2023-11-08, 14:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, jeg vet ikke. En kriminell handling er alltid et resultat av både arv og miljø. Jeg ser et uheldig gen i flere ledd, fra far til sønn til sønn. Kombinert med et elendig oppvekstmiljø kan det være en dårlig kombinasjon som kan utløse mye.
Jeg har skjermdumpet kommentarer fra TEHs FB side om filmen American Psycho, som han senere har fjernet. Det er merkelig lesing, mildt sagt.
Kan det være for å hevne seg på både sin mor og sin far? Ved å drepe moren og anta at faren ville få skylden?

Det siste du skriver har jeg også tenkt. Men det virker samtidig veldig usannsynlig
at TEH kan ha regissert og gjennomført dette på egenhånd. Men jo, han kan jo ha
hatt et slikt motiv, selv om det er umulig for utenforstående å sette seg inn i.
Det er rett og slett for sykt.

Nysgjerrig på hva han skrev om American Psycho. Sjans å dele?
Citera
2023-11-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Dette er noen av de essensielle detaljene somTH har plantet i barnas hjerner siden 1994, det vil si i totalt 24 år av deres liv🧐

Hvor har du det fra? 🧐
Citera
2023-11-08, 17:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Hvor har du det fra? 🧐

Kan ikke si noe om hvilken grad TH har påvirket og evt. hjernevasket sine barn, men les
hva eldstedatteren sier om ektepaktene og sin mors status. Hun følger sin far i akkurat dette.
AE skulle ikke få noe dersom hun dro sin vei.
Citera
2023-11-08, 19:59
Medlem
Citat:
Jeg vet, og det holder🧐

For å vite dette, må du ha hatt et veldig nært forhold til AEH. Du utgir deg egentlig for å være en hun har betrodd seg til.

Jeg håper din samvittighet er ren. Snakker du usant, gjør du AEH en stor urett.
Etter hva som tidligere har kommet frem, hadde hun et nært og godt forhold til barna sine. Hun var svært opptatt av familien sin i følge venner.
Citera
2023-11-08, 20:12
Medlem
Hva tenker dere eldstedatteren til TH hadde å tjene på å være hjemme 31. oktober for over 5 år siden? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er mistenkelig. Men enig at det er noe veldig pussig med dette med sikkerhetsoffiseren.

Slik jeg forstår det tok hun kontakt med sikkerhetsoffiseren, selv om hun fikk sparsommelig med informasjon i en veldig kort samtale med TH. Det er pussig og kan virke mistenkelig.
Citera
2023-11-08, 22:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Hva tenker dere eldstedatteren til TH hadde å tjene på å være hjemme 31. oktober for over 5 år siden? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er mistenkelig.
For å få til en operasjon som denne, er man nesten avhengig av å ha et ko/sambandssentral, ideelt sett på en 3. adresse.

Det kan tenkes at boligen til eldstedatter fungerte som dette og at de kommuniserte med walkie-talkie for å ha kontakt med S4, Futurum og sønnens hus. All kommunikasjon utover AE’s mobil, som ble brukt til å gi TH alibi, måtte skje uten å avsette digitale spor. Da er en walkie-talkie/jaktradio mulig å bruke.

Det samme sambandet ble trolig brukt da TH ga signal til bilen ved andebrygga da AE avsluttet samtalen med MB kl 0856.

Edit: I luftlinje ligger adressen til eldstedatter midt mellom Futurum og S4, ideell som KO/sambandssentral.
Senast redigerad av Slettsnoken 2023-11-08 kl. 22:59.
Citera
2023-11-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
For å vite dette, må du ha hatt et veldig nært forhold til AEH. Du utgir deg egentlig for å være en hun har betrodd seg til.

Jeg håper din samvittighet er ren. Snakker du usant, gjør du AEH en stor urett.
Etter hva som tidligere har kommet frem, hadde hun et nært og godt forhold til barna sine. Hun var svært opptatt av familien sin i følge venner.

