar hans barn till att han skrattar och säger att han hoppas jag får hoppa ner för en trappa som någon "hemmaabort" när jag sa att jag inte vet om jag kan få tid för abort innan det är försent. Jag bokade abort men då var det såklart inte det han ville längre, och jag fick inte gå på den bokade tiden. Han fortsatte slå och mordhota varvat med att han skulle ta sitt eget liv under hela graviditeten.
I nutid: sent i somras skaffade han jobb i Norge och drog dit, jag blev kvar i hans lägenhet som jag får betala för samtidigt som jag har kvar min egen bostadsrätt och hans hund är även kvar här. Mitt barn är en månad och han har varit hemma ca 1 månad för att vara närvarande under förlossningen. Fick vattenavgång under ett bråk där han slagit och hotat, och han har slagit några gånger efter vi kommit hem också. Nu har han åkt igen men innan han åkte var det nästan värre än någonsin. Han har stått med kniv och huggit mot mig (alltså inte försökt hugga utan hotat liksom), spottat mig i ansiktet, slagit, tagit stryptag, skallat och hotat. Allt utdraget under dagarna och nätterna måndag och tisdag denna vecka.
Hur lätt som helst att skita i honom nu när han är i ett helt annat land tänker man, men under dessa dagar gjorde han tydligt för mig att jag har fram till den 20 december på mig att också ta mig till Norge, annars åker han hit och slår ihjäl mig, bor jag på skyddat boende så kommer han hitta mig för det tog honom inte mer än 3 dagar att hitta sitt ex när hon var på skyddat och skulle han ändå inte få tag på mig ska han mörda min mamma, min syster och vårat barn.
Han slår med öppen hand och jag har inte haft mer än några få små blåmärken på kroppen. Jag hade tidigare inspelningar från samtal där han erkänner mycket, hotar m.m. Men den telefonen har han brutit sönder. Det jag har nu är en röstinspelning från veckan, tyvärr i slutet av bråket när det mesta har lagt sig, men där han säger att jag har några timmar på mig innan han slår ihjäl mig samt att man hör ett slag (vet inte hur det håller som bevis). Han har sumpat det hos frivården innan så hade det blivit något hade han säkert fått fängelse, men vad fan är det förutom en tillfällig lösning. Ska jag behöva evakuera mig och hela min familj eller ska jag åka till ett annat land och veta att det här bara kommer fortsätta i oändlighet? 😶 Rörig text och svårt att förklara omfattningen men men
Skulle kunna skriva en hel massa om dynamiken i en sån här relation och varför du reagerar som du gör... men jag orkar inte.
Vill dock säga att jag känner med dig.
Han gör fel, inte du. Han begår brott, inte du.
Gå aldrig mer tillbaka. Betala inte för hans lägenhet. Ring Länsstyrelsen om hunden, han kan ju inte bara dumpa den. Om han hotar med att ta sitt liv så låter du honom ta livet av sig. Hotar han dina närstående är det dina nära egen uppgift att försvara sig och anmäla.
Snälla du... Han kommer aldrig sluta!!! Du måste bort från honom. Du dör antingen av våldet eller av stressen det medför att ha en sån på dig.
Spara så mycket bevis du kan. Försök få skyddade personuppgifter och flytta. Alternativt så får du med dig så många du kan och hotar honom tillbaka. Kom också ihåg att du får försvara dig och barnet i nödvärn, slå tillbaka om du måste.
Detta är inte ditt fel! Lyssna INTE på patetiska förbannade småkryp som säger att du framkallar.