Citat:
Ursprungligen postat av
Spoektriks
Du kan älta dina floskler hur mycket du vill men du kommer aldrig ifrån det faktum att du svek när det gällde som mest. När vi stod inför krisen och hade lösningen framför oss så tog du den inte. Du valde att bli en del av problemet istället för att vara en del av lösningen.
Nu svarar jag inte dig mer för du är hopplös.
Himla synd att du inte svarar mer hörru. Det var en sån jäkla givande diskussion det här.
Jag kan väl avsluta med det här då:
Du har inte riktigt definierat vad du anser att problemet är, med att JAG valde att inte ta någon spruta. Men jag gissar att du inbillar dig att man hade kunnat utrota viruset om ALLA tog sprutan samtidigt, eller nåt i den stilen. Att det var "lösningen" som du pratar om.
Men då måste du ju inse att 100% av befolkningen ALDRIG skulle gå med på en sån här sak med mindre än fysiskt tvång. Det var fullkomligt förutsägbart att alla tio miljoner svenskar aldrig skulle gå i samma fålla i en sån här fråga.
Så om den här "lösningen" du snackar om sprack, enbart för att jag och något tiotal procent av befolkningen avstod från att ta sprutan, då hade planen aldrig någon chans att lyckas. Och det måste ju myndigheterna som kokade ihop den här sk smittskyddsåtgärden rimligtvis ha insett. Annars är dom ju helt verklighetsfrånvända. Och det måste ju även du inse nånstans, tycker man.
Det var aldrig en realistisk "lösning". Och DET kan du inte beskylla mig för.