2023-11-11, 17:03
Avslutad
Har fru falsk köpt julklappar till synsams anställda redan? https://postimg.cc/jnxXCMND
Citera
2023-11-11, 17:08
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Har fru falsk köpt julklappar till synsams anställda redan? https://postimg.cc/jnxXCMND
Fru Falsk tillhör nog den förutseende typen, till skillnad mot allas vår Mysan.
Tror inte att hon ens har reflekterat om att dela ut jukklappar till alla hennes anställda.
Det blir nog en fryst kroppkaka i sista stund i så fall...
Senast redigerad av Rimbert 2023-11-11 kl. 17:14.
Citera
2023-11-11, 17:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
My har inte sålt dom. Det gjord han själv och en medarbetare inne i bilen. My var utanför och filmade kön och bilen
Det var orkidéerna jag avsåg, hon skrev
Nu är alla Orchideer helt slutsålda! TACK för att ni är BÄST! ❤️

Vem har sålt alla orkidéer om inte My och E gjort det? Gillis?
Senast redigerad av TPL 2023-11-11 kl. 17:25.
Citera
2023-11-11, 17:17
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vem köper alla dessa "orchideer"?
Kan inte tänka mig att någon med alla sinnen i behåll går in i hennes lumpbod för att köpa orkidéer...
Kanske om några stannar till utanför Mys Blommor för att köpa en kroppkaka och en orkidé av My och hennes exman, om han står parkerad där utanför med sin kroppkaksbil, men då får man skynda sig, då han drar vidare efter 30 minuter, eller innan polisen kommer.
Man får vara alert om man vill få tag i både orkidéer och kroppkakor,

Det kan vara gott med kroppkakor ibland, trots allt...
För övrigt trodde jag att Mys exmake Gillis var var någon sorts mångmiljonär och man undrar varför han turnerar runt med sin kroppkakebil som en rullande cirkus, efter alla skumma fastighetstransaktioner med My.
Fast det är kanske varför han blivit en sorts miljonär.
Vem vet?...
Senast redigerad av Rimbert 2023-11-11 kl. 18:06.
Citera
2023-11-11, 17:43
Avslutad
Citat:

Vem har sålt alla orkidéer om inte My och E gjort det? Gillis?
En missuppfattning från min sida 🙃
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vem köper alla dessa "orchideer"?
Kan inte tänka mig att någon med alla sinnen i behåll går in i hennes lumpbod för att köpa orkidéer...
Kanske om några stannar till utanför Mys Blommor för att köpa en kroppkaka av My och hennes exman, om han står parkerad därutanför med sin kroppkaksbil, men då får man skynda sig, då han drar vidare efter 30 minuter, eller innan polisen kommer.
Man får vara alert om man vill få tag i både orkidéer och kroppkakor,

Det kan vara gott med kroppkakor ibland, trots allt...
Tror hon ljuger. I morgonbitti eller måndag morgon säger hon sig åka och köpa nya. Men det är samma jäkla orkidéer som hon låtsas vara slutsålda som hon tar fram från nån skrubb. Jag har aldrig ätit kroppkakor. Namnet är så oaptitligt. Men träffar jag på något ställe som har det så ska jag äta för att se vad det är.
Citera
2023-11-11, 17:47
Avslutad
Är Kin och Anna bjudna tro? https://postimg.cc/47tm9cVV
Citera
2023-11-11, 17:51
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
En missuppfattning från min sida 🙃

Tror hon ljuger. I morgonbitti eller måndag morgon säger hon sig åka och köpa nya. Men det är samma jäkla orkidéer som hon låtsas vara slutsålda som hon tar fram från nån skrubb. Jag har aldrig ätit kroppkakor. Namnet är så oaptitligt. Men träffar jag på något ställe som har det så ska jag äta för att se vad det är.

Kroppskakor är en delikatess. Du borde överraska familjen med goda kroppkakor som du gör av kokt potatis. Koka kroppkakesmetsbollar med en salt fyllning av brynt fläsk och lök i vatten och servera sedan de rykande varma och mättande kroppkakorna med smält smör och lingonsylt.
Bon apétit, Tova...
Senast redigerad av Rimbert 2023-11-11 kl. 17:56.
Citera
2023-11-11, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Kroppskakor är en delikatess. Du borde överraska familjen med goda kroppkakor som du gör av kokt potatis. Koka kroppkakesmetsbollar med en salt fyllning av brynt fläsk och lök i vatten och servera sedan de rykande varma och mättande kroppkakorna med smält smör och lingonsylt.
Bon apétit, Tova...
Är det så gott så ska jag verkligen testa. Roligt med något nytt. Tack för ditt råd 👍😀
Citera
2023-11-11, 22:55
Medlem
Citat:
"10 November 2023 20:00:44

🍴 REKLAM för Arontorps Kroppkakor 🍴 Ni som känner till min bakgrund vet att jag i många år haft handelsträdgård på Öland. Sida vid sida med Arontorps Kroppkakor = Lillemans pappa 😊 Extra roligt när det visade sig att många av er som bor runtomkring oss här i Hägernässtrand har varit kunder både på Arontorps kroppkakors och i min tidigare butik Mys Blommor Öland☺️ Kroppkakorna är välkända och en stor succé även på fastlandet långt ifrån Öland🙌🏻 Nu skulle dom ut på turné i Stockholms området och självklart passade vi på att bjuda in Lillemans pappa och hans öländska kroppkakor till Hägernässtrand - Täby. Ni hittar dom imorgon lördag utanför Mys Blommor klockan 10:00 - 10:30 Sen rullar dom vidare…. Så det gäller att passa på under den halvtimme dom befinner sig i Täby för er som finns här🌍 - Välkomna ! 🥰 Catalinatorget 13 18368 Täby
"

Är det sannolikt att My ska ha sålt samtliga orkidéer på så kort tid? 🤔

Många som bor runtomkring.. varit kunder.
Hahaha yeaaaaaah right 😏😏😐
Citera
2023-11-12, 00:31
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajsanB
Många som bor runtomkring.. varit kunder.
Hahaha yeaaaaaah right 😏😏😐
Ja, det var ju typ halva Täby. Säkert personer från 7 hushåll som dök upp vid fifflarbilen.
#kontant&utankvitto?
Citera
2023-11-12, 00:44
Avslutad
Citat:
Ja, det var ju typ halva Täby. Säkert personer från 7 hushåll som dök upp vid fifflarbilen.
#kontant&utankvitto?
Om man ska parkera på en kommunägd gata eller parkering med en food truck behöver man ett nyttoparkeringstillstånd.
Vill man däremot ställa upp en food truck på till exempel ett torg eller i en park behöver man ha andra tillstånd, exempelvis från polisen.:

Finns dessa tillstånd tro? Livsmedelshanteringskedjan?
Hur kan det vara lönsamt?
Citera
2023-11-12, 00:59
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om man ska parkera på en kommunägd gata eller parkering med en food truck behöver man ett nyttoparkeringstillstånd.
Vill man däremot ställa upp en food truck på till exempel ett torg eller i en park behöver man ha andra tillstånd, exempelvis från polisen.:

Finns dessa tillstånd tro? Livsmedelshanteringskedjan?
Hur kan det vara lönsamt?
Tillstånd? 🤣
Äh, My och alla andra oseriösa i hennes närhet skiter fullständigt i alla regler och förordningar. Fifflare hela bunten.
My har egna regler för bland annat reklammärkning ("vet bäst"), hennes man är inte skriven där han bor och hyr ut sin BR svart (?) år efter år, exet har använt sig av illegal arbetskraft (gör det fortfarande?).
Ett jävla pack allihop! 👿
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in