Min samvittighet er ren, og jeg lyver ikke. AEH var omsorgsfull og glad i alle rundt seg, i sterk motsetning til noen av sine aller nærmeste dessverre🧐
Citera
2023-11-08, 23:18
Medlem
Citat:
Min samvittighet er ren, og jeg lyver ikke. AEH var omsorgsfull og glad i alle rundt seg, i sterk motsetning til noen av sine aller nærmeste dessverre🧐

Så du tror barna kan være delaktige i drap ?
Citera
2023-11-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Så du tror barna kan være delaktige i drap ?

Det er mye som tyder på at barna nå beskytter sin far, og posisjonerer seg selv. Den manglende viljen til å delta i oppklaringen, samt stillheten som råder fra den kanten, går jo ikke akkurat i favør av å oppklare drapet på deres mor AEH. Det er også tydelige tegn på at TH sine såkalte alibier kan være påvirket av nære relasjoner. Jeg tror TH har utført drapet selv, men jeg har en sterk følelse av at noen av barna vet hva som har foregått🧐
Citera
2023-11-09, 11:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er mye som tyder på at barna nå beskytter sin far, og posisjonerer seg selv. Den manglende viljen til å delta i oppklaringen, samt stillheten som råder fra den kanten, går jo ikke akkurat i favør av å oppklare drapet på deres mor AEH. Det er også tydelige tegn på at TH sine såkalte alibier kan være påvirket av nære relasjoner. Jeg tror TH har utført drapet selv, men jeg har en sterk følelse av at noen av barna vet hva som har foregått🧐

Kan være ganske interessant å lese dette blogginnlegget om dysfunksjonelle familier og såkalt "medavhengighet".

Vi vet at AE har fortalt sine venninner at hun følte seg tråkket på av TH.
Kan resten av familien ha levd i fornektelse, eller en slags stilltiende aksept?
Siden AE hadde innrømmet et kortvarig utenomekteskapelig forhold, så ble
dette brukt av TH som påskudd for kontinuerlig undertrykkelse.

Han sa det jo selv - "hat er en sterkere drivkraft enn kjærlighet".
Citera
2023-11-09, 12:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Samtlige 4 er stum som en østers...
Vel vel.. det er jo en rettighet de har. Vi bor jo ikke i Russland eller Nord-Korea, så politiet kan jo ikke tvinge dem til å snakke heller.
Barna har derimot som vitner plikt til å forklare seg under en rettsak, men jeg ser da for meg at TH har lært dem hva de skal si hvis de står fast; THs favorittforklaring: "Husker ikke".
TH har ikke plikt til å forklare seg under en rettsak, men hvis han nekter å forklare seg, så vil det kunne bli brukt imot han.

Ja, ting kan jo tyde på at det er han selv som har drept henne.
Kornblomst skreiv i foregårs at Brøske hadde sagt: "Det har aldri vært ukjente GM i S4".
Det vil jo si at de vet hvem som er GM.
Citera
2023-11-09, 13:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Samtlige 4 er stum som en østers...
Vel vel.. det er jo en rettighet de har. Vi bor jo ikke i Russland eller Nord-Korea, så politiet kan jo ikke tvinge dem til å snakke heller.
Barna har derimot som vitner plikt til å forklare seg under en rettsak, men jeg ser da for meg at TH har lært dem hva de skal si hvis de står fast; THs favorittforklaring: "Husker ikke".
TH har ikke plikt til å forklare seg under en rettsak, men hvis han nekter å forklare seg, så vil det kunne bli brukt imot han.

Ja, ting kan jo tyde på at det er han selv som har drept henne.
Kornblomst skreiv i foregårs at Brøske hadde sagt: "Det har aldri vært ukjente GM i S4".
Det vil jo si at de vet hvem som er GM.
Det er ikke riktig, Strpl. 122:

Siktedes ektefelle, slektninger i rett opp- eller nedstigende linje, søsken og like nær besvogrede er fritatt for vitneplikt.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/kap10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in